יינות לבנים לקיץ הישראלי

בית איש הענבים במקומו החדש, ממשיך במסורת של פריסת יינות ישראלים לטעימות פתוחות לאוהבי וחובבי יין. היין מוצע לטעימה ללא גינונים והתחכמויות מיותרות, עם כוסות איכותייות, קירור נכון ומזיגה מקצועית

בית איש הענבים במקומו החדש, ממשיך במסורת של פריסת יינות ישראלים לטעימות פתוחות לאוהבי וחובבי יין. היין מוצע לטעימה ללא גינונים והתחכמויות מיותרות, עם כוסות איכותייות, קירור נכון ומזיגה מקצועית.
הכלל הראשון באיש הענבים הוא "שהציבור ישפוט ויחליט", והכלל השני: אהבתם את מה שטעמתם? אפשר לקנות במחירים שפויים.

בטעימה האחרונה הוצגו יינות קיציים – לבנים, רוזה, ומעט יינות קינוח.
עודדה בנין גורן ביקרה במתחם החדש ולאחר מספר טעימות החליטה לרכוש חלק מהיינות ולהמשיך את הטעימה במועד אחר, כי הרי אי אפשר לטעום כל כך הרבה יין ובאמת ליהנות.

לפניכם רשמי טעימה של עודדה בנין גורן (ע.ב.ג) ושף אלון גונן (א.ג):

קסטל, בלאן דו קסטל, שרדונה 2009
אמביוולנטיות נרשמה ביחס ליין המדובר. אנו רגילים לשרדונה שונה מבית יקב קסטל. זה מ- 2009 שונה מאוד, לא מובן, ומעניין לבדוק את 2010 – האם זה שינוי של היקב והחלטה לעשות את השרדונה הכל כך קסטלי למשהו חדש. (ע.ב.ג)

יקבי רמת הגולן, ירדן, שרדונה כרם אודם 2009
ניחוחות טובים של פירות טרופיים, מעט אגס ומשמש בוסרי. חומציות נעימה וחמאתיות בבליעה. היין מאוד מקובע ולא "חי". הריחות לא משתנים לכל אורך הטעימה, ומפסיקים לרגש אחרי כמה הרחות, והפה לא עובד ולא מקבל חוויות עם כל לגימה.
יין שזכה במדליה חשובה וברור לכולם שבטעימה של תחרות הוא מצוין ומבריק, אבל לסועד במסעדה שכוס יין מלווה מנה או ארוחה, הוא לא עוטף את הסועד בחוויה לאורך זמן. (א.ג)

ברקן, רזרב, סוביניון בלאן 2010
יין רענן, פריך ועשבוני, לצד ריחות פרי טרופי עדין עדין. יופי של יין לקיץ. (ע.ב.ג)

אסיף, חבלי ארץ, ויונייה 2009
הוויוניה הוא זן שאט אט מתקבל בברכה בארץ, אולם הוא די מבלבל את השותה שרגיל לשרדונה או לסוביניון בלאן. הוויוניה של יקב אסיף בעל חמיצות נעימה ומתיקות מאוזנת, ובעל גוף טוב. לטעמי היין לא מספיק מרגש, ואין לו אמירה מעניינת כל שהיא. (א.ג)

אסיף, חבלי ארץ, שרדונה 2009
היין צלול ובעל צבע קש בהיר. בטעימה היין מאוד נעים לשתייה, עם פירותיות קלילה ולא משתלטת. היין לא עבר תסיסה מלולאקטית ולא חווה עץ, כך שהיין מאוד קליל ובעל חמיצות נעימה.
זהו יין שמתאים למאכלים קלילים. שרדונה שלא עושה עניין וללא סיפורים מיותרים.
יופי של יין. (א.ג)

דלתון, רזרב, סוביניון בלאן 2010
צבע צלול מעט ירקרק, יין קליל עם ארומות נעימות וטעמי פרי טוב, שמעניקים גוף חסון ליין, יין ללא התחכמות מיותרת, יבש וחומצי באופן מושלם. יין ישראלי במיטבו. (ע.ב.ג)

דלתון, ויונייה 2009
אותי זן הוויוניה די משעמם ולא כל כך מרגש. בטעימת הוויוניה של דלתון יש התפרצות של ריחות פירות קיץ ששופעים מהכוס, וההפתעה היא שהריחות שהיין משחרר וטעמי היין כמעט זהים, וזה מדהים בעיניי. יש עקצוץ טוב של עשבי תיבול צעירים. יופי של יין. (א.ג)

דלתון, רוזה 2010
יין חצי יבש, בלנד של ברברה, קברנה סוביניון וזינפנדל. ריחות פרחים ומעט בשר מעושן. אף על פי שהיין חצי יבש, יש מתיקות מאוזנת. הייתי מעדיפה אם היו משתמשים רק בברברה, ולא מנסים לתבל את הזן שמתאים כמעט אך ורק לרוזה, גם בזינפנדל וקברנה. קצת מאבדים את היחודיות. (ע.ב.ג)

טוליפ, ווייט טוליפ 2010
בלנד של גוורצטרמינר עם סוביניון בלאן. צבע זהוב בהיר, ריחות של אשכולית בוסרית, גויאבה מדהימה, ומעט ל'יצי' שמעלה חיוך על הפנים.הסוביניון בלאן העניק טעמים של דשא קצוץ ורענן, וחומציות שמאזנת את טעמי הפירות הבשלים. יין מורכב, אך יחד עם זאת מאוד מענג. (א.ג)

סגל, סינגל, שרדונה 2010
ניחוחות תוקפניים של פרי הדר, מלון, ליים, אגס בשל, אשר משלבים בתוכם וניל ומעט קינמון – עדות למעט חבית אמריקאית. הטעמים מאוד עשירים, והפה מקבל חוויה אינסופית כמעט. היין מאוד בורגונדי, אך עם קריצה מאוד עכשווית של היינן. (א.ג)


צובה, שרדונה 2010
ריחות עדינים של קרמל ומעט עץ מנסים להתחבר לניחוח גרדת לימון צעיר, ולא כל כך בהצלחה. העץ מעט משתלט, וניחוחות הפרי נעלמים מהר מאוד עם ערבול הכוס. גם בטעימה נעלמים טעמי הפרי מהר מדי, ונשאר יין חסר נוכחות בפה, אולם האפטר טייסט כן משחרר טעמי פרי טובים. (א.ג)

נעמן, פינק פלויד, רוזה
בלנד מענבי קברנה סוביניון, קברנה פרנק ופטי ורדו. צבע היין מאוד מעניין ונוטה יותר לאדמדם. טעמי פירות טובים ממלאים את הפה. הקברנה פרנק מעניק יופי של גוף ליין. אהבנו את היין. שונה בנוף הרוזה-ים הדלילים שיש בארץ. (א.ג)

בנימינה, יוגב, מלבק-קריניאן, רוזה 2010
עשוי ענבי מלבק וקריניאן. ליין צבע ורוד בוהק וצלול. ארומות של תות שדה ופטל אדום.
טעמי תות שדה משתלטים על כל טעם אחר שיכול היה להיות ביין. הקריניאן כמעט ולא מורגש ולא מעניק מרירות לטעמי התות המוכרים לי. יין שקשה לשתות ממנו מלוא הכוס עקב מתיקותו הרבה. (ע.ב.ג)

בן חיים, רזרב, שרדונה 2010
12 חודשים בחבית חדשה. חמיצות מאוד עדינה משתלבת עם ניחוחות טרופיים עדינים ומעט עץ. יין חמאתי, בשל. שרדונה עוצמתי שונה מכל השרדונה-ים הטרופיים הסוכרתיים שצצים. יופי של יין. (א.ג)

טפרברג 1870, טרה, גוורצטרמינר 2010
צבע ירקרק צלול, ארומות של מלון, אננס וליצ'י. חמיצות שמאזנת את הארומות המתקתקות. היין ממלא את הפה, ובבליעה היין חמאתי ופריך. יין טוב. (ע.ב.ג)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר