יינות חדשים מדלתון: זינפנדל 2006 ועלמה 2006

יקב דלתון מציג שני יינות חדשים: זינפנדל 2006 ועלמה 2006

יקב דלתון מציג שני יינות חדשים: זינפנדל 2006 ועלמה 2006

יין זינפנדל 2006, מיוצר מענבים מזן זינפנדל מכרם ספסופה שלמרגלות הר מירון.זינפנדל 2006 צילום: יגאל עמר הענבים נבצרו בשבוע השני של חודש ספטמבר ברמת הבשלה גבוהה.
היין הותסס על קליפותיו במשך 8 ימים ולאחר מכן נסחט וסיים תסיסה במיכל נירוסטה. עם תום התסיסה עבר היין תקופת התיישנות של שנה בחביות עץ אמריקאי חדשות. השהות בחבית הוסיפה ליין ניחוחות מעושנים ווניל.
צבעו של היין מתאפיין בצבע סגול כהה, כמעט שחור. צבע זה נובע מרמת ההבשלה הגבוהה בה נבצרו הענבים ומהצטמקויות של חלק מהם הגורמות לריכוז הצבע, הטעמים והניחוחות
היין הוא בעל משקל גוף כבד וטאנינים מוצקים. על האף מורגשים ניחוחות של שזיפים, פטל, קינמון ווניל. בפה מורגשת תחושת מתיקות הפרי ומרקם קטיפתי.
היין מתאים להגשה עם מנות עשירות טעמים. בגלל עוצמת הטעמים שלו הוא יכול להתמודד יפה עם מנות מתובלות היטב כגון סטייק פילה מפולפל.
מומלץ להגשה בטמפרטורה של 16-18 מעלות.
מחיר: 119 ₪.עלמה 2006

יין עלמה 2006, הוא ערבוב (Blend) של קברנה
סוביניון (56%), מרלו (25%) וקברנה פראנק ( 19%).
הענבים ליין זה מגיעים מחמש חלקות שונות, כל חלקה נבצרה בנפרד והותססה בנפרד. החלקות נבצרו בתאריכם שונים בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר.
עם סיום התסיסה האלכוהולית עברו היינות תסיסה מלולקטית אשר ריככה אותם ונתנה להם מרקם קטיפתי. לאחר שהייה של כ- 12 חודשים בחביות עורבב הבלנד הסופי מהיינות הנבחרים. לאחר מכן הועבר היין לשהייה של חודשיים נוספים בחביות, סה"כ משך התיישנות של 14 חודשים. היישון התרחש בחביות צרפתיות, 30% מהן חדשות והשאר בנות שנה ושנתיים.
ליין צבע אדום עשיר. על האף מורגש ניחוח ציפורן, פלפל, תה ירוק וקרמל. בפה מורגשים טאנינים צעירים, הגוף בינוני-כבד והסיומת ארוכה.
מחיר: 84 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר