יינות ספיישל רזרב חדשים ליקב רקנאטי: אדום 2013 ולבן 2014

מדובר ביינות הדגל של היקב, המבטאים את המיטב שבכל שנת בציר ואת החלקות שהניבו ענבים מצטיינים מהם יוצרים הייננים – גיל שצברג, עידו לוינסון, קובי אביב – את היין הטוב ביותר בכל שנה העומדת בסטנדרטים המחמירים להכתרת יין בתואר "ספיישל רזרב", מה שאומר כי לא בהכרח כל שנה ייצאו יינות כאלה לשוק

יקב רקנאטי מוציא לשוק שני יינות חדשים מסדרת ספיישל רזרב שלו – אדום 2013 ולבן 2014. מדובר ביינות הדגל של היקב, המבטאים את המיטב שבכל שנת בציר ואת החלקות שהניבו ענבים מצטיינים מהם יוצרים הייננים – גיל שצברג, עידו לוינסון, קובי ארביב  (בתמונה) – את היין הטוב ביותר בכל שנה העומדת בסטנדרטים המחמירים להכתרת יין בתואר "ספיישל רזרב", מה שאומר כי לא בהכרח כל שנה ייצאו יינות כאלה לשוק.

ספיישל רזרב אדום 2013
דבר היקב: יין בעל גוף מלא ועשיר ולו חומציות גבוהה ומאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים. 

ליין ניחוחות שוקולד ופירות יער, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. הרכב היין משתנה מבציר לבציר, וב-2013 הוא מורכב משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון מכרם קדיתא למרגלות הר מירון, עם ענבי סירה, מרסלאן וקריניאן.
היין התיישן במשך 18 חודש בחביות צרפתיות, כ-80% מהן חדשות, שבמהלכם נעשה הבלנד הסופי. על מנת לשמר את טעמיו הייחודיים, היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד. הוא מוכן לשתייה עתה, אך יתיישן היטב בבקבוק במהלך העשור הקרוב.

המחיר 195 ₪

ספיישל רזרב לבן 2014 (רוסאן/מרסאן)
דבר היקב: זהו הבלנד הישראלי היחידי של זנים ים תיכוניים יוצאי דופן: רוסאן ומרסאן. מקורם בעמק הרון, והשילוב בין המרסאן בעל הגוף המלא והרוסאן המתובל, מפיק יין עשיר ומורכב, הנותן ביטוי מקומי לשני זנים ים תיכוניים אלה.
היינות התיישנו על משקעיהם שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ישנות. הבלנד הסופי הכולל 60% רוסאן ו- 40% מרסאן הוחלט בתום תקופת היישון. על מנת לשמר את אופיו המורכב ואת החומציות הטבעית הגבוהה שבו, היין לא עבר כלל תסיסה מאלולקטית. ליין גוף מלא ועשיר, חומציות טובה ומאוזנת, וסיומת מורכבת וארוכה.
המחיר 150 ₪

באירוע ההשקה של יינות אלה, הוצג והוטעם גם מראווי 2015
"מראווי" הוא זן ענבים מקומי עתיק ויוצא דופן, שיש אזכורים רציפים לנוכחותו החל מהתקופה הרומית. בתקופת הכיבוש הממלוכי ואחריו העותמאני, אסרו השלטונות המוסלמיים על הכנת יין וכך זני הענבים הארץ-ישראליים ששימשו להכנת יין נכחדו לאיטם, ואם שרדו שימשו כענבי מאכל.
בזכות טעמו שרד המראווי, וכורמים המשיכו לגדלו, ליהנות מפריו הטעים, וככלהנראה אף להכין ממנו יין בסתר. הזן כמעט נעלם כליל, אבל בעזרת ד"ר שיבי דרורי החוקר את הזנים האבודים באזור, הצליחו ביקב רקנאטי למצוא כרם מראווי בודד אחד, שממנו מפיקים את היין הישראלי, כמו לפני 2,000 שנה.
מראווי 2015 תסס והתיישן כ-10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ישנות, והוא מתאפיין בארומת פרי הדר ובמינרליות גבוהה. יוצרו ממנו רק 3,950 בקבוקים.
המחיר 119 ₪

צילום אלי פרכטר, שלמה שהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר