יקב הסימטה מרמה"ש חנך את יינות 2009 שלו

יקב הסימטה של ברי וענת בן עזרא, המוכרת גם ממותג "הליקרים של ענת" אותו הציגה בתערוכת IsraelWinexpo, השיק את יינות בציר 2009 שלו בארוע טעימות שהתקיים בחצר הבית ברמת השרון

יקב הסימטה של ברי וענת בן עזרא, המוכרת גם ממותג "הליקרים של ענת" אותו הציגה בתערוכת IsraelWinexpo, השיק את יינות בציר 2009  שלו בארוע טעימות שהתקיים בסוף השבוע 1-2 באוקטובר בחצר בית המשפחה ברמת השרון.
ענת וברי בן עזרא
ברי הוא איש היי-טק, במקור מדרום אפריקה, שנולד לתוך תרבות של יין ואוכל טוב מהבית.
ענת עסקה הרבה שנים בקייטרינג, ולמדה בצרפת בבית הספר לנוטר (Lenotre).
ביום ההולדת ה- 40 שלו, שלחה ענת את ברי לקורס יין אצל ניר שחם ביקב שורק, וברי שנתפס לנושא המשיך ללמוד, והחל לייצר יין במחסן קטן אך מצויד היטב ומקורר היטב בחצר הבית, בסמוך לצריף העץ הקסום בו רוקחת ענק את הליקרים ואת הריבות שלה.

היקב מייצר 350 בקבוקים בשנה, הכל בדמיז'אנים עם שבבי עץ, ולאחרונה קנה ברי חבית קטנה של 50 ליטר.
 ברי בן עזרא טוען כי יש קשר בין עשיית יין להיי-טק: מתודולוגיות, טכנולוגיה, מדידות, והצורך לדייק. "יחד עם זה, הענב הוא אורגניזם חי שעושה כל שנה מה שהוא רוצה, ואלתור הוא חלק מתרבות ההיי-טק הישראלית", אומר ברי, שמודה כי הוא אוהב את הטעמים, הריחות והתהליכים. "אני מאוד אוהב את זה. כל החושים מופעלים".ברי בן עזרא

מהיכן הענבים? "יש לי מזל. אני קונה ענבים אצל דוביק טל בכרמי יוסף. הענבים טובים, אחר כך פשוט צריך לא לקלקל".

ואיך היין? "אני אוהב את היין שלי, וגם אחרים אוהבים אותו. זה כייף, תחביב שאפשר לשתף אחרים בתוצאותיו".

לקברנה סוביניון והמרלו הוותיקים של היקב נוספו השנה שלושה סוגי יינות חדשים:

מורבדר – Mourvedre: זן ענב פחות מוכר בארץ. נפוץ בספרד, צרפת ואוסטרליה כמרכיב בבלנד.
היין של יקב הסמטה – בהשראת אזור בנדול בדרום פרובנס בו עושים מורבדר זני – עשוי 100% ענבי מורבדר מכרם חוות טל בכרמי יוסף.
היין אדום ורדרד, בעל ארומות פרחוניות וטעם פירותי. יין קל ומתאים לאקלים הישראלי. משלים ארוחה קיצית קלה.

שיראז – Shiraz: יין  זני 100% שיראז. ענבים מכרם ברבדו בכרמי יוסף. בעל גוף מלא,טעמו מודגש. מתאפיין בטעמי פירות אדומים וצבע עמוק. שילוב של עסיסיות אדומה ורמזי תבלינים.
ברי בן עזרא
בלנד רמת השרון – Blend Ramat Hasharon: הבלנד השנה מורכב משלושה זנים המשלימים ומאזנים זה את זה. 35% מרלו, 35% שיראז ו30%-  קברנה סוביניון. ענבי שלושת הזנים מחוות טל בכרמי יוסף.
השילוב הקלאסי של הזנים ממצה את התכונות כל זן: צבע בורדו עמוק של השיראז, טעמי פירות יער של הקברנה, וארומה חזקה של המרלו. יין מאוזן עם סיומת ארוכה.

קברנה סוביניון – Cabernet Sauvignon: סגנון בורדו קלאסי, בעל טעמים מודגשים של פירות יער, רמז של וניל.

מרלו – Merlot: יין רך ומאוזן המאופיין בטעמי דובדבן ושוקולד. היין מבציר 2008 זכה בציון 84 מפאנל השופטים של המגזין יין גורמה ואלכוהול.

וכשמבקרים את ברי, אי אפשר שלא להיכנס לצריף הקסום של ענת בן עזרא, בו היא מייצרת ריבות וליקרים.ענת בן עזרא
ממה ענת עושה ריבות? לא מירקות, אך כן מכל פירות העונה, כמו שהסבתא שלה הייתה עושה, אך עם קצת פחות סוכר וגם עם קומבינציות כמו תפוז ופסיפלורה, כשענת אינה זווכרת איך הגיעה לשילוב זה.
היא אומרת ששילוב ג'ינג'ר בריבות מאוד אהוב בארץ. היא בכל מקרה הכי אוהבת ריבת משמש.
הריבות הנמכרות ביותר שלה הן תאנים, תפוז פסיפלורה, משמש, ענבים עם ג'ינג'ר ותות עם ג'ינג'ר.

ליקרים ענת עושה מעלים – לואיזה ונענע, שזכה במדליית כסף בתחרות טרה וינו האחרונה, וענת חזרה מאילת עם מדליית כסף גם לליקר הג'ינג'ר שלה.
ליקר חדש שלה עשוי מלימון וג'ינגר, ויש לה גם ליקר קפה – שילוב של פולי קפה ואספרסו, ללא שמנת. היא עושה גם ליקר קקאו מפולי קקאו, שממשיכים לצוף בבקבוק.

לדברי ענת, שיטת המיצוי תלויה בפרי. חלק מהליקרים נעשים בהשרייה בסוכגר, ואחרים בהשרייה בתוך אלכוהול (עלים, ג'ינג'ר, לואיזה). לימונצ'לו ענת עושה בהשריית קליפות לימון באלכוהול, וחלק מבושלים במי סוכר. ליקר תפוח וצ'ילי היא יצרה בשיטת ניסוי וטעייה, כשהצ'ילי נותן את החריפות – "ליקר של בנים", היא מכנה אותו. ואם ליקר של בנים, אז פסיפלורה ליצ'י הוא ליקר של בנות.
 

יקב הסמטה והליקרים של ענת
סמטת ערוגות 7 רמת השרון
(כניסה מומלצת מרחוב התומר בין מס. 12- 14)
טל. 054-7313499

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר