יינות חדשים לסגל בסדרת מרום גליל סינגל: קברנה סוביניון, מרלו, סירה, שרדונה, מוסקט קינוח

אבי פלדשטיין, היינן של סגל, הציג לקראת הפסח ארבעה יינות חדשים בסדרת מרום גליל סינגל. יינות הסדרה מבוססים על פירות כרמי העילית של אזור מרום הגליל, והיא קרויה על שם האזור הטופוגרפי אליו מחויבים יינות סגל מאז אמצע שנות התשעים

אבי פלדשטיין, היינן של סגל, הציג לקראת הפסח ארבעה יינות חדשים בסדרת מרום גליל סינגל.
יינות הסדרה מבוססים על פירות כרמי העילית של אזור מרום הגליל, והיא קרויה על שם האזור הטופוגרפי אליו מחויבים יינות סגל מאז אמצע שנות התשעים, והיא כוללת חמישה יינות: קברנה סוביניון, מרלו, סירה, שרדונה ומוסקט קינוח.
הסדרה זוכה להכרה רבה ולהצלחה בתחרויות ובטעימות משוות, בארץ ובעולם.

 שרדונה 2007
מקור הענבים ליין זה הוא בכרם דובב שבפסגת הר גודרים בגבול הצפון, ובכרם בן זמרה שברמת דלתון.
הפרי נבצר ידנית. לאחר ההפרדה ביקב מן המשקעים, עבר המיץ הדבקה בזן שמרים מיטבי להתססת שרדונה מהסגנון המתיישן. לאחר מכן הועבר המיץ הראשון בלבד לחביות אלון צרפתיות (85%) ואמריקאיות (15%), בהן שהה היין במשך שבעה חודשי יישון, ולאחר מכן בוקבק אחרי תהליכי זיכוך וסינון מינימליים, ועבר ביקב 6 חודשי יישון בקבוק בטרם שיווקו.
התקבל שרדונה עשיר, אלגנטי ומורכב. זהו יין בצבע זהוב בהיר, המשלב ניחוחות פרי מעודן של הדרים מבושמים, ליים ופומלית, תפוח ירוק, מלון ואננס, יחד עם ניחוחות ריבת חלב ונילית וקלי אגוזי מעושן בקינמון וציפורן מאוסף חביות האלון ומשקעי השמרים. ליין גוף בינוני-מלא עגול, מלווה במידה של חומציות.
התוצאה: שרדונה עדכני ורענן. יין מאוזן מאוד, חיוני, מלא, ועדיין רענן.

קברנה סוביניון 2005
יין זה עשוי מענבי קברנה סוביניון שהבשילו בתנאים יוצאי הדופן של מרום הגליל, ובמיוחד של כרם דישון וכרם דובב.
בציר 2005 התאפיין ביבולים נמוכים והוא מן הטובים שבבצירי העשור האחרון.
ביקב התקבל פרי עשיר ובריא,, שהותסס בסיוע זני שמרים,העוזרים למיצוי מיטבי של המרכיבים הטבעיים של צבע וארומה ולמיצוי מרכיבי מרקם, התורמים לרכות ומלאות היין.
היין עבר יישון בחביות אלון, מהן 65% חדשות. מבחר החביות כלל 65% חביות צרפתיות ו-35% חביות אלון אמריקאי. היין יושן מעל שנה וחצי, ועבר בתקופה זו שפיות, לניקוי היין ולקידום התפתחותו. ההרכב הסופי מתבסס על יין מכרם דישון, על הפירותיות החושנית שלו, שאוזן ביין מוצק ותבליני מכרם דובב.
צבעו של היין אדום בורדו כהה ודחוס. הוא מפגין שילוב אלגנטי והרמוני בין פרי עוצמתי ותבליני לעץ משולב היטב. ליבה פירותית של פרי אדום ושחור ממתקי ומרוכז, קסיס, דובדבן, תות ופטל ארוזה במהודק במעטפת עור, קפה, עוגת קקאו, קינמון, ציפורן וכמהין מעט אדמתי. הפה ניחן במלאות מתוקה ועשירה מאוד, במיוחד בחיך האמצעי, המאוזנת בחומציות נקייה, עטופה במטען נחבא של טאנינים מתוקים ומלוטשים. ליין סיומת מתמשכת , ליקרית ותבלינית, של ריבת תות ובהראט. 
סינגל קברנה סוביניון 05 הוא אחד היינות הישראליים הבודדים שזכו במדליית זהב כפולה בתחרות טרה וינו 08. סינגל קברנה סוביניון 04 הוא אחד משני היינות הישראליים היחידים שזכו לזהב כפול בתחרות טרה וינו 07, שבה גם זכה בתואר היין הכשר הטוב ביותר.
סינגל קברנה סוביניון הוא היין היחיד שזוכה שנתיים רצוף במדליית הזהב הכפולה.

מרלו 2006
יין זה עשוי מענבי מרלו וקברנה סוביניון שהבשילו בתנאים יוצאי הדופן של מרום הגליל, ובמיוחד של כרם דובב, כרם בן זמרה וכרם דישון.
עונת הגידול 2006 הייתה קשה במספר מובנים. כמו 2005, בניגוד לציפיות לפיצוי כמותי, הייתה גם 2006 מעוטת יבול. אך בעוד קודמתה פיצתה באופן גורף למדי על כמות באיכות, 2006 הסתברה כטובה לזנים כמו מרלו ושיראז, ולא אחידה בזן המרכזי קברנה.
היין יושן ב-60% חביות צרפתיות התומכות במבנה היין ובאלגנטיות ו-40% אלון אמריקאי להקניית ארומות וניל עשירות.  אחוז החביות החדשות הוגבל ל-50%. היין יושן 18 חודשים.
ליין צבע אדום לבנה. באף נוסקים ניחוחות פירותיים-פרחוניים של נקטר תות, ליקר קסיס וקליפת תפוז מסוכרת, ורמזים ראשונים לניחוחות עוגת פירות יבשים, המתובלים בסיגליות, לקריץ, עור וחמאה. ניחוחות אלה נתמכים ברשת נחבאת במתכוון של בשמי קלייה, נוגט, ביסקוויט, וופל, אדמה ווניל מאוסף החביות בהן יושן היין. הפה הנקטרי רך ומלא, ועדיין מותיר מקום לחומציות רעננה, עם טעם נותר ארוך ורענן של סוכריות פרי יער מתובלות בקפה. זהו יין המתאים מאוד לשתיה עכשווית.

מוסקט קינוח 2006
מיוצר מענבי מוסקט אלכסנדרוני איכותיים שגודלו בכרם דובב, ובכרמי היקב בחולדה.
לאחר ריסוק ביקב הועבר הפרי להשריית זגים קרה. לאחר הפרדת הזגים עבר התירוש הנקי לתסיסה קרה מאוד, איטית ומבוקרת, שהופסקה לאחר תסיסת למעלה ממחצית כמות הסוכר, באמצעות הוספת כהל ענבים וברנדי המזוקקים ביקב, התורמים אף הם לניחוחות היין ומורכבותו.
בהמשך עבר היין ליישון בחביות אלון אמריקאי, 100% משומשות שבהן תסס והתיישן קודם לכן שרדונה מרום גליל.
ליין צבע זהוב קש המתחיל לגלות נימות זהב חם ועשיר. באף נוסקים ניחוחות מדויקים של דבש הדרים, עסיס פומלית ומנדרינות, קונפיטורת קליפות תפוזים בשוקולד, וניחוחות פריחה של פרדס, סמדר, יסמין ופיטנה. בפה מתגלה גוף מלטף ונימוח המתאפיין במתיקות עדינה במיוחד המאוזנת בחמיצות רעננה, התומכת ברכות ואיננה צורבת. לאף מתווספים טעמי פומלה, לדר וריבת חבוש, עם סיומת פומלית בדבלים.
היין במיטבו כשהוא מוגש עם מנות ראשונות או קינוחים המבוססים על גבינות כחולות (רוקפור, דנה בלו, סטילטון), כבד אווז, פירות טריים, או פירות יבשים. להגיש צונן מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר