יקבי ברקן חונכים שיראז, ברקן רזרב 2005

יין זה עשוי מענבי שיראז שהבשילו בכרם בהרי ירושלים, על יד קיבוץ קריית ענבים. זהו הבציר הראשון של כרם זה, אשר טמונה בו הבטחה לככב בנבחרת הכרמים האיכותיים ביותר של יקבי ברקן

יקבי ברקן מרחיבים את סדרת רזרב היוקרתית עם שיראז, ברקן רזרב 2005 מבציר 2005.
הזנים: 93% שיראז, 5% קברנה סוביניון, 2% פטי וורדו.
כרם: קריית ענבים (הרי ירושלים), אליעד (רמת הגולן)
יישון: 14 חודש, 75% חביות אלון אמריקאי, 25% אלון צרפתי

יין זה עשוי מענבי שיראז שהבשילו בכרם בהרי ירושלים, על יד קיבוץ קריית ענבים. זהו הבציר הראשון של כרם זה, אשר טמונה בו הבטחה לככב בנבחרת הכרמים האיכותיים ביותר של יקבי ברקן.

כרם השיראז, ששטחו כ-30 דונם, פזור על מספר טראסות, בגובה 650 עד 700 מטר. מדובר בטראסות של אדמת טרה-רוסה קלאסית, עשירה בברזל, בעלת צבע אדמדם יפיפה, המונחת על מצע סלע גיר. בבציר ביכורים זה הניב הכרם יבול נמוך, כ- 800 ק"ג לדונם, אך איכותי ביותר: אשכולות שחורים ומרוכזים של ענבי שיראז מלאי טעם.
על ענבי השיראז מקריית ענבים נוספו גם ענבי שיראז מכרם, חדש אף הוא, באליעד שבדום רמת הגולן. כרם זה הניב ענבי שיראז בשלים ביותר, מלאי עוצמה וטעמים.

תהליך יצירת היין ביקב היה מסורתי במכוון, על מנת לעמוד על הפוטנציאל המלא של הענבים ויכולתם להפך ליין שיעמוד בציפיותינו. התסיסה, שהתרחשה במיכלים סטטיים קלאסיים, התבצעה בסיוע זני שמרים, העוזרים למיצוי מיטבי של המרכיבים הטבעיים של צבע וארומה ולמיצוי מרכיבי מרקם, התורמים לרכות ומלאות היין. היין שהה על קליפותיו במשך כשלושה שבועות.

לאחר השריית הקליפות והשלמת התסיסה המאלו-לקטית הועבר היין ליישון בחביות אלון במרתף מבוקר טמפרטורה ולחות. מתוך כוונה "לתת ליין לדבר" ולהשיג ביטוי אמיתי ומקורי ככל הניתן של הזן והטרואר, בחרנו במגוון חביות ממקורות שונים אשר רובן משימוש שני ושלישי ורק כרבע מהן חדשות. מאותה כוונה, של הימנעות ממיסוך הפרי המקורי של היין,בחרנו לסיים את תקופת היישון בחביות לאחר 14 חודשים בלבד. בתום היישון, לאחר טעימות ולבטים, בחרנו למזוג כ-15% מיין רמת הגולן ביין הרי ירושלים. מעניין לציין עד כמה היו היינות מהשני האזורים שונים זה מזה; יין הגולן עשיר, כבד ומרוכז, מזכיר מעט יינות שיראז אוסטרליים, ואילו יין הרי ירושלים בינוני בגופו אך אלגנטי וארומאטי באופן שדומה ליינות מזן זה מצפון עמק הרון שבצרפת. לתמהיל הסופי נוספו גם יין קברנה סוביניון (5%) ופטי ורדו (2%), לשם העמקת מורכבותו של היין, אשר בוקבק לאחר תהליכי וסינון מינימאליים.

התוצאה הסופית היא יין המהווה תוספת ראויה לסדרת "רזרב" היוקרתית של יקבי ברקן.
ליין גוון אדום-סגול עמוק וצעיר. באף נמצא ארומות אופייניות לשיראז כגון פרי שחור מתובל, דובדבן אדום ופלפל שחור, עם רמזים לסיגליות וזיתים שחורים; כל אלו משולבים היטב בנגיעות אלגנטיות של וניל ועץ ארז אשר תרמו חביות האלון.

בחך, היין פורש שלל טעמי פרי שחור ואדום מתובל וחריף מעט, עטוי בטאנינים רכים אך מוצקים. הפרי בשל אך רחוק מריבתיות, ונוספת לו לווית-חן מינראלית, כמו גם חמיצות עדינה המחדדת את הטעמים. מעל לכל זהו יין אלגנטי ומאופק, לא בומבסטי וכבד, אך עם זאת עשיר בטעמים ובאופי.

היין מוכן לשתייה כעת, אך יישון של מספר שנים יוסיף למורכבותו.
מחיר מומלץ לצרכן: 60-65 ₪.
להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המובחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר