יקבי עמק האלה: למקסם פוטנציאל הכרמים

מספרים ביקב כך: "האתגר הגדול ביותר בעשייה של יין איכותי טמון בהקמת כרם במקום הנכון. זוהי הנחת העבודה אשר שימשה בסיס רעיוני ומעשי בהקמת יקבי עמק האלה. זוהי הנחת העבודה המלווה אותנו, עדיין, 9 שנים לאחר נטיעת הגפנים הראשונות בייצור כל סדרה וסדרה"

במפגש עיתונאים תחת קורת הגג של חנות היין וההפצה WINE& MORE חינאווי ג'ורג' ברחוב החשמונאים בתל-אביב, חנכו אנשי יקבי עמק האלה שניים מהיינות החדשים של היקב" שרדונה VC 05 ופינו נואר 05.

את היינות טעמנו לצד כיבוד עשיר מהשכנים של היקב באזור עמק האלה: הגבינות הנפלאות של חוות בוטיק הגבינות צוק והאחים למשפחת צוק תומר ויפתח, העושים במלאכה ומוציאים תחת ידם גבינות עיזים בעיקר, שהבולטת בהן בסגנון קממבר; וכיכרות לחם מדהימות עוד יותר המגיעות ממאפיית הבוטיק והגורמה "לחם זה בית" דנה – של עלמת חמודות מגבעת ישעיהו.

פתח וסיפר דני ולרו, מנכ"ל יקבי עמק האלה: "אנחנו מסכמים פעילות של היקב ומקיימים השקה מכובדת של שניים מהיינות החדשים שלנו. אנחנו רואים עצמנו שייכים לקבוצת יקבים קטנים וחכמים, שמתעקשים על הקצוות, ומסוגלים דווקא בגלל הקוטן שלנו לטפח, לגדל ולייצר גם יינות איכותיים מזנים קשים, לרבות הפינו נואר. עומד לצדנו מערך טכנולוגי המשלב ידע לקשור מהכרם והיקב את המוצרים הטובים ביותר. כמעט ארבע שנים אנחנו משווקים את יינות עמק האלה גם בארץ וגם בחו"ל, ונוצרה ליינות שלנו תודעה של מוצרים איכותיים תוצרת כחול לבן, עם ההילה השאובה מהמקורות של המקום המקראי הזה הנקרא עמק האלה,.

דני ולרו סיפר על חדירה מעניינת גם לשוק היפני, בלי פלטפורמה של כשרות אלא מזווית האיכות. "היינות שלנו נבחנים אצל הצרכנים ביפן בזכות איכותם והערך שמעניקים היינות בתמורה למחירם", אמר ולרו. "שוק הייצוא שלנו הולך ומתרחב, ואנחנו מציעים לא פחות מאשר 15 מוצרים שונים – מספר מרשים ליקב המייצר 200,000 בקבוקים בשנה, כאשר גולת הכותרת והמוטו שלנו הם: למקסם את הפוטנציאל הנמצא בכרם. אנחנו מאמינים שצריך לעשות יין שיהיה טעים עם מאפייני זן".

הוסיף ואמר היינן דורון רב-הון: "אנחנו מוציאים השנה מתחת ידינו בגאווה רבה שני יינות חדשים. זו הפעם הראשונה לשרדונה מסדרת VC ולפינו נואר עמק האלה. עומדים לפנינו ביקב ובכרם אתגרים לא מעטים מול זניות סופית של הענבים. אנחנו מתמקדים בכ- 700 דונם כרם בשלושה אזורי גידול, באדרת, בנתיב הל"ה ובנס הרים. גם אצלנו הקברנה סוביניון והמרלו הם מוצרי הבסיס המובילים, אבל דווקא הזנים האיזוטריים כמו הקברנה פרנק, פינו נואר, פטיט סירה, פטיט וורדו, שרדונה, סוביניון בלאן, מוסקט אלכסנדרוני וגם ויונייה; מפתחים ומעצימים אצלנו את האתגר שביצירת יינות חדשים ואיכותיים. לפניכם טעימות השוואה של שרדונה מהשנים 2003 ו- 2005 עמק האלה ו- 2005 VC, ואחריה קברנה פרנק מהשנים 2003, 2004, 2005. זאת בכדי לאפשר לכם לחוש ומקרוב את ההבדלים בארומות ובטעמים של היינות שלנו על ציר הזמן, כאשר הכרמים וגם הבלנדים שונים".

אני חייב לציין שבטעימת הקברנה פרנק – זן האהוב עלי, מצאתי בראש ובראשונה שונות בין כל אחד מהיינות. בעוד שאישית אהבתי מאוד את ה- 2003 שהיה עבורי ירוק וחד, היה ה- 2004 לדעת חבריי לטעימה מעניין וצפוף ודחוס, ואילו ה- 2005 עם ירקרקות ופרחוניות.

מספרים ביקב כך: "האתגר הגדול ביותר בעשייה של יין איכותי טמון בהקמת כרם במקום הנכון. זוהי הנחת העבודה אשר שימשה בסיס רעיוני ומעשי בהקמת יקבי עמק האלה. זוהי הנחת העבודה המלווה אותנו, עדיין, 9 שנים לאחר נטיעת הגפנים הראשונות בייצור כל סדרה וסדרה".

היקב שוכן בעמק האלה, וקולט באופן בלעדי רק ענבים אותם הוא מגדל בעצמו. כרמי היקב המטופחים פרושים בשלושה אזורי גידול באזור יהודה.
גבעות עדולם במשולש הישובים אדרת, גבעת ישעיהו וצפרירים; גב ההר ירושלים, סמוך לישוב נס הרים; ועמק האלה – קיבוץ נתיב הל"ה. היקב עצמו ממוקם למרגלות הקיבוץ.

כאמור, שני היינות הנחנכים עכשיו ביקב הנם חדשים, ולכן ההתרגשות גדולה מהרגיל: פינו נואר 2005 ושרדונה VC 2005.
שני יינות אלה הינם תוצר של האפשרויות והאתגרים הגלומים בכך שהיקב הינו בשליטה מלאה על התהליך החקלאי והמחויבות לאיכות.

סדרת ה – Vineyard's Choice שרדונה VC 2005
מתוך חלקות הכרמים המצטיינות של העמק נבצרו הענבים המשובחים ביותר, כאלה שטופחו בשיטות גידול מיוחדות על מנת ליצור ריכוז יוצא דופן של טעמים, צבעים וארומות ביין .
יינות ה-VC התיישנו תקופות ארוכות בחביות עץ אלון צרפתי משובח, ולאחר מכן בבקבוק. לא קל ליקב להיפרד מיינות אלו. התהליך הנו אישי וממושך, ולבסוף, לאחר שלוש שנות עשייה ביקב ובכרם מגיע היין לשוק.
ענבי השרדונה של בציר 2005 היו משובחים במיוחד, וביקב הוחלט ליצור לראשונה, יין לבן בסדרת ה – Vineyard's Choice .
הרכב:100% ענבי שרדונה. כרמים: 30% כרם נס הרים, 70% כרם אדרת. צבע זהוב בהיר. ארומות: מינרליות, פריחת הדרים, אגס, אננס, מלון. ברקע תזכורת עדינה של עץ אלון. גוף מאוזן, רחב, טאני, ומלא, פרי מרוכז ודחוס. סיומת ארוכה ומורכבת. יישון בחבית: 11 חודשים. מחיר מומלץ לצרכן 118 ₪.

סדרת ה- "ELLA VALLEY" פינו נואר 2005
בכל בציר מירב היינות הנם של סדרת ה– ELLA VALLEY, שהנה הסדרה המרכזית של היקב המציעה מגוון של יינות אדומים ולבנים כאחד.
בכל שנות הבציר עד 2005, לא יוצר ביקב פינו נואר בשל האתגר החקלאי למצוא את התנאים המתאימים שיאפשרו לגפן ליצור פרי בעל מאפיינים קלאסיים, שעליהם לא מוכנים לוותר בעמק האלה. הענבים הבשילו בכרם תחת מעטה של רשת הצללה, לקבלת הבשלה איטית ואיכותית של עינב רגיש זה.
היין תסס במיכל פתוח בשיטה המסורתית, ללא שימוש במשאבות או סחרורים. בסיום התסיסה עבר לתהליך התיישנות של בחביות עץ אלון צרפתי.
הרכב: 100% פינו נואר מהכרמים בנס הרים. ארומות: פרי אדום, קסיס, מינרליות. גוף: בינוני, אלגנטי ורחב, טאנינים מורגשים אך משולבים באפקט שמתרכך עם היישון בבקבוק. סיומת ארוכה ורב גונית. יישון בחבית: 13 חודשים. מחיר מומלץ לצרכן 118 ₪.

עוד טעמנו בערב מהנה זה:
אוורד 03 – יין אדום. 70% קברנה סוביניון, 30% מרלו. כרמים: אדרת. ארומות: פרי שחור, קסיס, וניל אקליפטוס.
גוף מלא, פרי עגול, טאנינים מודגשים אך רכים, סיומת ארוכה עם גוון של שוקולד מריר. יישון בחבית 12 חודשים.

שרדונה 03 מ- 100% ענבי שרדונה. כרמים: 75% כרם אדרת, 25% כרם נס הרים. צבע זהוב. ארומות לימון, אגס ירוק, תפוח ירוק ברקע של חמאה וקלייה עדינה של עץ אלון. גוף מלא, חומציות מאוזנת וסיומת ארוכה ומורכבת.

שרדונה 05 – מ- 100% ענבי שרדונה. כרמים: 50% כרם נס הרים, 50% כרם אדרת. צבע זהוב בהיר. ארומות מינרליות, פירות לבנים, אגס, פרחים לבנים בליווי קלייה עדינה של עץ אלון. גוף בינוני, מורכב ומאוזן, פרי רחב ועמוק, מינרלי ובעל סיומת עמוקה. יישון בחבית 9 חודשים.

קברנה פרנק 03 – מ- 85% קברנה פרנק, 15% קברנה סוביניון. כרם אדרת. ארומות של קלייה, קפה, וניל, פרי בשל, טבק, עור, חרוב. גוף מלא, מורכב, רובדים של טעם המגלים שוקולד, מנטה ופרי בשל. מצטיין בסיומת ארוכה. יישון בחבית 13 חודשים.

קברנה פרנק 04 – מ- 100% קברנה פרנק מכרם אדרת. ארומות של קלייה, קפה, וניל, פרי בשל, טבק, עור, חרוב. גוף: מלא, מורכב ברובדי טעם, שוקולד, מנטה ופרי בשל. מצטיין בסיומת ארוכה. יישון בחבית 13 חודשים.

קברנה פרנק 05 – מ- 88% קברנה פרנק ו- 12% מרלו מכרמים באדרת. ארומות פרחוניות, תבלינים ירוקים ובשלות לא מלאה המאפיינת את הזן. גוף בינוני, אלגנטי ורחב. מאפיינים ירוקים ורעננים, פרי קר וסיומת ארוכה. יישון בחבית 15 חודשים.















כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר