יקבי כרמל פותחים את השנה החדשה עם שני יינות פרימיום

גוורצטרמינר בציר מאוחר 2004 מסדרת כרם, ושרדונה גליל בציר 2004 מהסדרה האזורית. עוד לחג – סדרות האיכות כרם בבקבוקי מגנום

יקבי כרמל פותחים את השנה החדשה עם שני יינות פרימיום חדשים –גוורצטרמינר בציר מאוחר 2004 מסדרת כרם, ושרדונה גליל בציר 2004 מהסדרה האזורית.

בנוסף ישווקו לקראת החג יינות סדרת האיכות "כרם" בבקבוקי מגנום (1.5 ליטר).

גוורצטרמינר בציר מאוחר 2004, כרם שעל
יינן: אסף פז
יין קינוח גוורצטרמינר בציר מאוחר 2004 מכרם שעל בצפון רמת הגולן, מצטרף לסדרת הפרימיום "כרם" של יקבי כרמל – המבוססת כולה על יינות מכרמים יחידניים (Single Vineyard).
גוורצטרמינר בציר מאוחר 2004 הוא יין קינוח לבן. הענבים נבצרו בבציר מאוחר בסוף חודש אוקטובר 2004, מכרם שעל הממוקם בגובה 780 מטר בחלק הצפוני של רמת הגולן.
ליין ארומות פרחוניות ופירותיות, בעיקר של ריבת משמש ותפוזונים (קומקווט). הוא מתאפיין בגוף מורכב ועשיר עם טעמי ליצ'י בשל ופרי הדר, המאוזנים על ידי חמיצות רעננה. היין ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הקרובות.

לדברי פז, מדובר ביין קינוח מז'אנר חדש יחסית בישראל, האופייני יותר לאזורי היין בגרמניה או באלזס. הענבים נבצרו לאחר שהגיעו לרמת הבשלה גבוהה במיוחד, כאשר חלקם נשאו בוטריטיס (רקב אציל). הבוטריטיס (מעין פיטריה המתיישבת על קליפת העינב) גורם לריכוז הסוכרים וחומרי הארומה שבו. מענבים הנושאים בוטריטיס נוהגים לייצר חלק מיינות הקינוח הטובים בעולם כמו סוטרן בצרפת, טוקאי בהונגריה ועוד.
פז מציין כי התוצאות הרצויות התקבלו באמצעות עבודת כרם קפדנית ואינטנסיבית בצמוד לכורם, ולאחר מכן בעבודה ייננית קפדנית ביקב.

בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר לילי הגיעו הענבים ליקב הבוטיק של יקבי כרמל בזיכרון. התירוש המרוכז נסחט והותסס בטמפרטורה קרה. היין לא עבר התיישנות בחביות, על מנת לשמר את ארומות הפרי, ובוקבק לאחר תהליך סינון אחד.
מחיר מומלץ: 55 ₪


שרדונה גליל עליון 2004 סדרה אזורית
שרדונה, גליל עליון 2004 הוא יין לבן יבש שהופק מ- 100% ענבי שרדונה מכרמים נבחרים מן הגליל העליון.
הענבים ליין זה נבצרו בבציר ידני, והאשכולות הועברו לסחיטה בעודם שלמים. המיץ החופשי בלבד הותסס בחביות עץ אלון צרפתי בנפח של 300 ליטר, והמשיך להתיישן בהן על משקעיו (sur lie) במשך שמונה חודשים. כשליש מן היין עבר תסיסה מלולקטית.
ליין גוון ירקרק, ארומות של תפוחי עץ ירוקים, מלון ושקדים קלויים והוא בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.
השרדונה ישתדך היטב לדגים, בשרים לבנים באסכלה ומאכלי עוף קלים וקרים. מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של 14 מעלות.
למרות מורכבותו ניתן ליהנות מהיין כבר עתה, והוא יוסיף ויתפתח בבקבוק בתנאי אכסון נאותים.
מחיר מומלץ: 57 ₪


מנכ"ל יקבי כרמל: משה מירון
יו"ר: ישראל איבצן
אתר החברה: www.carmelwines.co.il




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר