יינות נוספים מיקב טרפיצ'ה הארגנטינאי מגיעים לישראל

בקבוק אישי – טרפיצ'ה מלבק 2003; ברוקל קברנה סוביניון 2002; ברוקל מלבק 2003

לאור הצלחת יינות טרפיצ'ה בישראל, מרחיבה החברה הסקוטית את מבחר היינות מיקב ארגנטינאי מוביל זה.

לראשונה בישראל משווק בקבוק אישי (187 מ"ל) מסדרת טרפיצ'ה, מלבק 2003.
החלטת הסקוטית להשיק דווקא את המלבק, נובעת מהצלחתו הגדולה של המלבק בכל סדרות יקב טרפיצ'ה.
הבקבוק האישי נועד לשתייה בבית, למי שאינו מעוניין בפתיחת בקבוק שלם, ומחליף במסעדות את היין בכוסות.
מחיר: 12 ש"ח.

סדרת הברוקל של יקב טרפיצ'ה מוגבלת בכמות. במשלוח הנוכחי משיקה החברה הסקוטית שני יינות:
· ברוקל קברנה סוביניון 2002
· ברוקל מלבק 2003

טרפיצ'ה ברוקל מלבק 2003 Broquel MalbecTrapiche
זן הענב: 100% מלבק.
תהליך ייצור: בציר ידני. ניפוי ציפה וחרצנים. התססה מבוקרת למשך 25 יום. תסיסה מאלולאקטית טבעית מבוקרת. היין התיישן למשך 15 חודשים בחביות אלון חדשות, אמריקאיות וצרפתיות. לאחר מכן, היין עבר ייצוב, סינון וביקבוק.
צבע: סגול-אדום עשיר עם גווני רובי.
חך: אפוף בארומה של ריבת פירות שחורים וליקר, עם נגיעה עדינה של עשן, וניל ושוקולד. טאנינים רכים, מלאים, סיומת ארוכה ונעימה.
התאמה קולינרית: בן לוויה לפסטה עם רוטב פטריות, בשר אדום בגריל, קדרות וגבינות.
תכולת אלכוהול: 14 אחוז בנפח.
מחיר: 65 ש"ח

טרפיצ'ה ברוקל קברנה סובניון 2002
2002 Broquel Cabernet Sauvignon Trapiche

זן הענב: 100% קברנה סוביניון.
תהליך ייצור: בציר ידני. ניפוי ציפה וחרצנים. התססה מבוקרת ב- 23-25 מעלות צלסיוס, משך 25 יום. תסיסה מאלולאקטית טבעית מבוקרת. 15 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי וצרפתי. לאחר מכן, היין עבר ייצוב, סינון וביקבוק.
טעימה: יין עשיר מאד, עם איזון בין העומק והנוכחות. ארומות של קסיס, ריבת פטל. נגיעה עדינה של עשן, פלפל ושוקולד. יין רך, מורכב עם סיומת מתמשכת מאד.
התאמה קולינרית: בן לוויה לבשרים אדומים על האש, פסטות וקדרות.
תכולת אלכוהול: 14 אחוז בנפח.
חומציות: 5.78 ג"ר לליטר
מחיר: 65 ש"ח

רקע על יקב טרפיצ'ה הארגנטינאי:
בשנת 1883 ניצתה תאוות הייננות באזור מנדוזה, כשזו מונעת על ידי התפתחות חקר הפקת היין בעולם הישן. האזור זכה עד מהרה למוניטין ולפרסום. ההתלהבות הקשורה להפקת יין נולדה והתפתחה ביקב אחד, יקב טרפיצ'ה.

הרוח שהניעה והיוותה מקור השראה לחלוצים עדיין נושבת כיום ביקב. ביקב חוברים מיומנות הייננים וטכנולוגיה עדכנית, כדי להביא לידי ביטוי את הערך הייחודי של אדמות מנדוזה.

ההיסטוריה של יקב טרפיצ'ה מקבילה למהלך חייו של דוןטיבורצ'יו בנגאס, מייסד היקב. יזם אריסטוקרטי ושאפתן זה נולד בשנת 1844 ברוסריו שבמחוז סנטה-פה.
בשנת 1870 נשא לאישה את לובינה בלנקו. אביה, דון-יוזביו היה חלוץ בתחום גידול הגפנים ומחברו של הספר "כרמים ויינות במנדוזה" אשר יצא לאור בשנת 1884. ספר זה כלל רעיונות וטכניקות אשר נחשבו לחדשניים באותו הזמן.
בשנת 1883 רכש דוןטיבורצ'יו אחוזה בת 2500 דונם על נטיעות הכרמים שבה, בסאן-ויסנטה, הנמצאת באזור המכונה כיום גודוי-קרוז. במקום זה הקים את יקב אל טרפיצ'ה. בהיותו יזם נמרץ, קידם את הגירתם של אנשי מקצוע מיומנים לאזור וייבא שתילי גפנים שמקורם בצרפת וטכנולוגיה מודרנית לייצור יין.

דון טיבורצ'יו מילא תפקיד חשוב בחיים הפוליטיים והכלכליים של מחוז מנדוזה. הוא שימש כמושל המחוז. עד מותו בשנת 1908 נמנה על ראשי התומכים והמקדמים את תעשיית היין המקומית ואת גידול הכרמים.

בין מומחי היין במנדוזה בלט פדרו בנגאס, בנו של דון טיבורצ'יו, אשר שאב השראה מיינות בורדו וקידם את יצירתם של ראשוני היינות האיכותיים בארגנטינה. פדרו קבל את חינוכו האנולוגי בפריז אצל פול פסקוטה ומומחי יין מובילים אחרים. הוא היה אחראי לעיצוב סדרות יין איכותיות שעמדו בסטנדרטים אירופאים של מצוינות. בין אלו ראוי להזכיר את פונד-ד-קאב וברוקל.

בשנת 1970 נרכש יקב טרפיצ'ה על ידי משפחת פולנטה, תעשיינים מאזור קויו (הכינוי ההיסטורי של אזור במערב ארגנטינה הכולל כיום את מחוזות מנדוזה, סאן-חואן וסאן-לואיז), בעלי מסורת ייצור יין מאז שנת 1914. משפחה זו קידמה את פיתוח היקב תוך שהיא משקיעה בתשתיות היקב ובכרמים. נשתמרו סדרות היין המקוריות בצד העשרת המגוון ביינות חדשים אשר הביאו לידי ביטוי את המאפיינים האיכותיים של אדמת האזור. במהלך השנים הפך יקב טרפיצ'ה ליצואן יין מוביל בארגנטינה, הן במונחי כמות והן מההיבט האיכותי. מותגי היין של היקב מיוצאים כיום ללמעלה מארבעים מדינות. סוף המאה שחלפה בישר גם תנופת מודרניזציה ביקב, אשר הניבה שילוב ראוי בין אומנות מסורתית וטכנולוגיות ייצור עדכניות.

בשנת 2001, ביריד היין הבינלאומי של וורונה (איטליה) בו השתתפו 3000 יקבים מ- 28 מדינות, הוענק ליקב טרפיצ'ה התואר "היקב הבינלאומי הטוב ביותר".
יש לציין כי תואר יוקרתי זה הוענק בשנת 1997 ליקב שאטו מארגו מצרפת, בשנת 1998 ליקב רוברט מונדבי מקליפורניה, בשנת 1999 ליקב ווגה סיציליה מספרד, ובשנת 2000 ליקב פנפולד מאוסטרליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר