יינות חדשים מיקב שפוטייה: בלרוש אדום ובלרוש לבן – קוט דו רון 2003

עמק הרון, בו שוכן יקב שפוטייה, ממוקם בין האזור ההררי של Massif Central והאלפים. האפיונים העיקריים של האזור הם מגוון גיאולוגי ופדולוגי, כמו גם טופוגרפיה הררית

החברה הסקוטית לייבוא ושיווק יינות ומשקאות חריפים, מציגה שני יינות חדשים מיקב מ. שפוטייה (M. Chapoutier) מצרפת: בלרוש אדום – קוט דו רון מבציר 2003, ובלרוש לבן – קוט דו רון מבציר 2003.

רקע – אודות היקב:
עמק הרון ממוקם בין האזור ההררי של Massif Central והאלפים. האפיונים העיקריים של האזור הם מגוון גיאולוגי ופדולוגי, כמו גם טופוגרפיה הררית.
יקב מ. שפוטייה נוסד ב- 1808 בלב אזור ייחודי זה, העוסק כולו בגידול גפנים. דורות ההמשך הרחיבו וגוונו את קרקעות האחוזה במטרה לכבד את הקרקע המקורית, ה – Terroir. כבר קרוב ל- 10 שנים, שמישל שפוטייה מנהל את הבית המפורסם ב- Tain בלב ההרמיטאז'.
בחיפושיו של מישל שפוטייה אחר חלקות חדשות, מושם דגש עיקרי על אישיות חזקה של הקרקע וייחודיות האזור.
המטרה העילאית של מישל שפוטייה היא האותנטיות, המושגת ע"י שמירה על האפיונים הבאים:
ה- terroir: תפוקות נמוכות, גיזום מדויק, גפנים ותיקות, בחירה קפדנית.
ביוטיפ: הודות לגידולים אורגניים, אין צורך בתוספות כימיות.
זהות לכרם: עם שיטות תסיסה מסורתיות, שמרים מעולים, ללא תסיסה בטמפרטורות נמוכות.
התוצאה: היין מרוכז, בנוי היטב, מורכב, מעודן בצעירותו ובעל יכולות יישון מצוינות. מטרת בית מ. שפוטייה היא להציע יינות שיותאמו בצורה מושלמת לאוכל אך יחד עם זאת יישארו ייחודיים, אותנטיים ואופייניים לקרקעות.

כמות ייצור: כ- 4 מיליון בקבוקים בשנה
הפצה: 40% בצרפת, 60% ייצוא
ליקב מ. שפוטייה 65 יבואנים מרחבי העולם.

מ. שפוטייה – בלרוש אדום, קוט דו רון 2003
2003 Côtes du Rhône Belleruche red M. Chapoutier

זן הענבים: 50% גראנאש ו- 50% סירה. 15 יום השרייה המבטיחים הוצאה טובה של הטאנינים, המאפשרים המשך התבגרות טובה של היין וכן מבטיחים את יציבות היין. חלק מהיין יושן בחביות עץ אלון, והשאר נותר במיכלים. היין מעורבב בסוף האביב לפני הבקבוק. ליין צבע אדום עז – נופך. ארומה של פירות אדומים בעיקר דובדבנים ודובדבני בר. היין בנוי היטב, בעל טאנינים ממושכים. מתאים כליווי לכל הבשרים הצלויים.
מחיר: 59 ₪.

מ. שפוטייה – בלרוש לבן, קוט דו רון 2003
M. Chapoutier
2003 Côtes du Rhône Belleruche white

זן הענבים: בורבולאן, גראנאש לבן וקלרט (clairette). עם הגעת הענבים למרתפים הם עוברים מחיצה. התירוש מאוכסן במדפי קירור למשך 24 שעות. מים זורמים שולטים על הטמפרטורה בשלוש רמות. היין מתיישן במיכלים, ללא תסיסה מלולאקטית. היין מבוקבק בסוף החורף, תלוי בבציר. ליין צבע צהוב חיוור וצלול. באף, תפוח חמוץ, עוזרד ופרחים לבנים. רענן ומאוזן היטב. מתאים למנות דגים, בשרים לבנים מבושלים, גבינות עזים רכות.
מחיר: 59 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר