יינות יקב מאזי MASI – מהבסיסי ועד אמרונה שעושה WOW

אריק סגל טוען שבכדי לזהות יקב טוב, על הטועם לנסות את מגוון יינות היקב, אך עליו להתנסות דוקא בשני הקצוות; דהיינו שני יינות מהקצה הנמוך של היקב (היינות הכי פשוטים), ושני יינות מהקצה הגבוה ביותר – יינות הריזרב הכי יקרים

השתתפתי לא מכבר בערב הטעמה של יינות יקב "מאזי" או בשמו האיטלקי והמוכר MASI בטיב טעם ראשון לציון.
כמו תמיד, המארח דוד ביטון מנהל מחלקת היינות הכין את הערב בקפידה, וכמו תמיד נקבצו קבוצת "טועמים"; חלקם גרעין קבוע וחלקם חדשים, כולל כמה חבר'ה צעירים.
אורח הערב והמטעים/מסביר הראשי היה אריק סגל, מבעלי חברת קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות – איש רציני וחביב, שנהניתי לשבת לצידו ולהחכים מידענותו הרבה. אריק הנו בעל זיקה והיכרות רבת שנים עם שוק ותעשיית היין הישראלי, שותף בכמה מהמסעדות הבולטות בישראל, ויבואן של מותגים כמו רד הבול ובירה קורונה.

אריק פתח וסיפר על היקב מאזי הידוע בדרך עשיית יין מיוחדת של חשיפת הגפן והענבים לאורה של השמש. באירוע ההטעמה הציע אריק לטעום שני יינות אותם כינה 'יינות מבוא', ועוד ארבעה יינות אדומים.
אריק טוען שבכדי לזהות יקב טוב, על הטועם לנסות את מגוון יינות היקב, אך עליו להתנסות דוקא בשני הקצוות; דהיינו שני יינות מהקצה הנמוך של היקב (היינות הכי פשוטים), ושני יינות מהקצה הגבוה ביותר – יינות הריזרב הכי יקרים.
יקב טוב, לדבריו, הנו יקב שמעניק לצרכן מקסימום תמורה לכספו משני הקצוות.
קבוצת צרפת ישראל מייבאת לארץ כ- 20 יינות של יקב מאזי שנחשב ליצרן האמרונה מהחשובים ביותר באיטליה.

וליינות הטעימה:
מודלו דלה ונציה רוסאטו
50% ענבי קורבינה, 20% מולינרה, 15% רודינלה, 15% דינרדלה. זהו יין קליל מומלץ להגשה לשעות אחר הצהרים, מתאים לשתייה כיין רענן וצעיר. זהו יין שמנסה לעשות COME BACK ליין הגרנאש רוזה שדי נעלם, אך בשנים האחרונות מתחיל לחזור. היין ששתינו היה מאוזן ויבש מספיק פירותי, ונעים, נחמד ומעניין.
מאסיאנקו
75% פינו גריגיו, 25% ורדוצו. ליין צבע מדהים צהוב/זהב/קש. עכשיו קפצנו כמה דרגות מהיין הראשון. היין הזה מורכב מאד. האף היה טוב, אך בפה חסרה הייתה לטעמיו החמיצות, וחסרה הפירותיות המצופה, והסיומת מרירה משהו.
ואלפוליצ"לה קלאסיקו בונוקוסטה
65-70% ענבי קורבינה, 20-35% רונדינלה, ועד 10% מולינרה. היין הזה, הראשון באדומים, היה בעל צבע אדום חזק, עם טעם קטיפתי וניחוח דובדבן. ליין גוף בינוני, עם הרבה פלפל שחור. שוב, האף היה טוב, אך בפה היה חסר משהו. זהו יין ליום יום, ללא יכולת להתפתח, לדעתנו, יותר משהוא עתה.
קמפופיורין "ריפאסו"
יין אדם נוטה לכהה מאד. מורגשת מרירות המזוהה עם האזור, טעמים של פרי עם זיקה לפירות יער שחורים. היקב טוען כי ליין יכולת התיישנות של עד 25 שנה. היין היה בהחלט טוב. הוא "נופל" רק מהברולו, וזו ראשית המבוא לפני האמרונה.
פוססיוני רוסו, סרגו אלגיירי
ענבי קורבינה רונדינלה מולינרה מזן סרגו אלגיירי. זהו יין מורכב, עם ניחוח תבלין שיושב באמצע הפה. בעבר נקרא יין זה וולפוליצ'לה אלגיירי, אך עם הזמן שונה שמו לנוכחי, ואנו מזהים כאן בפירוש וולפוליצ'לה אחר. הגוף יותר מלא, הצבע נוטה לאדום ארגמני מבריק. יש ביין מרירות שאולי אינה מתאפיינת ביינות עולם חדש, אך מאידך זהו יין בשרני מקומי עם חמיצות מורכבת. זה לא יין ברור וסגור, אך בפירוש זהו יין שיחזיק היטב עוד שנתיים וגם שלוש.

אודה ואתוודה שאני, לבושתי, טועם אמרונה לראשונה בחיי. אולי משום שאני "די חדש" בתחום האהבה ליין, ואולי משום שלא נחשפתי ליינות אלו על שום מחירם וזמינותם לאדם הפשוט.
טעמנו כאן את הבייסיק של הבייסיק ביינות האמרונה. טעמנו את האמרונה דלה ואלפוליצ'לה קוסטסרה בציר 2001. מה לומר: שרציתי לקחת את כוס היין לאוטו ולהתענג על היין לבד?
מה לומר, שאם אפשר היה "לסחוט את הזכוכית בכוס" לעוד טיפת יין זו הייתה הגזמה?
זהו יין מפואר. זהו יין מורכב. הגוף נוטה לשחור, והיין סמיך עד מאוד. שילוב מאוזן נפלא של מרירות ומתיקות והמון שוקולד. אתה לוגם מהיין, והלשון שלך מתחילה "לצקצק" והחיך משתגע מהטעמים. WOW – באמת איזה יין, שבתמחור ערב הטעימה הוזל מ- 259 ש"ח לבקבוק למחיר מיוחד של 229 ש"ח. זהו יין שנותן "שוס" אמיתי, זהו יין במיטבו.
אם זוהי ראשית סדרת האמרונה, אז אני פשוט עוד לא טעמתי כלום…


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר