יינות 2008 חדשים מיקבי רמת הגולן: ירדן גוורצטרמינר וירדן הר חרמון אדום

יקבי רמת הגולן נטעו את הגוורצטרמינר לראשונה ב-1995. כזן המגיע מאזור אקלים קר – אלזס שבצרפת ומגרמניה – בחרו לטעת אותו בכרם של קיבוץ אלרום. ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב, החליט ליצור ממנו יין חצי-יבש, על אף שבאלזס הוא מופיע כיין יבש בעיקר

ירדן גוורצטרמינר 2008
יין לבן חצי יבש העשוי מענבי גוורצטרמינר הגדלים בצפון רמת הגולן בכרמים של מרום גולן ואל רום. האקלים הקר של אזור זה מאפשר לפרי לפתח את אופיו הזני.
היין מתאים לשתייה כעת, וצפוי לשמור על איכותו עד כשלוש שנים מן הבציר.
בזכות מתיקותו העדינה היין הופך לאפריטיף ולמלווה מתאים למנות רבות ומגוונות, כגון: פאייה של דגים, מרק פטריות בר, או עוף צלוי היטב.
יקבי רמת הגולן נטעו את הגוורצטרמינר לראשונה ב-1995. כזן המגיע מאזור אקלים קר – אלזס שבצרפת ומגרמניה – בחרו לטעת אותו בכרם של קיבוץ אלרום, מהכרמים הגבוהים והקרים של מדינת ישראל: כ- 1,100 מטר מעל פני הים.
ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב, החליט ליצור ממנו יין חצי-יבש, על אף שבאלזס הוא מופיע כיין יבש בעיקר, ויין הראשון יצא לחנויות ב- 1998. לאחר תקופה של קשיי קליטה, היין נעשה לדברי היקב פופולרי ומבוקש.
את ירדן גוורצטרמינר 2008 ניתן לרכוש בחנויות היין, במסעדות מובחרות
ובמרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן.
מחיר מומלץ לצרכן כ- 55 ₪.

ירדן הר חרמון אדום 2008
ירדן הר חרמון אדום הוא אחד היינות הפופולריים ביותר בישראל, בזכות גוף היין, מורכבותו ונגישותו המיידית,
ירדן הר חרמון אדום מורכב מזני ענבים בורדולזיים מסורתיים, והיין מבציר 2008 נוצר מצירוף של כל חמשת הזנים המסורתיים של בורדו: מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מלבק ופטיט ורדו. הענבים מגיעים מכרמים שונים ברמת הגולן. היין סיים תסיסה מלולאקטית ובוקבק ללא סינון סטרילי.
היין מתאים לשתייה כעת ועד כשלוש שנים אחרי הבציר, עם מגוון רחב של מנות: דג אפוי עם עגבניות ועשבי תיבול, פיצה פריכה, צלעות טלה בגריל.
יקבי רמת הגולן יצאו בשנת 2007 עם תוויות יין הנושאות על גביהן כתב ברייל לאוכלוסיית העיוורים. כיין הנמכר ביותר של היקב, נבחר ירדן הר חרמון אדום, להיות היין הראשון, אשר הונגש לאוכלוסייה זו.
גם השנה, כל בקבוקי ירדן הר חרמון אדום נושאים על גבי התווית האחורית כיתוב בכתב ברייל אשר מתאר את שם הסדרה, היין ושנת הבציר.
ירדן הר חרמון אדום ימכר בחנויות היין, ברשתות השיווק ובמרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן.
מחיר מומלץ לצרכן כ-  38 – 40 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר