יקב הר אודם זכה במדליית זהב בתחרות בינלאומית בבלגיה וישתתף בסימפוזיון יין בסין

יקב הר אודם, הצפוני ביקבי ישראל ממושב אודם, זכה במדליית זהב בתחרות Concours Mondial De Beruxelles שהתקיימה בבלגיה זו השנה ה- 22 בהשתתפות 320 טועמים מרחבי העולם, שטעמו והעניקו ציונים לכ- 8,750 יינות מ 51 מדינות, במגוון רחב של קטגוריות

יקב הר אודם, הצפוני ביקבי ישראל ממושב אודם, זכה במדליית זהב בתחרות  
Concours Mondial De Beruxelles שהתקיימה בבלגיה זו השנה ה- 22 בהשתתפות 320 טועמים מרחבי העולם, שטעמו והעניקו ציונים לכ- 8,750 יינות מ 51 מדינות, במגוון רחב של קטגוריות. 

הר אודם קברנה סוביניון 1060 סינגל ויניארד, נטעם בקטגוריית מחיר של 130 $ לבקבוק, וזכה לציון גבוה בקטגוריה זו. היין נמכר במהדורה מוגבלת של 1,464 בקבוקים ממוספרים. 

לאחר התחרות, וכאות הערכה להישג היין בתחרות, הוזמן מיכאל אלפסי, הבעלים של היקב, להשתתף יחד עם עוד שישה בעלי יקבים מהעולם, בסימפוזיון יין שיתקיים בתאריכים 1-6 בספטמבר בעיר ווהאי בגבול מונגוליה-סין.
מפגש זה הוא שת"פ בין מארגני התחרות בבלגיה וגורמי ענף היין בסין, ונושא הכינוס יהיה 'גידול ענבי יין בתנאי קיצון והשלכתם על איכות היין'.

 

"הסימפוזיון והתחרות הם מאירועי היין הגדולים המתרחשים בעולם השנה, וכבוד לנו להיות חלק מהם", אומר מיכאל אלפסי (בתמונה עם הבנים הייננים). "ההכרה בנו, יקב הר אודם מישראל הקטנה ומאזור היין המשובח של צפון הגולן, היא כבוד והכרה באיכויות היין הישראלי".

היין הזוכה, "קברנה סוביניון 1060 סינגל ויניארד" מבציר 2012, מיוצר מענבי כרם יחידני הצמוד למבנה היקב במושב אודם, אשר זכו לטיפול מסור ומיוחד עוד בשלב נטיעת הכרם לפני עשור, על ידי הייננים אדם וישי אלפסי .
מיד לאחר הבציר עברו הענבים מיון גרגירים, תסיסה קרה וארוכה, ויישון ארוך של כ- 28 חודש בחביות עץ צרפתיות חדשות משובחות.

אלפסי אומר, כי "היין מהווה את תמצית האיכויות מאפיינות את יינות יקב הר אודם; הגובה הרב של כ- 1,060 מטר מעל פני הים, אקלים ממוזג בקיץ וקר מאוד בחורף, בשילוב אדמת בזלת עשירה של צפון הגולן. כל אלה באים לידי ביטוי ביצירת מופת זו.היין בעל צבע אדום ארגמני אטום, עם טעמים עוצמתיים ועשירים של פירות יער שחורים, שזיף בשל ומעט מנטה. בעל גוף מלא ועפיצות רכה המלווה בסיומת ארוכה".
והאב הגאה, לא יכול שלא לשבח את שני בניו האחראים ליין הזוכה: "אדם וישי אלפסי נתנו לנו יצירת מופת ליכולתם הייננית, ומקבלים בזאת הכרה על עשייתם המופלאה בייצור היין ביקב הר אודם, שהוא ביתם המקצועי".

לינק לתחרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר