יקבי כרמל מציגים יינות לבנים חדשים מהסדרה האזורית

יקבי כרמל מרחיבים את מגוון היינות הלבנים בסדרה האזורית עם שלושה יינות חדשים, סוביניון בלאן גליל עליון, גוורצטרמינר גליל עליון וויונייה גליל עליון. בנוסף חונך היקב בציר חדש של היוהנסברג ריזלינג גליל עליון.

יקבי כרמל מרחיבים את מגוון היינות הלבנים בסדרה האזורית עם שלושה יינות חדשים, סוביניון בלאן גליל עליון, גוורצטרמינר גליל עליון וויונייה גליל עליון. בנוסף חונך היקב בציר חדש של היוהנסברג ריזלינג גליל עליון.

סוביניון בלאן גליל עליון הסדרה האזורית 2007
יינן: ליאור לקסר – יינן ראשי.
יין לבן יבש שהופק מענבי סוביניון בלאן מאזור כרם בן זמרה. כ- 50% מהענבים נבצרו מגפנים בוגרות בנות קרוב לשלושים שנה. לצורך שמירה על האופי הארומטי של הענבים, תסס התירוש במיכלי נירוסטה בטמפרטורות נמוכות. עם השלמת התסיסה התבגר מקצת מהיין בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות בנות 300 ליטר, על מנת להעניק לו מורכבות נוספת ורמזים עדינים לעץ האלון.
ליין גוון ירקרק, והוא מתאפיין בניחוחות של ליים, פסיפלורה ומינרלים. גוף בינוני וחמיצות מאוזנת ומרעננת.
היין מתאים למנות דגים, קישים, סושי, בשרים קרים ועדינים, גבינות עזים איכותיות ועוד.
מחיר מומלץ: 55 ₪

גוורצטרמינר גליל עליון הסדרה האזורית 2007
ייננים: ליאור לקסר – יינן ראשי, סם סורוקה – יינן.
יין לבן חצי יבש ארומטי, אשר הופק מענבי גוורצטרמינר מחלקות כרם נבחרות בגליל העליון, בעיקר מאזור מירון. הענבים נבצרו בבציר לילי, וכמחציתם עבר מגע של כחמש שעות עם הקליפות (Skin Contact) לפני הסחיטה. לשמירה על האופי הארומטי של הענבים תסס התירוש בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה.
היין מתאפיין בגוון זהוב ירקרק ובניחוחות של ליצ'י, ורדים ורחת לאקום. גוף בינוני, מתיקות עדינה מאוד (Off Dry) וחמיצות מאוזנת.
היין מתאים למנות דגים, סופלה גבינה קשה/חריפה, מנות אסיאתיות, מנות בסגנון קיג'ין ועוד.
מחיר מומלץ: 62 ₪

ויונייה גליל עליון הסדרה האזורית 2007
ייננים: ליאור לקסר – יינן ראשי, סם סורוקה – יינן.
יין לבן חצי יבש אשר הופק מ- 100% ענבי ויונייה מהגליל העליון (אזור מירון). לקבלת מורכבות נוספת תסס שליש מהיין בחביות עץ אלון צרפתיות, מחציתן חדשות, והמשיך להתבגר בהן על משקעיו (Sur Lies) במשך ארבעה חודשים נוספים.
היין משלב ניחוחות רעננים של אפרסק, משמש ופריחה עם רמזים עדינים לעץ האלון ברקע. גוף בינוני עד מלא ומתיקות עדינה מאוד (Off Dry).
היין מתאים למנות דגים ברוטב עשיר, סלמון בתנור, מאכלי עוף והודו, פשטידות ועוד.
מחיר מומלץ: 62 ₪

יוהנסברג ריזלינג גליל עליון הסדרה האזורית 2007
ייננים: ליאור לקסר – יינן ראשי, סם סורוקה – יינן.
יין לבן חצי יבש ארומטי, אשר הופק מענבי יוהנסברג ריזלינג מהגליל העליון (אזור מירון). הענבים נבצרו בבציר לילי, והתירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירה על האופי הארומטי של הענבים.
היין בעל גוון זהוב ירקרק, והוא מתאפיין בארומות של פריחת הדרים, תפוח עץ ירוק וליים. גוף בינוני, מתיקות עדינה מאוד (Off Dry), וחמיצות מאוזנת ומרעננת.
היין מתאים למנות דגים, סושי, סביצ'ה, מנות אסיאתיות, סלמון מעושן, שוקרוט, עגל צעיר צלוי ועוד.
מחיר מומלץ: 62 ₪

אזור הגידול
אזור הגליל העליון גבוה וקר, הכרמים נטועים בגבהים שבין 400 ל – 850 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד, מרבית הקרקעות באזור גיריות, למעט, אזור כרם בן זמרה, המתאפיין בקרקע בזלתית.

בציר 2007
החורף שקדם לבציר 2007 היה קר יחסית והתברך במנות קור רבות, אך כמות המשקעים הייתה נמוכה ב- 25% מהממוצע הרב שנתי. חודש פברואר היה חם מהרגיל, דבר שהביא להתעוררות מוקדמת של הגפנים. עקב הקדמת הלבלוב החל בציר 2007 מוקדם במספר ימים ביחס לשנים קודמות, ונמשך עד חודש נובמבר. זהו אחד הבצירים הארוכים בתולדות יקבי כרמל, והוא נמשך על פני למעלה משלושה חודשים. היבולים היו נמוכים מאלה של בציר 2006, ואיכות הענבים הייתה גבוהה מאד והביאה ליצירת יינות עשירים ומאוזנים.

הסדרה האזורית
סדרה של יינות המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני הענבים הקלאסיים לצד זנים יחודיים אשר נבצרים בכרמים מצטיינים הנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזכרון יעקב ובהרי יהודה. כל אחד מהכרמים זוכה לטיפול פרטני לאורך כל עונת הגידול. יינות הסדרה האזורית מטופלים ע"י אנשי יקבי כרמל ובראשם הייננים לקסר וסורוקה במקצוענות ובדייקנות, על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של זני הענבים ושל אזורי הגידול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר