יינות חדשים מיקב עין נשוט: קברנה 2008 וסירה 2008

יקב הבוטיק "עין נשוט" קרוי על שם ישוב יהודי מתקופת התלמוד ברמת הגולן. היקב ממוקם בבונקר סורי נטוש בתוך האדמה, עובדה המסייעת לשמירה על טמפרטורות ותנאים אידיאלים ליישון

יקב הבוטיק "עין נשוט", הממוקם בחווה החקלאית–תיירותית בל עפרי בקדמת צבי ברמת הגולן, חנך יינות חדשים – קברנה 2008 וסירה 2008. 

קברנה עליקה 2008 יקב עין נשוט
ענבי הקברנה נבצרו ידנית מחלקת כרם אחת מסומנת, המטופלת על ידי בני הזוג תמי ובבי קבלו מאז הנטיעה ב-1982. הכרם נמצא במרכז רמת הגולן ברום של 600 מ' מעל פי הים, בקרקע בזלתית עמוקה המדגישה את המאפיינים של ציפת הענב העבה. מחלקה זו יוצרו כ-2000 בקבוקי יין קברנה מסדרת עליקה. 
לאחר הסחיטה הוכנסו למיכל הנירוסטה צ'יפסים של עץ אלון צרפתי למשך כחודשיים, כדי לקבל טעם קל של נגיעות עץ אלון בליווי טעמי ווניל קלים.
ביין ריחות של פטל ופירות יער אדומים, וגם ריח דבש. היין עשיר בטעמים פירותיים כמו צימוקים, תאנים ונגיעות וניל ועץ אלון. בסיומת ניתן להרגיש את טעם המינרלים. 

סירה 2008 סדרת הבית יקב עין נשוט
יין זה נבצר ידנית מחלקת כרם אחת מסומנת שניטעה בקיץ 2000. כל הטיפולים נעשים באופן ידני בלבד. מחלקה זו מיוצרות סדרות בנות 600 -700 בקבוקים בשנה. הכרם נטוע בגובה 500 מטר מעל פני הים בקרקע אדמת מילוי כבדה. הכרם סמוך מאוד ליקב, כך שתוך פרק זמן של כחצי שעה מהבציר, עוד בטרם החל לתסוס, מתחילים תהליכי הכנת היין.
ביקב אומרים כיין זה ניתן לשתיה מייד לאחר הסחיטה כאילו הוא כבר מוכן, אך הוא הושאר לאחר שלוש שפיות למנוחה נוספת. היין בוקבק ללא מגע עם עץ אלון מכל סוג שהוא וזאת כדי לשמר את הטעם הפירותי השולט בעוצמות חזקות.
היין עשיר בטעמים מורכבים של פירות יער אדומים, צימוקים שזה עתה בושלו,
קפה, חרובים, שוקולד ודבש. ביקב אומרים כי יש המבחינים בו גם בטעם אדמה ועשן קל.

יקב הבוטיק "עין נשוט" קרוי על שם ישוב יהודי מתקופת התלמוד ברמת הגולן. היקב ממוקם בבונקר סורי נטוש בתוך האדמה, עובדה המסייעת לשמירה על טמפרטורות ותנאים אידיאלים ליישון.
היקב הוא חלק מחוות "בל עפרי" המציעה בילוי לזוגות, משפחות וקבוצות שיוצאים לנופש בצפון: סדנאות יין משולבות עם סעודה. הסדנאות מתקיימות בכל עונת הבציר הנמשכת עד חודש אוקטובר.
בסדנה מקיימים היכרות עם עולם היין: על ההבדלים בין הכנתו בעת העתיקה וכיום, כיצד טועמים יין וההבדלים בין סוגים שונים של יינות.

פרטים על החווה והסדנאות: www.bellofri.co.il
טל. 052-8805026

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר