יקב דלתון מציג סדרה מעניינת של יינות כרם יחיד

במפגש מיוחד שהתקיים בביתם של אן ומתי הרוני, מייסדי יקב דלתון יחד בנם אלכס, בהשתתפות המנכ"ל משה חביב, הייננית נעמה סורקין ומפיץ היינות – דן ליאור מנכ"ל החברה הסקוטית, הוצגו יינות חדשים של היקב, הראשונים בסדרת כרם יחיד – single vineyard, הנותנים ביטוי מעניין לקרקעות שונות בגליל העליון

במפגש מיוחד שהתקיים בביתם של אן ומתי הרוני, מייסדי יקב דלתון יחד בנם אלכס, משפחת הרוני בעלי יקב דלתון. משמאל: מתי, אן, אלכסבהשתתפות המנכ"ל משה חביב, הייננית נעמה סורקין ומפיץ היינות – דן ליאור מנכ"ל החברה הסקוטית, הוצגו יינות חדשים של היקב, הראשונים בסדרת כרם יחיד – single vineyard, הנותנים ביטוי מעניין לקרקעות שונות בגליל העליון ותוצר כרמים באזור: כרם אלקוש, כרם חושן, הפלאטו של כרם בן זמרה, וכרם מירון, כאשר דגימות מסוגי האדמה השונים הובאו למפגש, וניתן היה לראות ולמשש הבדלים ביניהם, בצבע ובמגע.

סמיון כרם אלקוש 2012
100% ענבי סמיון מכרם אלקוש שניטע בשנת 2009 וזוהי שנת הבציר הראשונה שלו. הכרם נטוע במדרון צפוני תלול למדי שתחילתו בגובה 720 מטר בסמוך למושב אלקוש והוא יורד לכיוון נקודת החיבור בין נחל מתת. הכרם צופה על הר בירנית בצפון, פסוטה והר צונם במערב והר מתת במזרח.
חלקת הסמיון נמצאת בחלק התחתון של הכרם, בתחתית המדרון בגובה של כ- 650 מטר. האדמה גירית מאוד, ללא הרבה אבן. במהלך ההכשרה נמצאו בחלקה מאובנים רבים בצורת ספירלה (אמוניט), ולכן נבחר אחד מהם ששורטט על התווית.
היין תסס בחביות צרפתיות בנות שנתיים ולאחר מכן התיישן בהן במשך ארבעה וחצי חודשים. 13.5% אלכוהול (לא מעט ליין לבן).
היין יבש, סוכר שיורי פחות מ- 2 גרם לליטר. החומציות גבוהה.
בדרך כלל סמיון משמש בבלנדים של דלתון. ליקב היה חשוב להראות שניתן לעשות סמיון זני, שלדעת הייננית הנו טוב.
במילה אחת: נקווה שבבציר הבא יתקבל יין מהנה יותר.
המחיר 99 ₪

שיראז כרם חושן 2011 נעמה סורקין, יקב דלתון
כרם חושן נמצא במדרון המזרחי של הר מירון בפאתי מושב ספסופה. הכרם ניטע בשנת 2000 והוא מהכרמים המצטיינים של יקב דלתון כבר עשר שנים. הכרם נהנה מתנאי אקלים ייחודיים בשל הקרבה להר הגבוה, עם שעות אור מעטות יחסית אחר הצהרים וקרינה פחותה בצד המערבי, מה שמאפשר לענבים ליהנות מקרירות יחסית גם בימי הקיץ החמים.
הכרם נמצא בגובה 770 מטר מעל פני הים והוא נטוע על אדמת טרה רוסה אבנית למדי. סוג אחד של אבנים האופייני מאוד לכרם, כמו גם לאתרים רבים אחרים בגליל, היא האבן המכונה "אבן מוח" או כדורי אליהו. רישום של אבן כזאת נמצא על התווית.
היין התיישן בחביות צרפתיות, ברובן בנות שנתיים-שלוש במשך 13 חודשים. 14.5% אלכוהול.
במילה אחת: יופי של שיראז. גלילי ולא אוסטרלי, וזו מחמאה.
המחיר 149 ₪

מרלו כרם בן זמרה 2011
הענבים מגיעים מאחת החלקות המצטיינות של דלתון. הכרם המבוגר יחסית (נטיעת 1986) נמצא בחלקו המערבי של האזור הידוע כ"הפלאטו" של כרם בן זמרה, נטוע על אדמת בזלת בגובה כ- 850 מטר מעל פני הים. אדמת הבזלת, שאינה אופיינית לחלק זה של הגליל, נמצאת רק על אזור קטן יחסית, והכרם נמצא ממש על הגבול בין הבזלת לאדמת הטרה רוסה הגלילית הנפוצה יותר. האדמה הינה אבנית מאוד ורדודה. הכרם נטוע על מדרון מתון מאוד לכיוון מערב.
בציר 2011 התאפיין בהבשלה איטית יחסית, ולאורך רוב העונה שררו טמפרטורות נמוכות מהממוצע הרב שנתי.
היין התיישן בחביות צרפתיות במשך 18 חודשים. 14.2% אלכוהול.
במילה אחת: חובבי המרלו ייהנו מאוד.
המחיר 129 ₪

קברנה סוביניון כרם מירון 2011
כרם מירון ניטע בשנת 2000 והוא מוגדר כאחד האהובים על היקב. הכרם נמצא בגובה כ-715 מטר מעל פני הים. הוא גובל בשמורת הר מירון בחלקו הדרומי ויער מירון מצפון. בכרם כ- 70 דונם קברנה סוביניון, שרק מעט מהם, מהצד המערבי ביותר של החלקה, שימשו ביין זה.
היין התיישן בחביות צרפתיות במשך 17 חודשים. כחציין חדשות וחציין בנות שנתיים-שלוש. 14.5% אלכוהול.
במילה אחת: קברנה סוביניון מעולה, עשיר בניחוחות ובטעמים.
המחיר 149 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר