ייעוץ ארגוני למסעדות – איך זה מסייע לעסק

מה הופך עסק למצליח ואיך ייעוץ ארגוני מסייע לו; דורון אטלס שנאלץ לסגור את גן האירועים ליד הנחל הקים חברה לייעוץ ארגוני המתמקדת במסעדות, גני אירועים ועסקים קטנים

כל ארגון, חברה רצינית בתהליך הקמתה והמהלך הזמן משתמשת ביועץ כזה ו אחר ובשוק לא חסרים יועצים טובים : יועץ כלכלי ויועץ אסטרטגי, יועץ קולינרי ויועץ שירות, יועץ ארגוני ויועץ עסקי ,יועץ עיצובי ויועץ פאנג שוואי . כל גן אירועים או מסעדה מגיסים את מיטב היועצים כדי להיות תחרותיים יותר איכותיים יותר שירותיים יותר מיוחדים יותר יעילים יותר על מנת שיהיה בסופו של דבר רווחיים יותר.

כיום בחברה העסקית התחרותית בה כמעט כולם מבינים את כללי המשחק נמצא חברות ,ארגונים ,מסעדות וגני אירועים מצליחים וכאלה שמצליחים קצת פחות כאלה שצומחים ומתרחבים וכאלה שנסגרים ולא מחזיקים מעמד ולעבור את השנים הראשונות. אז מה עושה את הארגון העסק למצליח ?

שאלת מליון הדולר. אם נשאל בעלי עסקים וחברות מה סיבה להצלחתם ? בדרך כלל לא נקבל תשובה כי הלימודים באוניברסיטה או ידע כזה או אחר , וגם לא סיבות אובייקטיביות כמו מיקום, איכות,שירות,תמחיר, וועוד למרות שכל אלו חשובים מאד להצלחת העסק. אנשים שיצליחו בגדול יתנו 3-4 תשובות ותמיד משהו כמו " היה לי מזל" "הייתי בזמן הנכון במקום" "אלוהים היה לצידי" אוסף של דברים שקרו באותו זמן" "הייתה זרימה נכונה" היה סנכרון של דברים.

יועץ מעצם הגדרתו הוא יועץ – אומר מה ואיך לעשות . התשובות נמצאות אצלו , אז למה לא כל החברות מצליחות ? האם עסק שיש לו אוכל איכותי , או עיצוב מדהים,אנשים מעולים ,מחלקת מכירות תותחית קניין מעולה,מנהל כריזמטי . חברות משקיעות הון וזמן יקר לשיפור השירות, בקורסי מכירות,וקורסי ניהול שונים ( ניהול אסטרטגי, ניהול זמן, ניהול האיכות,ניהול אפקטיבי..) גיבוש הצוות ערבי מחלקות , אוטדור טרינייג , טיולים ,מתנות חגים אירועים ומה לא . כל אלו אכן דברים חשובים ותורמים רבות לאירגון ומשנה לשנה ההשקעות בתחום הולכות וגדלות אך האם כל אלו מחזיקים לאורך זמן ?

האם מנהל שהיה בקורס ניהול זמן אכן בסוף הקורס ינהל את זמנו ביעלות ? האם יעוץ שירות למזכירות אנשי מכירות או מלצרים יעשה את העובדים לאנשי שירות מעולים ?
רוב העסקים טרודים הרבה מהזמן במתחרים , מה הן עשו ? כמה הם תמחרו, איזה מבצע עשו , מה הטרנד עכשיו ? ירוק ? יאלה בוא נמכור שקיות בד , או נתרום לארגן ירוק…


בתפישת הייעוץ האימוני תודעתי אנו מבררים את ערכי הליבה של הארגון את "נשמת הארגון" את אותם דברים שכל עובדי הארגון מתחברים אליהם , כולם מבינים לאן הולכים ולמה ואז "הנוסחה היא כיוון וסנכרון. ברגע שכולם מבינים מי אנחנו ולמה מה שנשאר זה האיך . והאיך צריך להיות מסונכרן מאחרון העובדים ועד המנכ"ל. מלבוש המלצרים וסוג הכיסאות, מאיך עונים לטלפון וסגנון המכירה והמחיר .מהיחס לספקים ומוסר התשלומים. מניקיון החלל ושמירה על איכות הסביבה . מאיכות המוצר ועד אחיות חברתית וסביבתית. בנקודת המפגש בין הצורך העסקי לתשואה מרבית לבין הערכים האישים והארגונים

חברה בה יש סנכרון מירבי בכל רמות האירגון וערכי הליבה שלה סיכוי רב מאד שתצליח. בחברות יעוץ שהן משתמשות יותר במתודת האימון שבו שואלים יותר שאלות ונותנים פחות תשובות יש סיכוי גדול שאנשי הארגון יובילו את הסינכון ולא יהיו מובלים. טרנספורמציה אמיתית תבוא מתוך שאלת שאלות נכונות ולא מקבלת תשובות נכונות.


דורון אטלס מבעלי ומקימי גני האירועים ליד הנחל ומקום בטבע וחברות הקייטרינג "טעם וצבע והטעם השישי". מבעלי חברת סייט המתמחה בייעוץ ארגוני למסעדות, ועסקים קטנים ובינוניים וכן ייעוץ ארגוני ירוק. http://www.sight.org.il/
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר