ינואר 2012 בערוץ האוכל עם שפים מובילים

ארוחת הדגים של ג'יימי אוליבר בספיישל דגים; המטבח של נייג'לה בסדרה חדשה; שליחות קולינרית עם הסטון בלומנטל; גורדון רמזי בשידור חי; איש האגסים יובל בר נר; ערב מיוחד לרגל ראש השנה הסיני

ינואר 2012 בערוץ האוכל עם שפים מובילים בעולם  ובארץ. אפיק 28 ב-yes וערוץ 32 ב-HOT .

חורף של כוכבים
ימי ראשון עד חמישי, החל מ-1 בינואר משעה 21:00
ערוץ האוכל פותח את השנה ואת החורף עם תוכניות עם השפים המובילים בארץ ובעולם. בכל יום תשודר תוכנית בישול מהמובילות בעולם עם שף שהוא כוכב ברמה בינלאומית. במסגרת חודש שידורים זה יעלו תוכניות עם הכוכבים: השף ג'יימי אוליבר, נייג'לה לאוסון, השף הסטון בלומנטל, השף גורדון רמזי, סופי דאהל, ומגוון כוכבים מהמטבח המקומי בהם גיא לואל והשף אבי ביטון.

ארוחת הדגים של ג'יימי  – Jamie's Fish Supper
יום ראשון, 8 בינואר בשעה 21:00ג'יימי אוליבר
ג'יימי אוליבר נרתם לרענון תפריט הדגים של האומה הבריטית, הידועה בדבקות בסלמון, דג בקלה וטונה. במהלך הספיישל יגייס ג'יימי זנים מוכרים פחות וזולים הרבה יותר ליצירת ארוחות דגים ערבות לחך. בין היתר יבשל מנות עם דגי מקרל, קולי, פורל, צדפות ועוד. כמו כן יכלול הספיישל הופעת אורח של הביולוגית הימית טוני מהטו, שתצלול למעמקים ותפגיש אותנו עם כמה זנים נכחדים של דגים.
הספיישל הזה ישודר לצד ספיישלים טלוויזונים נוספים של השף ג'יימי אוליבר בהם "ג'יימי מבשל לחג המולד", במסגרתו הוא מבשל מגוון מנות המבוססות על בשר הודו.

המטבח של נייג'לה –  Nigella Kitchen – סדרה חדשה
ימי שני, החל מ– 2 בינואר בשעה 21:00נייג'לה לאוסון
נייג'לה לאוסון שבה למטבח עם אותו שילוב מנצח של תשוקה, התלהבות ותאוותנות, שהפך אותה לשם דבר בקרב חובבי הבישול. הפעם היא תציג מתכוני יומיום המותאמים לאורח החיים המודרני: נוחים, בהירים וקלים להכנה. התכנית תתמקד בבישול ביתי עם רכיבים פשוטים ונגישים. 
בין המנות בסדרה: מרק איטריות ועוף תאילנדי, צלי כבש, פיצה ללא קרום, עוף ספרדי עם נקניקיות צ'וריסו ותפוחי אדמה, כדורי בשר ברוטב עגבניות, חטיפי שקדים מלוחים ופריכים.
ערוץ האוכל ישדר את הסדרה החדשה לאחר שבעבר שודרו כל התוכניות האחרות של הכוכבת האנגליה, בהן "נייג'לה אקספרס" ו"נייג'לה מארחת".

שליחות קולינרית עם הסטון בלומנטל –  Heston's Mission Impossible – סדרה חדשהשף הסטון בלומנטל, שני מימין
ימי שלישי, החל מ- 3 בינואר בשעה 22:00
ערוץ האוכל ממשיך לשדר את כל התוכניות של השף המולקולרי המוביל בעולם. הפעם יוצא הסטון לשליחות קולינרית במטרה לשנות באופן דרמטי את תוצרת המזון של ארבעה מוסדות בריטיים ייצוגיים. בכל פרק ירתום בלומנטל את כשרונו הקולינרי כדי לחולל מהפך במטבחיהם של בית החולים לילדים NHS Alder Hey, חברת התעופה בריטיש אירווייס, רשת בתי הקולנוע Cineworld וחיל הים המלכותי.
הפרק הראשון יתמקד בבית החולים לילדים NHS Alder Hey, בו החולים נעשים חולים יותר מהאוכל האפרורי המוגש להם מדי יום. הסטון מחליט להזריק מעט כייף אל התפריט השגרתי עם מנות מאתגרות במיוחד כגון "נחשי נזלת" ו"פיצת תולעים".
התחנה הבאה היא רשת בתי הקולנוע Cineworld. כאן יבקש הסטון להמיר את הפופקורן המסורתי בחווית מזון רב-חושית. למרבה הצער, כישלונן של מנות כמו "נחש זרע אכיל" מטילות צל ממשי על הסוף השמח של השף ההרפתקן.
בפרק הבא יגלה הסטון כי רעיונות מרחיקי שחקים הם קשים ליישום, גם בגובה 37,000 רגל. השף האקספרמנטלי ינסה לרענן את מזון האוויר של רשת התעופה בריטיש אירווייס, מתוך אמונה כי בלוטות הטעם שלנו משתנות בסביבתו של מטוס.
מן הגבהים הללו יצנח הסטון אל תהומות האוקיינוס, ושם ינסה לחולל מהפכה במטבחה הצפוף של צוללת מלכותית. 
הסטון מרק בלומנטל הוא השף ובעליה של מסעדת The Fat Duck, מוסד קולינרי נחשב בעל שלושה כוכבי מישלן הממוקם בכפר ברי שבברקשאייר.

גורדון רמזי – בשידור חי Cookalong Live
ימי חמישי, החל מה-5 בינואר בשעה 21:00
הגרסה המקורית מבית היוצר של ערוץ ארבע הבריטי, לסדרת הלהיט "ישראל מבשלת עם אהרונישף גורדון רמזי, במרכז".
שורשיה של הסדרה בפרק מיוחד של התוכנית The Big Food Fight , בהשתתפות השפים גורדון רמזי, ג'יימי אוליבר ויו פירנליי-וויטינגסטול. במהלך השידור החי הזמין רמזי את האומה הבריטית לבשל עמו ארוחה בת שלוש מנות לארבעה סועדים במסגרת זמן של 60 דקות. מרכיבי הארוחה והוראות הבישול נעשו זמינים לצופים בזמן אמת באמצעות אתר האינטרנט של התוכנית. בעקבות הצלחתו של השידור הוחלט להרחיב את המתכונת החד פעמית לכדי סדרה בת שבעה חלקים שתייחד לכל פרק תמה קולינרית משלו. בין היתר יבשל גורדון 3 מנות בסימן שנות השבעים, ינסה לשבור שיא עולם בהכנה המהירה ביותר של מנת איטריות, ילמד כיצד לתפעל תנור טנדורי, יתמודד עם לחץ העבודה במסעדה תורכית הומה וינסה לשבור שיא עולם נוסף בפריסה מהירה של סלמון.

איש האגסים – הפקת מקור חדשה
ימי רביעי, החל מ- 11 בינואר בשעה 19:00
יובל בר נר חוזר בתוכנית שכולה מבוססת על טהרת האגסים.
כל תוכנית תעסוק בנושא אחר- מאפים, מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים ותציג לצופים מבחר מנות מפתיעות, עשירות וטעימות, וכולן בהשראת הטיול האחרון של יובל באיטליה. בין לבין יספק יובל לצופים טיפים בנושא אגסים- אילו אגסים מתאימים לבישול, אפייה, מאכל, אילו זנים יש, איך שומרים אגסים, מה הערכים התזונתיים שלהם וכו'.

ספיישל סיני
יום שני, 23 בינואר בשעה 14:35הילה אלפרט
לרגל ראש השנה הסיני מקדיש ערוץ האוכל ערב מיוחד למטבח הסיני. בין התוכניות שתשודרנה: שף עד הבית – הפעם יבשל קרטיס ארוחה סינית קלאסית; מהמטבח האסייאתי – הילה אלפרט מארחת את השף ציון ברנץ ויחד הם יכינו מבחר מנות מהמטבח הסיני; פשוט לבשל – הונג קונג: סאם זיין נוסע להונג קונג ומגלה מדוע תוחלת החיים הגבוהה של הסינים קשורה למזון שהם אוכלים. הוא אוכל מנות מיוחדות הכוללות את הברווז המסורתי, דים סאם ייחודי ומאכלי ים טריים הישר מהמים; הקרב על הטייקאוויי – השף קן הום מכין ארוחה של בקר סצ'ואן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר