יקבי רמת הגולן מציגים ראשונה בישראל יין אדום חדש משני זנים פורטוגזים: ירדן 2T

יקבי רמת הגולן מציגים לראשונה בתולדות יקב, ולאחר שנים של גידול ולימוד את ירדן 2T מבציר 2008, שהנו היין האדום היבש הראשון מהזנים הפורטוגזים המסורתיים טוריגה נסיונאל (Touriga Nacional) וטינטה קאו (Tinta Cao)

יקבי רמת הגולן מציגים לראשונה בתולדות יקב, ולאחר שנים של גידול ולימוד את ירדן 2T מבציר 2008, שהנו היין האדום היבש הראשון מהזנים הפורטוגזים המסורתיים טוריגה נסיונאל (Touriga Nacional) וטינטה קאו (Tinta Cao).

זנים ייחודיים אלה ניטעו בכרם עינות יונתן הממוקם בגובה 700 מטר מעל פני הים. בכרם זה, אשר הנטיעות בו החלו ב- 2004, מגדל היקב בין היתר ענבי יין מזני קברנה סוביניון, מלבק, טוריגה נסיונאל, טינטה קאו, והוא מספק לאורך השנים ענבים באיכות גבוהה ביותר.

לדברי ויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקבי רמת הגולן, אומר: "למרות שלישראל יש היסטוריה בת אלפי שנים של גידול יין, הרי שלייצור מודרני של יין באיכות גבוהה יש היסטוריה קצרה, בקושי בת 30 שנה. ברחבי עולם היין אנו נחשבים לאזור צעיר ו'חדש'. ככאלה, אל לנו להניח הנחות לגבי אלו זנים יתאימו פחות או יותר לתנאי הגידול שלנו. טוריגה נסיונאל וטינטה קאו הינם שני זני ענבי יין פורטוגזים, אשר בעודם שונים מאוד זה מזה, הם משמשים ליצירת יינות מצוינים בפורטוגל. זנים אלו גדלים לרוב באזורים המתאפיינים באדמות מאוד סלעיות ובטמפרטורות ממוצעות עד חמות למדי". 

שונפלד מוסיף: "התחלנו לשקול ברצינות את הגידול של זנים אלו באמצע שנות ה-90' והתחלנו לנטוע אותם ב- 2005. כמו זנים רבים אחרים, יקבי רמת הגולן היו הראשונים שנטעו את הטינטה קאו ואת הטוריגה נסיונאל בישראל. עבורנו מרגש מאוד לראות עד כמה הצליחו זנים אלה להסתגל לתנאי אזור הגידול המיוחד שלנו, רמת הגולן, ואנחנו שמחים מאוד להציג לאוהבי היין הישראלי את היין שנוצר מפירותיהם, יין מאוד מעניין וגם מאוד שונה ממה שייצרנו עד כה".

ירדן 2T 2008 מתווסף לשני היינות הראשונים שהושקו לאחרונה מבציר 2008 (ירדן קברנה סוביניון וירדן מרלו), בציר המסתמן כאיכותי במיוחד ויוצא דופן, והוא חושף שילוב  של ניחוחות דובדבן, שזיף ופרחים, עם רבדים של תבלין, שוקולד ואלון צרפתי. 
היין התיישן במשך 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. הוא מוכן לשתייה עתה, וימשיך להשתבח בבקבוק באחסון בתנאים הנאותים בשנים הבאות. 14.5% אלכוהול. 

ביקב אומרים כי היין מתאים לצד סטייקים בגריל, בקר צלוי עם שום, פיצה דקה עם פטריות, או נתח של גבינה קשה ומיושנת, כמו גרוייר איכותית.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 110 ₪
את ירדן 2T 2008 ניתן לרכוש בחנויות היין המובחרות, במסעדות, ובחנות היקב ברמת הגולן.

www.golanwines.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר