יקב דלתון מזמין לצפות בתהליך הבציר

יקב דלתון במרום הגליל, מציע חוויה מיוחדת למבקרים למטיילים ולאוהבי היין : לצפות בתהליך הבציר המתבצע עתה, לטעום ממיץ הענבים האלכוהולי הנוצר בתהליך, ללמוד איך עושים יין , וזני היין

יקב דלתון במרום הגליל, מציע חוויה מיוחדת למבקרים למטיילים ולאוהבי היין: לצפות בתהליך הבציר המתבצע עתה, לטעום ממיץ הענבים האלכוהולי הנוצר בתהליך, ללמוד איך עושים יין , וזני היין.

במרכז המבקרים של היקב מתקיימים סיורים מודרכים וטעימת יינות.
המבקרים יוכלו לצפות בענבים הנבצרים בכרמי היקב שבגליל, שכולם נבצרים בשיטה הסלקטיבית של בחירת חלקות הבציר בקפידה ומעקב צמוד על מצב הבשלתם של הענבים. הענבים מגיעים היישר מהבציר במשאיות ליקב ועוברים הפרדה. לאחר מכן עוברים הענבים לסחיטה (לבנים) או לריסוק (אדומים), ומשם למיכלי הנירוסטה לתחילת תהליך התסיסה, שבמהלכו מופק מיץ ענבים אלכוהולי שעתיד לתסוס ולהפוך ליין – אותו מוזמנים המבקרים לטעום.

הסיור מתחיל בסקירה קצרה של האזור הגיאוגרפי ושל ההיסטוריה של היקב, תוך הבחנה בין מושגים שונים הקשורים בעולם היין ותפישות שונות הנוגעות לעולם חדש ולעולם ישן. לאחר מכן מוזמנים המבקרים להתרשם מהכרם לדוגמא, המציג חמישה זנים שונים של ענבים ומגוון של סוגי אדמה. בשלב זה לומדים האורחים על השפעותיהם של תנאי האקלים והקרקע על טעמי היין.

המשך הסיור במרכז המבקרים, בו מקבלים המבקרים הסבר על שיטות הפרדת הענבים, מיכלי התסיסה, ההבדלים בין יינות יבשים לחצי יבשים, ועל "פאנל הטעימות" של הייננית נעמה מועלם, בו נחרץ גורלו של יין – האם יהיה רזרב או שולחני. בחדר החביות של יקב דלתון, מתרשמים המבקרים מסוגי החביות והשפעתם על טעמי היינות, ולמדים על ההתערבות בתהליכי היישון בעולם החדש.

בתום הסיור מציעים במרכז המבקרים טעימות ממבחר היינות, בליווי הסבר כיצד טועמים יין, מה חשיבותה של הכוס ואיך להפוך שתיית יין לחוויה רב-חושית.
את הטעימות ניתן להעשיר בפלטת גבינות עזים (30-50 ₪) המוצעות למכירה.
ניתן להזמין בתאום מראש (מינימום 48 שעות) ארוחות בוקר חלביות הכוללות מגוון סלטים, מאפים, גבינות ומשקאות (החל מ- 100 ₪ לאדם), או ארוחת צהריים בשרית הכוללת מרקים, סלטים, מגוון מנות בשריות, תוספות לבחירה וקינוחים (החל מ- 120  ₪ לאדם).
בנוסף מוצעים במרכז המבקרים למכירה מוצרי בוטיק שונים של יצרנים מקומיים.

מחיר הסיור למשתתף: 12 ₪. משך הסיור: 40 דקות- שעה
שעות פעילות היקב: א'-ה' 10:00-17:00. יום שישי 10:00-14:00

יקב דלתון
פארק התעשייה דלתון
טל. 04-6987683
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר