יקבי ברקן מציעים יינות פרימיום בבקבוקים המכילים 500 מ"ל

הגידול בצריכת יין בכוסות במסעדות, המגיע כיום לכ-30% ממכירות היין בתחום זה, ייצר הזדמנות למכירת תכולה של חצי ליטר המהווה 3 כוסות, ונותנת פתרון לזוג סועדים ששותים כוס ועוד קצת כל אחד

כחלק מהאסטרטגיה החדשה של יקבי ברקן לחדשנות ומובילות, זיההה היקב כי יש צורך בקרב צרכני היין גם לבקבוק יין בעל תכולה אחרת מאלו הנמצאים בשוק.
הגידול בצריכת יין בכוסות במסעדות, המגיע כיום לכ-30% ממכירות היין בתחום זה, ייצר הזדמנות למכירת תכולה של חצי ליטר המהווה 3 כוסות, ונותנת פתרון לזוג סועדים ששותים כוס ועוד קצת כל אחד.

היינות שבוקבקו בפורמט זה בברקן, הם מהזנים המובילים את המכירות במסעדות ובחנוית היין: קברנה סוביניון, מרלו וסוביניון בלאן.
גודל הבקבוק מתאים במיוחד לשתייה הן בשימוש ביתי והן במסעדות, התכולה מתאימה לזוג סועדים בשעות הצהרים, ומאפשרת לבעל המסעדה להציג מחיר נוח יחסית לסועד.

קברנה סוביניון רזרב
יין מאוזן ואלגנטי: פרי בשל, מלווה בטאנינים רכים וטעמי אלון דיסקרטיים, אשר נמנע מהמלכודות של בשלות יתר מתוקה וכבדה או של אלון גס ודומיננטי. זהו יין של הרמוניה, טעמים מאוזנים ומורכבים עטויים במבנה של טאנינים מוצקים אך בעלי מרקם ותחושת פה רכה. מילת המפתח היא איזון.
מקורו של היין במספר כרמים בגליל העליון ורמת הגולן. דגש רב מושם על מועד הבציר המדויק של כל חלקה וחלקה, הנקבע בהתאם להתפתחות טעמם ותכונותיהם של הענבים. עשיית היין עצמה הינה מסורתית, כאשר משך ההשריה ואופן המיצוי מותאמים לאופי הפרי והחלקה. היישון חייב לכבד את אופי הפרי, להוסיף לו מורכבות ועידון מבלי להאפיל עליו. לרוב אנו מוצאים שיישון בחביות, רובן מאלון צרפתי, למשך 18חודשים לפחות, משיג מטרה זו. התוצאה היא יין עשיר ואלגנטי המוסיף רבדים של מורכבות במשך מספר שנות יישון.

מרלו רזרב
מקור היין במגוון כרמים בגליל העליון ובדרום רמת הגולן אשר נבצרים במועד המדויק בו מגיעים הענבים לשיא טעמם, ללא בשלות יתר. לאחר התסיסה מיושנים היינות מכל כרם בחביות, רובן מאלון אמריקאי- כשליש מהן חדשות והיתר משימוש שני ושלישי. בתום תקופת יישון, שאורכה לרוב בין 12 ל-16 חודשים,צוות יינני ברקן מגבש את התמהיל שירכיב את היין הסופי. מרלו רזרב הוא בראש ובראשונה מרלו- פחות מובנה מהקברנה, אך עשיר בפרי מתובל ועסיסי השזור טאנינים עגולים ורכים.

סוביניון בלאן רזרב
היין עשוי ברובו מענבים שנבצרו בכרם דובב שבגליל העליון ומיעוטו מענבי תל צפית שבהרי יהודה. בזן זה נודעת חשיבות מכרעת לתזמון המדויק של מועד הבציר, על מנת לאפשר לפרי לפתח את מלוא טעמיו מבלי לגלוש להבשלת יתר. הבציר הוא ידני והענבים מובלים ליקב במיכלים קטנים. לבלנד הסופי נבחרו יינות שעברו תסיסה קרירה ונקייה במיכלי נירוסטה ללא מגע עץ, תוך שימוש בשמרים התורמים להתפתחות הארומאטית של היין. היין אכן ארומאטי ומבושם, ומציג פרי טרופי חיוני ורענן עם גוון עשבוני מעודם וחמיצות פריכה.

להשיג בחנויות היין המובחרות, במסעדות ובבארים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר