יקב הרי גליל: חגיגה לבנה 2007 בקיסריה

הלוקיישן שבחרה הנהלת יקב הרי גליל בדמותה של מסעדת הלנה על חוף נמל קיסריה העתיק, לא יכול היה להיות נכון יותר. זהו שילוב של שמים תכולים, בריזה של רוח ערב, נהמת גלים וקצף המתנפצים אל החוף, ונוף כחול ירוק של ים המשתרע למרחקים

על השולחן ויונייה 2006 – חתן השמחה, לצידו שרדונה 2006 וסוביניון בלאן 2006. אין ספק שמדובר ביינות קלילים, יינות של קיץ שבפתח.
הלוקיישן שבחרה הנהלת יקב הרי גליל בדמותה של מסעדת הלנה על חוף נמל קיסריה העתיק, לא יכול היה להיות נכון יותר. זהו שילוב של שמים תכולים, בריזה של רוח ערב, נהמת גלים וקצף המתנפצים אל החוף, ונוף כחול ירוק של ים המשתרע למרחקים. והכל אומר קיץ בפתח.

רונית בדלר, מנכ"לית היקב, פותחת את האירוע ואומרת: "הסיבה למסיבה הינה יציאתו לשוק של יין חדש, ויונייה 2006 אותו אנו חונכים היום. היין מצטרף לשני יינות לבנים של היקב. אחוז היינות הלבנים שלנו אינו גבוה, כיקב מבוסס יינות אדומים, ועם הויונייה החדש אנו מגיעים לכדי 10% יינות לבנים מסך הייצור של היקב. הויונייה תופס חלק נכבד עכשיו לצד השרדונה. מבציר 2006 נכנסו שני זנים חדשים לניבה. הראשון הוא הויונייה 2006, והשני הוא הברברה 2006, שכדאי יהיה לצפות לו מאחר והוא טומן הפתעה בהמשך".

האירוע של היום הוא ראשון בשורת אירועים שיש בכוונת יקב הרי גליל לקיים, כמו קונצרט בציר מתוכנן עם אהוד בנאי. אירוע נוסף מתוכנן לתחילת חודש אוגוסט, ולו מייחס היקב חשיבות מאד רבה האירוע יתקיים ביקב, ויש בהחלט למה לצפות.
בודלר אומרת כי בסיכום 2006 ביקב הרי גליל, הרי זו הייתה שנה שלמרות רוחות המלחמה הסתיימה מההיבט הכלכלי וההיבט היינני של היקב בצורה מאד טובה, וגם 2007 מבשרת טובות מבחינת הפיתוח והייצוא ביקב.
"התחלנו בהשקעה כספית של 3 מיליון דולר וקליטה של כ- 1,500 טון פרי, בייצוא תחילתה של השקעה מתחילה להניב פירות. השוק האמריקאי והאירופאי החל למכור את יינות היקב, ואנו ביקב שמחים לראות את היינות שלנו על המדף באגף הכשר וזה מאד מרגש. בשוויץ הייתה לנו חוויה יוצאת דופן להיכנס עם יינות יקב הרי גליל לשתי רשתות שיווק מרכזיות, מנור וקואופ, שמשווקות ומציעות למכירה את יינות היקב בכל רחבי שוויץ. היינות שלנו נמצאים באגף הכללי לצד יינות סוטרן ובורדו יש טור שלם של יינות תחת הכותרת ישראל, ושישה מיינות היקב מוצעים שם למכירה אחר כבוד", אומרת רונית המנכ"לית. "בינתיים היינות שלנו הם היינות היחידים של ארץ ישראל שם, ואישית אשמח מאד ואתמלא גאווה אם יינות נוספים של קולגות שלנו מישראל יגיעו למכירה למדפי החנויות. לראות את היינות שלנו בשוק האירופאי זה מסמן עבורנו תחילת התפתחות נכונה לגדול ולהתרחב".

מוסיף ואומר מיכה ועדיה היינן: "בניגוד ליקבים אחרים, ביקב הרי גליל חלקות הענבים הלבנים הן ממש חלקות קטנות. זו ממש חלקה אחת ONE TAKE – לקחת, לקחת, לא הצלחת, אבוד לך. ואני כיינן מאמין שהצלחתי. אישית, אני מאד אוהב את מה שעשיתי. צריך להבין שלי כיינן אין לי כאן הרבה מקום למשחק, ומאידך תחושת הדחיפות ורמת תשומת הלב המרבית שהושקעה כאן ניכרות בתוצאה. הצלחנו להפיק כ- 2,000 תיבות של שרדונה, 1,500 קרטונים של ויונייה, ו- 900 מהסוביניון בלאן.

ויונייה 2006 מיוצר מ- 100% ענבי ויונייה הגדלים בכרם יראון בגליל העליון. מבציר זה יוצרו כ- 14,000 בקבוקים. מאחורי ייצור הויונייה מסתתר סיפור מעניין. זוהי חלקת כרם הנמצא ממש מתחת לכפר מרון ארס ובמהלך הדגימות של הענבים בכרם תוך כדי התקדמות ההבשלה, ניתן היה לא אחת לראות את עשן המלחמה המיתמר מעל הכפר. החלקה הניבה פרי זו השנה הראשונה לאחר שניטעה ב- 2003. "זו לנו הפעם הראשונה שראינו את הפרי שלה ואת התוצאה אתם תחושו ותראו ביין", אומר מיכה. החלקה היא בת כ- 30 דונם זהו זן חדש יחסית בארץ וקצת קשה להתמודד איתו. "תוך כדי ההבשלה, בסדרת הטעימות והדגימות, אתה לא מצליח לזהות שונות, ואתה כבר מפתח חשש שמא הפרי זה לא זה. ואז לפתע ובאורח פלא הפרי מגיע לדרגת הבשלה ורמת סוכרים שדורשת ממני כיינן לעשות את היין שיהיה גם מאוזן וגם ארומטי", מסםפר מיכה ועדיה מחוויות היינן.
"זהו ניסיון ראשון שלי להכניס כחצי מכמות הפרי לחביות עץ אלון צרפתי לחצי שנה. החלק האחר נשאר במיכלי נירוסטה ששומרים על הרעננות, ואילו העץ מהחבית מוסיף את הטאץ' האופייני שלו. הכוונה שלי כיינן הייתה להפיק את הטוב מכל העולמות".
היין מאופיין בניחוחות של משמש, אפרסק, פריחת הדרים, יסמין, מנגו, מנדרינה, דבש וקש. הוא מומלץ להגשה ולשתיה קר בכ- 12-14 מעלות לצד מנות דג בחמאה ולימון או מנות עוף ואוכל בתיבול אסיאתי. מחירו לצרכן 39 ₪, והוא בהחלט נותן תמורה הוגנת ומרעננת למחירו כיין של קיץ.

השרדונה אף הוא שהה (כ- 40% ממנו) כחצי שנה בחביות עץ אלון צרפתי חדש. כאן הכוונה הייתה לתת לפרי שיוצא מהגליל במה. נוספו טעמי וארומות וניל וחמאה המגיעים מעץ החבית, אבל בפרי נשמרו התפוחים והאגסים עם חמיצות יחסית גבוהה. זהו יין כייפי לקיץ יין שיאתגר מגוון מאכלים. כשתלגמו מהיין תבחינו שהסיומת שלו ארוכה ומושכת. הוא נכנס עם גוף בינוני, ושומר על טעמו בפה.

הסוביניון בלאן – ליקב הרי גליל כ- 8 דונם ענבי סוביניון בלאן. היין המתקבל הוא יין עדין, כמעט בושם, עם אף מצויין, מעט פרי וצבע בהיר ושקוף. התערבות היינן הוסיפה כאן תיחכום בפה, עם מעט תחושה של מתיקות ועקצוץ קל שמוסיפה רעננות. הסוביניון בלאן של הרי גליל אינו מבקש להתחרות בסוביניון בלאן אחרים עתירי פרי טרופי וארומה, אלא נאמן למקום שממנו הוא מגיע. היין איבד בדרך מעט מהעשבוניות האופיינית לזן, אבל הביא עמו ארומות אדמתיות מעט ובישום ללא מגע עץ לחלוטין.
כל היינות הלבנים עשויים מ- 100% ענבים זניים.

את טעימת היינות ליוותה ארוחה ממטבחו ובניצוחו של השף עמוס שיאון, שהציע לאורחים ארוחת טעימות ממטבח ים תיכוני עם קריצה. בתפריט המסעדה המשתנה מדי פעם בפעם, תוכלו למצוא מנות ראשונות עשירות ומגוונות, פירות ים, דגים ובשרים, בליווי פוקצ'ה ביתית נהדרת, הנאפית במקום. המסעדה, בבעלות אורי ירמיאס (אורי-בורי) ודניאל זך (כרמלה בנחלה).
פתחנו בפילה חציל עם טחינה גולמית וקונפי בצלים חם, סלט ויניגרט חרדל ותפוח, אגסים צלויים, גבינה כחולה ופקאן קרפצ'ו סלמון בסויה, ג'ינג'ר ובצל ירוק.
מנת פתיחה מיוחדת הייתה קלמרי על הפלנצ'ה עם לימון, שמן זית ומלח אטלנטי. אם אתם מחובבי פירות הים, זו לטעמי אחת ממנות פירות הים היותר טובות שאכלתי מימיי – עשויה נכון עם חריכה קלה, טעמי ים והרבה בשר פרי ים.
אכלנו גם סינטה בכבישה ביתית, סירופ רימונים, עלי רשד וגבינת פרמזן. המשכנו עם שרימפס ברוטב לימון כבוש ובמיה צעירה, סינייה מדג בורי עם תרד מוגשת עם בצל מטוגן וטחינה חמה מכאן והמשכנו לדג ברמונדי ברוטב עגבניות חריף, פול ירוק, כוסברה וגבינת סנט מור, פרגית בסילאן ורוזמרין על נטיפי פסטה ברוטב חרדל.
קינחנו, מי שעוד כוחו היה במותניו, עם מבחר מנות אחרונות, שגולת הכותרת בהן היה מרק פירות יער חמצמץ וקר, עתיר פרי אדום וסגול, עם כדור גלידת פירות בצבע כתום מתוק במרכז.
מנת קינוח נפלאה לצד כוס אספרסו קצר חזק ומריר.

ואם אתם שואלים אותי, הצליח להם ליקב הרי גליל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר