יקבי רמת הגולן: ירדן קברנה סוביניון אל רום 2008 – ייחודי ומרתק

הצורך בהשוואת הקברנה סוביניון הרגיל של רמת הגולן לקברנה סוביניון מכרם אל רום, הוא בלתי נמנע. והשוואת שני היינות האלה מרתקת: שני בקבוקים עם אותה שיטת עשייה, שונים זה מזה לחלוטין. ויש גם מתכון

הצורך בהשוואת הקברנה סוביניון הרגיל של יקבי רמת הגולן לקברנה סוביניון מכרם אל רום, הוא בלתי נמנע. והשוואת שני היינות האלה מרתקת: שני בקבוקים עם אותה שיטת עשייה, שונים זה מזה לחלוטין.
בין אם זה הטרואר, או בין אם בחלקת אל רום הושקעו מאמצים בטיפוח וליטוף הגפנים עד הבאת הענבים ליקב; יש תחושה שהיין מאל רום הנו יין יחודי ומרתק.

ירדן קברנה סוביניון אל רום 2008 הוא יין קיצוני. מצד אחד האף מוצף בריחות של עשבי תיבול טריים ועזים. מרווה, אניס,זעתר וטימין; ומצד שני יש ריח עץ אלון שבולם מעט את עשבי התיבול המרתקים.
בטעימה, הפה מתמלא בעושר של טעמי פרי שמסחררים את חלל הפה ולא נותנים מנוח; ומאידך הסיומת והאפטר טייסט חלקים וחמאתיים מאוד.

גם לטאנינים יש מה להגיד. הם נמצאים בשוליים ומזכירים לנו כי היין עדיין צעיר, עדיין לא בטוח שהוא רוצה לצאת מהבקבוק, ומבקש שיניחו לו עוד כמה חודשים או שנים. ללא ספק היין שתי, אבל צריך לידו אוכל חורפי כבד, עם המון סבלנות בכוס.

מחיר הירדן קברנה סוביניון אל רום 2008 הוא 190 ש"ח, אז אל תבשלו איתו, אבל הנה מתכון מהיר ל- 4 אנשים; לשים על האש ולשכוח לשלוש שעות:
1 קילו בשר בקר (כתף, זנב, צלעות) חתוכים לקוביות גסות
4 סלקים חתוכים לקוביות
2 בצלים, 2 גזרים חתוכים גס
20 שיני שום, כף רוזמרין, כף טימין, כף זעתר – הכל טרי כמובן
חבילה של ערמונים בוואקום
כף מלח, כף שטוחה של פלפל שחור
בקבוק יין אדום טוב

אופן ההכנה:
לשים את כל המצרכים בסיר רחב וכבד.
למזוג את היין ולהביא לרתיחה.
להנמיך להבה למינימום – שיהיה רק בעבוע קליל.
לכסות ולשכוח לשלוש שעות, או להכניס לתנור לחום של 120 מעלות עד שהבשר רך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר