יקב דומיין סרור – רמת הגולן פינת צרפת

יקב סרור מייצר 30 אלף בקבוקים בשנה כשהוא משמש גם כיקב שירות ומעוניין להרחיב את הנושא בקרב חובבי יין. צילום איילת קרבצקי
דומיין סרור הוא יקב מוצלח. יינות טעימים ועשויים נכון, מוכנים לשתייה עכשווית או להשכבה ארוכה. רואים שיש כאן מקצועיות ואהבה ליין

החיוך שעלה על פני כשראיתי את אילן זעפרני, לשעבר יקב אורטל, אין לתאר. כי האיש הזה שיין נוזל בעורקיו יודע לעשות יין, והחיבור עם השותפים ליקב שהם ממוצא צרפתי, גרם לו להגיד את המשפט הבא: "ביקב הזה עושים יין ישראלי במבטא צרפתי".

יקב דומיין סרור נוסד ב- 2013 ויושב באבני איתן, ישוב דתי בדרום רמת הגולן. 30 דונם של כרמים יש ליקב מסביב ליישוב, ובעתיד הקרוב עומד להיפתח מבנה חדש ומרכז מבקרים, סמוך לישוב ועל גדות נחל אל על.

ביקב הזה עושים יין ישראלי במבטא צרפתי. צילום איילת קרבצקי
ביקב הזה עושים יין ישראלי במבטא צרפתי. צילום איילת קרבצקי

הקו המנחה את יינני היקב, אילן זעפרני ואיתי להט, הוא צרפת ורק צרפת, בעיקר אזור בורדו. כתוצאה מכך נבחרו חביות עץ אלון צרפתי מאזור אחד, כדי לשמור על אחידות. החביות מתחלקות לשליש חדשות ושני שליש ישנות, והיין לא שוהה בחביות יותר מ- 18 חודשים, כך שנחסך מאיתנו מיץ נגריות.

כל התנהלות הבציר; שימוש בשמרים, עניין החביות, התססות, הכל פועל כאילו היקב נמצא בצרפת ולא בדרום רמת הגולן. הזנים המככבים הם קברנה סוביניון, סירה, מרלו, פטי וורדו, שנין בלאן, ויונייה. בבציר הבא יתווספו ענבים מאזור מרום גולן וקדמת צבי, מפני ששם הענבים מקבלים מנות קור גדולות יותר, ואזי יתקבל צבע בהיר יותר אבל טעם מרוכז יותר.

נכון להיום יקב סרור מייצר 30 אלף בקבוקים בשנה, כשהוא משמש גם כיקב שירות, ומעוניין להרחיב את הנושא הזה בקרב אותם חובבי יין שרוצים לייצר יין מטרואר מקומי. היקב כשר. אז מה טעמתי וגם נהניתי?

לא שילוב קונבנציונלי אבל מרתק. 60% שנין בלאן שתסס במיכל נירוסטה ו- 40% ויונייה שעבר תהליך תסיסה בחבית. צילום איילת קרבצקי
לא שילוב קונבנציונלי אבל מרתק. 60% שנין בלאן שתסס במיכל נירוסטה ו- 40% ויונייה שעבר תהליך תסיסה בחבית. צילום איילת קרבצקי

זהב לבן שנין בלאן + ויונייה 2017 – לא שילוב קונבנציונלי אבל מרתק. 60% שנין בלאן שתסס במיכל נירוסטה ו- 40% ויונייה שעבר תהליך תסיסה בחבית, כשאף אחד מהם לא עבר תסיסה מלולקטית. באף שפע ריחות טרופיים עם שילוב של ריח מינרלי, ואחרי מספר ערסולים עלה הריח החמאתי. הפה היה דומה מאוד לאף, בתוספת מליחות ומרירות קלה בסיום. היין בהחלט מוכן וראוי  לשתייה עכשווית וגם בעוד שנתיים. מחירו 120 .

זהב רוזה 2017 –  100% גרנאש. יין סמוק וצלול. אף מאוד עמוס בפירות טרופיים. הפה מלא בפרי, אבל חסר מתיקות. יובש מוחלט ביין. בהחלט יין שיכול ללוות ארוחה או סתם ערב על המרפסת. מחירו 120 .

סירה 2014 – 100% סירה, 18 חודש בחביות חדשות וישנות מעמק הלואר. הרעיון הוא שהעץ לא יאפיל על הענב. אף פירותי מאוד, אבל לא בשלות ולא בוסר. ריח של רעננות נעימה. בפה יש נגיסות תפוח, מעט מאוד פלפל בסיומת. זה יין שיכול להחזיק ארוחה שלמה, ממנה ראשונה עד קינוח, כי הוא נפתח יפה מאוד לאחר שעה. מחירו 210 .

הקו המנחה את יינני היקב הוא צרפת ורק צרפת. שליש חביות חדשות ושני שליש ישנות, והיין לא שוהה בחביות יותר מ- 18 חודשים. צילום איילת קרבצקי
הקו המנחה את יינני היקב הוא צרפת ורק צרפת. שליש חביות חדשות ושני שליש ישנות, והיין לא שוהה בחביות יותר מ- 18 חודשים. צילום איילת קרבצקי

קלוד סרור 2014 – בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וסירה. 12 חודש חבית. אף מלא ריחות של פירות בשלים, וגם הפה עמוס בטעמי תפוח, שוקולד, ופלפל שחור שרק עכשיו נגרס. היין בהחלט יכול לשכב עשר שנים. מחירו 195 .

זהב אדום 2014 – גם הוא בלנד: קברנה סוביניון 80%, סירה ומרלו. 18 חודשי חביות. אף ופה שווים. פלפל, קפה, תפוח בשל. בהחלט טוב לשתייה עכשווית, או בעוד שנתיים, או עשר, מה שבא לכם. מחירו 195 .

לסיכום: דומיין סרור הוא יקב מוצלח. יינות טעימים ועשויים נכון, מוכנים לשתייה עכשווית או להשכבה ארוכה. רואים שיש כאן מקצועיות ואהבה ליין. לגבי VFM (תל"כ – תמורה לכסף) – לא ממש. ציפיתי לשמוע על מחירים זולים יותר. חבל, כי השוק צריך כאלה דברים טובים.

את כל הפרטים על יקב דומיין סרור תמצאו כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר