יקב ויתקין חגג את פתיחת הבציר באירוע טעימות מיוחד

ויתקין מחוזק הנו יין קינוח מתוק ודומיננטי, העשוי מענבי קריניאן, פטיט סירה וקברנה סוביניון, בשילוב של מספר בצירים מהם הופרשו ענבים מובחרים. הענבים ליין הגיעו ברמת הבשלה גבוהה, וכדי לעצור את ההתססה הוסף ליין אלכוהול – ברנדי לבן, ומכאן עבר ל- 1-4 שנים שהייה והתיישנות בחביות. הוא יסיים ארוחה דשנה או יעניק שלוות נפש למעשני הסיגר שביניכם, לאחר שחלצו נעליהם והניחו אותן על הדום תוך כדי לגימת הויתקין המחוזק. משהו.

במוצאי שבת השתתפתי בערב טעימות מיוחד שקיימו ביקב ויתקין, שרונה ודורון בלוגולובסקי ואחיה של שרון, אסף פז – בני משפחת יקב ויתקין.

קהל רב של חברי מועדון הלקוחות של היקב, חלקם עם חשבוניות עבור רכישה עתידית שבאו לאסוף הערב את שללם, חלקם בני משפחה, והרבה קהל שוחר יין, פקדו את משק המשפחה בכפר ויתקין החל מהשעה 18:00.

בחזית הבית, בשביל הכניסה, הוצב שולחן קבלת פנים בו נבדקה עובדת היות האורח בין מקבלי הדוא"ל של היקב כחבר מועדון הלקוחות, ומי שאינו כזה נרשם במקום, ומכאן עבר עם כוס ביד לטעימות.

בין עמדות הגשת תקרובת קלה של פיסות לחם ביתי, זיתים ושמן זית מתובל בחומץ בלסמי, הוצבו עמדות הטעמה אותן איישו אנשי יקב ויתקין: דורון, אסף ושרונה, ולעתים סייעו גם הבנים של דורון ושרונה ומטעימים מבני המשפחה במשימה של הטעמת יינות היקב.

מסע ישראלי לבן 2005 (ויתקין לבן) – זהו יין המורכב מענבי ויונייה, פרנץ' קולמבר,וגרווירצטרמינר היין שהוגש היה קריר ומצונן היטב. זהו יין ארומטי יבש עם ניחוח פרי הדר פרחוניות ועשב. ארומות פרי אפרסק ומילון ודבש באים יחדיו. ליין גוף טוב ורעננות. מחירו לצרכן 60 ₪. היין נגיש וזכה לאהדת ציבור הגברים והנשים כאחד.

ריזלינג 2005 (חשיפה ראשונה) – זהו יין העשוי 100% ענבי יוהניסברג ריזלינג. יין יבש, בעל אופי מיוחד, שאינו מתחנף לחך. זה או שאהבת או שלא. היין ארומטי, עם גוף מורכב, המזכיר לימוניות ופרחוניות. מחירו 70 ₪.

ויתקין ורוד 2005 רוזה – זהו יין העשוי מענבי טמפריניו, סירה, קריניאן, ומעט קברנה פרנק. יין של אוכל, פריך, פרחוני, מהנה, עם אף מצוין. יין של קיץ. צבעו ורוד, עם רעננות וארומות פרי. הוא הוגש קר וצונן, ובהחלט התאים לערב יום קיץ. מחירו בערב הטעימה 45 ₪.

מסע ישראלי אדום 2004 (ויתקין קלאסי) – זהו יין העשוי ענבי סירה, קברנה סוביניון וקריניאן; מענבים המגיעים ממספר חלקי ארץ שונים. היין יושן 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ליין פירותיות, עוצמה וגוף עם ארומת תבלין, שזיף, וניל ופלפל שחור. היין מאוזן. צבעו ארגמן מבריק, עם נטייה לסגלגל. היין טוב, מהנה ומתאים לשתייה עכשיו, אך טומן בחובו גם פוטנציאל התיישנות. מחירו 65 ₪.

קריניאן 2004 – אהבתי את היין הזה יותר מכל היינות בערב הטעימה. הוא עשוי מ-100% ענבי קריניאן, המביאים עמם את הייחודיות שבטעמי זן ענבים זה עם טאץ' של מרירות אופיינית. ליין צבע אדום בוהק, גוון רובי, עם נטייה לצבע כהה. היין מורכב וסמיך, בעל גוף מאוזן. הטעמים והארומות משלבים שזיף בשל, אדמה, עם נגיעות של מנטה. הסיומת ארוכה. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי כ-12 חודש. מחירו 85 ₪.

קברנה פרנק 2004 – זהו יין העשוי 90% קברנה פרנק, 10% פטיט ורדו. 15 חודש שהה היין בחביות, כאשר את הבלנד עשו ביקב במחצית זמן ההתיישנות בחביות. ליין צבע ארגמני כהה, נוטה לשחור. טעמי פרי שחור ואדום מורכב ועוצמתי, עם רמז לטבק וקפה. טעמי חבית מעודנים והרבה פלפל ירוק האופייני לזן. היין בעל גוף מלא ומאוזן, הסיומת ארוכה. מחירו 96 ₪.,

פטיט סירה 2004 – זהו יין העשוי 100% ענבי פטיט סירה. היין נמצא בבקבוקים וטרם הושק. היין בערב זה היה לצורך טעימה בלבד, כאשר המכירה העתידית ללקוחות היקב כבר הסתיימה. היין שטעמתי היה צעיר, סגור ועדיין עפיץ כזה שצובט בחניכיים. הוא לא שתי בעליל, וגם הגשתו דרך הדיקנטר רק חשפה את הדרך שיש עדיין ליין בכדי להתהוות ליין טוב. אנחנו נמתין.

יינות קינוח
ויתקין בציר מאוחר 2005 – זהו יין קינוח מתקתק ומרענן העשוי מענבי יוהניסברג, ריזלינג, ויונייה ופרנץ' קולומבר. חלק מהענבים שנבצרו היו נגועים בחיידק האציל "בוטריטיס" וברמת הבשלה יוצאת דופן. היין שהוגש היה קר וצונן, ורמת מתיקותו העניקה שלווה ונעימות בפה. היין מורכב ועשיר עם פריכות וחמיצות. ריחותיו משלבים משמש ופרי טרופי, פרחים ודבש. כיין קינוח הוא הצלחה במלוא מובן המילה, ורבים מבין הסובבים אותי אהבו את היין מאד. מחירו 90 ₪.

ויתקין מחוזק NV – זהו יין קינוח מתוק ודומיננטי, העשוי מענבי קריניאן, פטיט סירה וקברנה סוביניון, בשילוב של מספר בצירים מהם הופרשו ענבים מובחרים. הענבים ליין הגיעו ברמת הבשלה גבוהה, וכדי לעצור את ההתססה הוסף ליין אלכוהול – ברנדי לבן, ומכאן עבר ל- 1-4 שנים שהייה והתיישנות בחביות. היין מתוק, והאלכוהול עולה במעלה האף מכה בו בחוזקה. ליין גוף מלא וצבעו עמוק רובי עד שחור. הארומות ביין מורכבות ובולטות, והוא יסיים ארוחה דשנה או יעניק שלוות נפש למעשני הסיגר שביניכם לאחר שחלצו נעליהם והניחו אותן על הדום תוך כדי לגימת הויתקין המחוזק. משהו. מחירו 120 ₪.
ובערב הטעימה 100 ₪.

תודות למשפחת יקב ויתקין על האירוח, ובהצלחה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר