יקב הרי גליל: יינות אדומים חדשים מסדרת הדגל יראון 2005

את היינות החדשים מבציר 2005 ניתן לרכוש בחנויות היין ובמסעדות מובחרות ברחבי הארץ, והם בהחלט נותנים תמורה נאה למחירם

יקב הרי גליל מקיבוץ יראון החל בימים אלה לשווק את שני היינות האדומים של היקב מהסדרה הגבוהה "יראון". יינות הדגל משלבים את הניסיון של היקב עם עבודת יינן מקצועית, טרואר גלילי, איכויות פרי גבוהות, וחדשנות.

את היינות החדשים מבציר 2005 ניתן לרכוש בחנויות היין ובמסעדות מובחרות ברחבי הארץ, והם בהחלט נותנים תמורה נאה למחירם.

אפתח ואומר שאני מלווה בחיבה לא מעטה את היראון מבציר 2000, ושמח להחזיק ברשותי במקרר היינות יראון מתיישנים מהשנים 2001-2003, לאחר שהתנסיתי בהם בעבר בהנאה מרובה בטעימת אורך חוויתית בביקורי ביקב לצדו של מיכה ועדיה היינן. 

יראון 2005 
עוד בטרם יצא לי לכתוב שורות אלה, הזדמנתי בסוף השבוע האחרון לחנות היין WINE& MORE של חינאווי בראשון לציון, ומה רבה הייתה שמחתי למצוא את יראון 2005 החדש מוצע לטעימה, וכך לצד איזו גבינה חריפה ותוקפנית אמדתי את היראון.

היין מורכב מבלנד של 50% ענבי קברנה סוביניון, 44% ענבי מרלו, 4% ענבי סירה, ולראשונה נוסף זן ענבים רביעי ליין – 2% ענבי פטיט ורדו.
זהו יין עוצמתי שעתידו מובטח לפניו, וזאת לנוכח אדי האלכוהול המטפסים במעלה האף. הטאנינים התקיפים מחזיקים שלדת מבנה מוצקה ואיתנה עם גוף מלא, המשלבת מיצוי צבע דומיננטי עם איזון של פרי, משולב בתבלין ארומטי ושופע באף.

אמנם היין סגור מעט, אבל עשיר מאוד. חמיצותו עדינה ונמצאת ברקע של הפרי באלגנטיות רבה. גרגרי יער, דובדבנים וריבת שזיפים על רקע ניחוחות מתובלים של וניל, ציפורן ועץ אלון קלוי. הסיומת ארוכה וקלאסית.

היין התיישן כ- 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. מומלץ לתת לו לנוח שנתיים-שלוש, שלאחריהן הוא יהיה במיטבו.
אין ספק שגם ליין הזה מבציר 2005 סגולות התפתחות והתיישנות כמו אחיו המתיישנים. השנים, כך מסתבר, עושות ליין רק טוב.
מחירו לצרכן:  99 ₪.

יראון סירה 2005
היין מורכב מ- 100% ענבי סירה.
באף ארומות בשלות, עשירות ואלגנטיות של פטל שחור, שזיף סגול, תותי עץ וריבת אוכמניות עם רמזים לקקאו, ציפורן ומנטה.

זהו יין והרמוני בעל אופי מורכב, לצד עידון ואלגנטיות. ריכוז טוב של צבע ופרי, טאנינים טובים, בשרניים ודומיננטיים וחומציות טובה. הסיומת ארוכה ועסיסית. היין התיישן כ- 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
מחירו לצרכן:  94 ₪.

כל יינות "יקב הרי גליל" כשרים למהדרין לכל ימות השנה ולחג פסח.

צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר