יצוא האבוקדו יוכפל השנה ויגיע להיקף של 60 מיליון יורו

המגדל הישראלי רושם הישג ללא אח ורע בעולם: יבול ממוצע העולה על 2 טון לדונם.

עונת האבוקדו החדשה מבשרת על הכפלת היקפי היבול והיצוא. היצוא יניב פדיון בהיקף של 60 מיליון יורו.
ממועצת הצמחים נמסר כי התחזיות האופטימיות בענף מבשרות על המשך הרחבת הנטיעות ועל השקעת מאמצים בהשגת דריסת רגל משמעותית בשוקי מרכז ומזרח אירופה, בנוסף על השווקים המסורתיים של מערב אירופה שבהם משווק הפרי הישראלי בהצלחה מזה שנים רבות.

על פי נתוני שולחן האבוקדו במועצת הצמחים, הענף יניב בעונה הקרובה יבול של כ-90 אלף טון- כפול מאשר בעונה הקודמת שבה הסתכם היבול בכ- 45 אלף טון.
היצוא יגיע לכ-55-60 אלף טון – כפול מהיצוא בעונה הקודמת שהסתכם ב-28 אלף טון.
יעדי היצוא העיקריים הם צרפת אנגליה וגרמניה.

לצד נתונים אלה מתברר כי ענף האבוקדו רשם בשנים האחרונות הישגים מרשימים ביותר מבחינת היבול לדונם, המתבטאים בלמעלה מ-2 טון פרי לדונם.
יו"ר השולחן, אריה רוטמן ציין כי "מדובר ביבול ממוצע שאין לו אחר ורע בעולם. ניתן להסביר זאת בהשקעות משמעותיות שעשינו במו"פ כולל הכנסת שיטות השקיה חדשות, שיטות גיזום וטיפול מתקדמות ומעורבות אינטנסיבית בהדרכת המגדלים".

מטעי האבוקדו בישראל מתפרסים על פני כ-50 אלף דונם, מהם כ-5,000 דונם של מטעים צעירים שניטעו בשלוש השנים האחרונות, וייכנסו לשלב ניבה כבר בעונה הנוכחית. כמחצית ממטעי האבוקדו מצויים באזור שפלת החוף, 30% בגליל המערבי, והיתר בעמק הירדן ובגליל העליון.
הזנים המובילים בארץ הם "אס" המהווה כשליש מהיבול, "אטינגר" המהווה כרבע מהיבול, ו"פינקרטון" – 15%. כל היתר הם זנים ירוקים שונים, המהווים אחוזים בודדים כל אחד.

מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים גדי הורביץ, מסר כי ענף האבוקדו מצליח לשמור על מעמדו כענף היצוא מספר אחד של ישראל בתחום הפירות, בעיקר בזכות המו"פ והשיפורים הטכנולוגיים שהוטמעו בענף. אלה הביאו לגידול פרי איכותי ולהצלחה בשיווק בארץ ובחו"ל. כיום יש תוכניות נטיעה נוספות, והיעד הבא להתרחבות ביצוא הוא השגת דריסת רגל בשווקים המתפתחים של מרכז ומזרח אירופה, שעל פי ההערכה הם בעלי פוטנציאל גדול עבור התוצרת החקלאית הישראלית.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר