יקב דלתון – עושים כבוד להורים

מימין לשמאל: אלכס ובילי הרוני, מתי ואן הרוני, היינן גיא אשל. צילום דוד סילברמן dpsimages
יקב דלתון נוסד ב-1995 ע"י מתי הרון ובנו אלכס באזור התעשייה דלתון, סמוך לכרם בן זמרה. היקב מייצר כ-1.5 מיליון בקבוקי יין בסדרות שונות כשהגבוהה ביותר היא SINGLE VINEYARD

בעבר זכה יקב דלתון לתהילת עולם עם הסוביניון בלאן 2001 מסדרת רזרב שלו, שקטף שבחים ברחבי תבל. מאז מככב הסוביניון בלאן של דלתון בכל טעימות הזן בארץ ובחו"ל. סוביניון בלאן 2017 קידם את פנינו בטעימת יינות חדשים של היקב, ובראשם יין הדגל מתתיה 2014 שהושק לכבוד יום הולדתו ה-80 של מתי הרוני, ראש משפחת בעלי היקב.

יקב דלתון נוסד ב- 1995 ע"י מתי הרון ובנו אלכס באזור התעשייה דלתון, סמוך לכרם בן זמרה – מהמפורסמים בכרמי הארץ. היקב מייצר כ- 1.5 מיליון בקבוקי יין בסדרות שונות, כשהגבוהה ביותר SINGLE VINEYARD – סדרה איכותית ומרשימה בדרך כלל. היינן גיא אשל יחד עם המנכ"ל אלכס הרוני, הטעימו שני יינות חדשים מסדרת כרמים יחידניים ואת יין הדגל מתתיה 2014, באירוע רב משתתפים של בעלי חנויות יין מרחבי הארץ, חובבי יין שאוהבים וקונים את היינות של דלתון, ומספר עיתונאים.

צילום דליקטסן
צילום דליקטסן

סוביניון בלאן 2017 מסדרת רזרב – נמזג בקבלת הפנים לאירוע. יין רענן מענבים מכרם אלקוש שתססו במכלי נירוסטה ומכלי בטון. יין ארומטי עם טעמי גויאבה, חמיצות רעננה וסיומת ארוכה. הזכיר לי את הטובים שביינות הסוביניון בלאן. מחירו 65 ₪. כדאי מאוד.

עלמה אייבורי 2017 – היין השני שנמזג בכניסה לאולם בו נערכה הטעימה. בלנד המורכב מענבי סמיון, סוביניון בלאן וקולומבר. בניגוד לסוביניון בלאן. יין שלא מעורר עניין רב. מחירו 65 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

קברנה סוביניון כרם צבעון 2015 – יין מכרם צבעון שניטע בשנת 2006 בגובה 700 מטר במורדות הצפוניים של  הר מירון. ביקב אומרים כי זהו יין שמיוצר על פי עקרונות החקלאות האורגנית – הגדרה שלא ניתן ללמוד ממנה הרבה, למעט ההגדרה עצמה. הענבים נבצרו בחודש אוקטובר בסיום הבציר. תסיסה במשך 20 חודש בחביות עץ וללא תוספת שמרים, ושנה נוספת שהה היין בבקבוק. טאנינים לא חזקים. טעמי מתכת בסיומת. שתיתי קברנה סוביניון טובים ממנו. מחירו 140 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

שיראז כרם אלקוש 2016 – הוטעם מבקבוקי מגנום שאמורים להוסיף ולהעצים את היין. ענבים מכרם אלקוש הנטוע בגובה 720 מטר אדמה גירית. התיישן במשך כשנה בחביות עץ אלון. יין טאני וחומצי, אבל לצערי לא מספיק מענין. יש יינות שיראז טובים ממנו. מחירו 140 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

מתתיה בציר 2014 – את המתתיה הראשון שתיתי ביום הולדתו ה- 70 של מתי הרוני. דומני כי היה זה בלנד של בעיקר קברנה סוביניון ומעט מרלו. עשר שנים עברו, לכבוד יום ההולדת ה- 80 של בעל היקב, שנראה צעיר מכפי גילו, ייצרו  פעם נוספת את המתתיה. הפעם השילוב הוא מחלקות מיוחדות של קברנה סוביניון מכרמי היקב ליד כפר שמאי בגליל העליון, ושיראז מאלקוש. גיא אשל היינן הסביר כי החביות עם היינות נבחרו בקפידה. היינות שהו שנה בחביות, ואז נעשה הבלנד וחזר לאותן חביות.

התוצאה באמת נהדרת. אין תחושת עץ, אלא טעם מיוחד, רך ומקסים של הפרי. השיראז משפיע מאוד על הבלנד הסופי, למרות שברור כי הטעם העיקרי בא מהקברנה סוביניון. יין מלא גוף עם טעמי פרי שחור כמו דובדבנים ושזיפים. מומלץ ביותר לארוחה של בשר, גם כי הוא עצמו בשרני. יין שיתיישן היטב. 2,420 בקבוקים 750 מ"ל יוצרו ממנו, ועוד 60 בקבוקי מגנום, 20 בקבוקי 3 ליטר, ו- 10 בקבוקי 5 ליטר. מחיר בקבוק 750 מ"ל 430 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יין קינוח ANNA – סדרת יין הקינוח נוצרה כמחווה "לכל אימהות העולם", כך כתוב על המדבקה של הבקבוק של יין הקינוח העשוי מענבי מוסקט. יין אנה קרוי על שמה של אן הרוני, עמוד השדרה של המשפחה – רעייתו של מתי ואמו של אלכס. היין עם 18% אלכוהול יושן במשך 8 שנים בחביות עץ אלון. גוף מלא של העולם. יין נחמד לקינוח עם מרירות בסיום. מחירו  150 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר