יינות חדשים ליקב דלתון מבציר 2005: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז

ענבי קברנה סוביניון מגיעים מאזור רמת דלתון שבגליל העליון. הכרמים מטופלים לאורך השנה בטיפול קפדני שנועד להבטיח ריכוז של טעמים וצבע. האקלים הייחודי לאזור מתאפיין בחורף קר מאוד ומושלג, ובטמפרטורות מתונות בימי הקיץ ולילות קרים

יקב דלתון מוציא לשוק שלושה יינות חדשים מבציר 2005:

קברנה סוביניון דלתון 2005
ענבי קברנה סוביניון ליין זה מגיעים כולם מאזור רמת דלתון שבגליל העליון. הכרמים מטופלים לאורך השנה בטיפול קפדני שנועד להבטיח ריכוז של טעמים וצבע. האקלים הייחודי לאזור מתאפיין בחורף קר מאוד ומושלג, ובטמפרטורות מתונות בימי הקיץ ולילות קרים. תנאים אלה אידיאליים לגידול ענבי יין, והם שנותנים ליין זה את ייחודו.

הגפנים נבצרו בימים האחרונים של חודש ספטמבר ובתחילת חודש אוקטובר והאשכולות הועברו ליקב באופן מיידי. הענבים רוסקו ולאחר מכן עברו למכלי התסיסה שם עורבב המיץ עם הקליפות כמה פעמים ביום כדי להפיק את מירב הצבע, ותהליך התסיסה החל. עם תום התסיסה היין נסחט והחל תהליך התסיסה המאלו-לקטית שמעדן ומרכך את היין. אחריו הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות לתקופה של 12 חודשים. עם תום ההתיישנות יצא היין מהחביות כשהוא מורכב יותר ונעים לשתייה.

קברנה סוביניון דלתון הנו יין עשיר, בטעמי פרי ומאוזן היטב. היין מציג אפיונים ברורים של זן הקברנה סוביניון, ניחוחות של מנטה אוכמניות ודובדבנים בשילוב ניחוח וניל וקרמל הנובעים משהייה ממושכת בחביות.
מומלץ להגיש בטמפרטורה 16-18 מעלות צלזיוס.
היין מתאים לליווי גבינות קשות וחריפות, צלי בקר אפוי בתנור ומאכלי בשר כבש.
מחיר: 55 ₪.

מרלו דלתון 2005
הענבים לייצור מרלו דלתון מגיעים מכרמי היקב אשר ברמת דלתון במרום הגליל. ליקב כרמים בכרם בן זמרה, מושב ספסופה ומירון. הכרמים מטופלים בקפידה במהלך השנה על-מנת למצות את מירב האיכות הטמונה בגפנים, והענבים מגיעים ליקב כשהם ברמת איכות מעולה. האזור קר מאוד ומושלג במהלך החורף, מה שמאפשר לגפנים את תרדמת החורף שלה הן זקוקות ובתקופת ההבשלה, בקיץ, הטמפרטורות מתונות והלילות קרים. קרבת הכרמים ליקב מאפשרת לקבל את הענבים תוך זמן פרק זמן קצר מהבציר, ולהתחיל בעיבוד.

תהליך התסיסה מתבצע במיכלי נירוסטה תוך ערבוב של הקליפות והמיץ מספר פעמים ביום על מנת למצות צבע ועפיצות. עם תום תהליך התסיסה, מתבצעת סחיטה (הפרדת הקליפות מהנוזל), ולאחריה היין מועבר לחביות עץ אלון צרפתי להתיישנות. תקופת היישון בחביות נמשכת כשנה, שבסופה יוצא היין כשהוא מורכב יותר, בעל מרקם רך ומתאים לשתייה.

מרלו מסדרת דלתון הוא יין מרלו אופייני מאוד לאזור רמת דלתון. הוא עשיר בארומות פרי, שזיף, ציפורן ובעל ניחוח עדין של קרמל ווניל מהיישון בחביות.
מומלץ להגיש בטמפרטורה של 16-18 מעלות.
היין מתאים לליווי בשרים על האש, ספגטי ברוטב עגבניות עשיר, וגבינות קשות.
מחיר: 55 ₪.

שיראז דלתון 2005
ליקב דלתון כרמים המניבים שיראז במושבים כרם בן זימרה וספסופה. הענבים נבצרו בשבוע האחרון של חודש ספטמבר כשהם ברמת בשלות גבוהה, ואפילו מצומקים מעט.

הענבים הובלו ליקב בתוך דקות ספורות מרגע הבציר. עם הגעתם הם רוסקו והועברו למיכלי התסיסה. התסיסה נמשכה כ-10 ימים שבהם עורבב היין עם הקליפות מספר פעמים ביום. ערבוב זה מאפשר מיצוי צבע מירבי ושומר על רעננותו של היין המתהווה. לאחר הסחיטה הועבר היין לחביות עץ אלון אמריקאי חדשות לתקופה של 10 חודשים.

ליין צבע דיו עשיר, כמעט שחור. על האף עולים ניחוחות של אדמה, ליקריץ, פירות יער שחורים, שזיף מיובש ומנטה. היין בעל טאנינים מוצקים וסיומת ארוכה. זהו יין מרוכז מאוד בטעמים ובעל פוטנציאל יישון ארוך טווח. עפיצות מורגשת ומעט עוקצנית שתתמתן עם ההתיישנות.
מחיר: 55 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר