יינות חדשים ליקב ויתקין – לראשונה ויתקין מחוזק נון וינטג'

לקראת ראש השנה יוצא גם יקב ויתקין עם יינותיו החדשים, כאשר לריזלינג 2012 וקריניאן 2010 – מהדורות חדשות ליינות מוכרים של היקב, מצטרף לראשונה ויתקין מחוזק, המורכב מלא פחות מ-6 שנות בציר של קריניאן, פטיט סירה וקברנה סוביניון

לקראת ראש השנה יוצא גם יקב ויתקין עם יינותיו החדשים, כאשר לריזלינג 2012 וקריניאן 2010 – מהדורות חדשות ליינות מוכרים של היקב, מצטרף לראשונה ויתקין מחוזק, המורכב מלא פחות מ-6 שנות בציר של קריניאן, פטיט סירה וקברנה סוביניון.

ויתקין ריזלינג 2012
עשוי מ- 100% ענבי יוהנסברג ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה, בכרם הממוקם לאורך ערוץ נחל עשיר בחלוקי אב, באזור עמק האלה. הכרם, הנטוע על אדמה גירית ואבנית עם אחוז משתנה של חרסית, הניב יבול מצומצם ואיכותי.
התירוש נסחט בעדינות במסחטת ממברנה חדישה. לאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה הותסס המיץ הצלול בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות, ובהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו מה שהביא להעשרת המורכבות ועצמת הטעמים שלו. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו הרענן.
לאחר מילוי ויתקין ריזלינג בבקבוקים היין נשמר ביקב לפני שחרורו לשוק בין 8 חודשים עד שנה לאחר הבציר, על מנת לאפשר ליין להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו.
ויתקין ריזלינג 2012 ממשיך את הקו הסגנוני של יין זה בשנים האחרונות: נקי ואלגנטי בעל ארומות טיפוסיות לזן, חמיצות מרשימה ומינראיות מאוזנת עם בשלות מתונה.
בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי, תפוח ירוק וליים, פרחים לבנים ומינרליות. בהמשך, בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות, דבש ופירות לבנים. 12% אלכוהול.
מחיר מומלץ לצרכן 85 ₪

ויתקין קריניאן 2010
100% ענבי קריניאן. מהדורה תשיעית של יין הקריניאן של ויתקין, שמבחינת היקב מהווה את ספינת הדגל הקונספטואלית מאז קם.
ביקב אומרים כי בציר 2010 ייזכר כבציר מלא אופי וייחודי בהשוואה לקודמיו, והיין הנו אחת התוצאות המרתקות יותר שהפיק מבציר זה.
אשכולות הענבים והגרגירים שהיו קטנים כמו בשנים קודמות נמעכו בעדינות והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה, חלקם פתוחים. Punch down (שבירת כובע הקליפות) נערך מספר פעמים כל יום במהלך התסיסה האלכוהולית. לאחר שהיה של 16-20 יום על הקליפות נסחט היין בעדינות והועבר לתסיסה מאלולקטית והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, רובן בנפח 350 ליטר וכשליש מהן חדשות למשך 16 חודשים בממוצע.
לויתקין קריניאן 2010 צבע רובי-שחור ארגמני ואטום. מפגין קשת של ארומות עמוקות ומורכבות, שזיף שחור, פרחוניות ומעט פלפל שחור בולטים מעל שאר הארומות. 
בעל מבנה מלא, עשיר ומאוזן, מורכב ובעל רעננות תומכת. מורכבות טעמים עצמתיים החל מפירות שחורים, מינרליות, בשר צלוי עשבי תיבול ים תיכוניים ופרחוניות. בעל סיומת ארוכה מאוד, מורכבת ומאוזנת. 13.5% אלכוהול.
על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך שבע עד עשר שנים משנת הבציר ואף יותר. בשנים הראשונות מומלץ לפתוח את הבקבוק לפחות שעה לפני הארוחה ולחדרר לפני ההגשה.
מחיר מומלץ לצרכן 105 ₪

ויתקין "מחוזק" Non Vintage
עשוי מענבי קריניאן, פטיט סירה וקברנה סוביניון, משנות בציר 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007.
היין הוכן באופן המזכיר הכנת יינות מחוזקים מחבל Maury בדרום צרפת או Porto בפורטוגל. הענבים נבצרו מאוחר, כאשר רמות הסוכר גבוהות במיוחד. בזמן התסיסה האלכוהולית הוסף ליין אלכוהול איכותי – "ברנדי לבן" (זיקוק של יין) על הקליפות במטרה לעצור את תסיסת השמרים, לשמר רמת סוכר גבוהה ולהעלות את אחוז האלכוהול ביין. לאחר הסחיטה הועבר היין לחביות עץ אלון להמשך יישון של בין שנה עד ארבע שנים, בסופם עורבבו שנות הבציר השונות על מנת ליצור מורכבות בין הפירותיות הרעננה של היין הצעיר ביותר עם הטעמים המפותחים של היין הבוגר ביותר.
יין זה הורכב מענבים מ- 6 שנות בציר, לאחר ערבוב החביות לצורך מילוי בבקבוקים נשמרו מספר חביות לצורך המילוי הבא וחוזר חלילה.
התקבל יין בצבע רובי עמוק-סגלגל בעל גוף מלא וארומות בולטות ומורכבות של שזיפים ודובדבנים בשלים, פירות יבשים, טבק קקאו ומעט פלפל ופירחוניות. יחד נוצר איזון בין האלכוהול, המתיקות והפרי. 18% אלכוהול.
על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני הבקבוק. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו.
בתנאי אכסון נאותים ימשיך היין להתפתח במשך שנים רבות משנת התחלת השיווק (2008).
היין מגיע עם פקק לשימוש רב פעמי, כך שהוא מתחצן ומתיישן גם לאחר פתיחת הבקבוק.
מחיר מומלץ לצרכן 140 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר