יינות ירדן 2008 ראשונים ליקבי רמת הגולן: קברנה סוביניון ומרלו

"זו לא הפעם הראשונה בהיסטוריה של היקב בה אנו מייצרים יינות משתי שנות בציר עוקבות שהנן יוצאות דופן מבחינת איכות הפרי והתוצר הסופי", אומר ויקטור שונפלד, יינן ראשי יקבי רמת הגולן

ביקבי רמת הגולן עדיין נהנים מבקבוקי היין של בציר 2007, אשר הוכתר כאחד הבצירים הטובים ביותר של היקב, והנה כבר נחשפים הראשונים בסדרת יינות בציר 2008, המסתמן אף הוא כבציר איכותי במיוחד: ירדן קברנה סוביניון 2008 וירדן מרלו 2008, אשר על התווית הקדמית שלהם מופיע באופן בולט "אוצר בית דין התשס"ח", כדי להזכירנו שמדובר בשנת שמיטה.

"זו לא הפעם הראשונה בהיסטוריה של היקב בה אנו מייצרים יינות משתי שנות בצירויקטור שונפלד עוקבות שהנן יוצאות דופן מבחינת איכות הפרי והתוצר הסופי", אומר ויקטור שונפלד, יינן ראשי יקבי רמת הגולן. "לפני כשלוש שנים השקנו שנה אחר שנה ירדן קצרין מבצירי 2003 ו- 2004".
 
"מעבר להתרגשות והסיפוק המלווים ליצירת היינות מבצירים איכותיים כאלו, עובדה זו טומנת בחובה את תהליכי המחקר והלימוד הארוכים והמושקעים את תנאי הגידול של האזור הייחודי של רמת הגולן, אופי האדמה, האקלים לפרטיו, שיפוע המדרונות, ובעיקר את האהבה האמיתית ליצירת יין", מוסיף שונפלד.

החורף של שנת 2008 התאפיין בגשמים מוקדמים ובכמות משקעים נמוכה. הטמפרטורות במהלך החורף היו ממוצעות לעונה, עם מספר אירועי שלג משמעותיים. מרץ ואפריל היו חמים בצורה ניכרת, עם כ- 3 מעלות מעל הממוצע, דבר שגרם להקדמת תקופת ההבשלה בכעשרה ימים. מזג אוויר נאה חזר בחודש מאי ונמשך עד סוף תקופת הבציר, מה שהביא לבציר מוקדם וקצר יחסית, ולפרי באיכות גבוהה.

ירדן קברנה סוביניון 2008
ירדן קברנה סוביניון 2008 מציג ניחוחות של דובדבן בשל, פרי יער שחור ושזיף, עם רמזים קלים של אדמה וטבק. זהו יין קברנה מורכב ובעל גוף מלא, אשר מציג אלגנטיות לצד מאפיינים זניים קלאסיים.
היין מיוצר מענבים המגיעים מכרמי הקברנה הטובים ביותר של יקבי רמת הגולן, הממוקמים במרכז וצפון רמת הגולן, ומכרם אחד מצוין בגליל העליון. היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 40% מהן חדשות.  14.5% אלכוהול.
ניתן ליהנות מהיין בעודו צעיר יחסית, אך הוא ימשיך להתפתח ויהיה אף מהנה יותר לשתייה לאחר מספר שנים של התיישנות. ביקב אומרים כי היין ישמור על איכותו הגבוהה במשך עשור ויותר ממועד הבציר.
ירדן קברנה סוביניון 2008 ילווה היטב נתחי בשר איכותיים מלאי טעם כגון פריים ריב מבשר בקר משובח, תבשיל קסולה עשיר, או נתח קצבים בגריל.
מחיר מומלץ לצרכן כ- 127 ₪

ירדן מרלו 2008
ירדן מרלו 2008 מציג ניחוחות פירותיים של שזיף ודובדבן, עם רמזים לשוקולד, עשבי תיבול טריים, אדמה ופרי הדר. זהו יין מורכב, בעל גוף מלא החושף ריכוז גבוה של טעמים וניחוחות.
הענבים מהם יוצר ירדן מרלו 2008 נבצרו מכרמי היקב הממוקמים במרכז ובצפון רמת הגולן, אזור אשר לדברי ויקטור שונפלד מניב מרלו באיכות יוצאת דופן מזה שני עשורים.
היין התיישן במשך 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי קטנות, כ-40% מהן חדשות. 15% אלכוהול. 
היין מהנה לשתייה כעת וימשיך להתפתח ולהשתפר בבקבוק במהלך השנים הקרובות ועד כעשור משנת הבציר.
מצע לשתות ירדן מרלו מבציר 2008 לצד נתח רוסטביף עסיסי, ברווז צלוי או צלעות טלה מעושנות.
מחיר מומלץ לצרכן כ- 109 ₪

את יינות ירדן ניתן לרכוש בחנויות היין המובחרות, ובחנות היקב ברמת הגולן.
www.golanwines.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר