יקב זמורה מעמיד את עצמו למכירה

החוברת המהודרת שהגיעה בדואר, הטעתה במבט ראשון. לכאורה, קטלוג יינות מהודר של יקב זמורה. רק "החותמת" האדומה על הכריכה הזועקת: למכירה, רמזה על התוכן האמיתי של החוברת: חוברת זו הופקה על מנת להציג את יקב זמורה לקראת מכירתו

החוברת המהודרת שהגיעה בדואר, הטעתה במבט ראשון. לכאורה, קטלוג יינות מהודר של יקב זמורה.
רק "החותמת" האדומה על הכריכה הזועקת: למכירה, רמזה על התוכן האמיתי של החוברת: חוברת זו הופקה על מנת להציג את יקב זמורה לקראת מכירתו, כפי שנכתב בראש העמוד הפנימי הראשון.

וכך נאמר בחוברת: מכירת היקב תתנהל בצורה של "התמחרות" באופן הדומה לניהול מכרז. המעוניינים יוכלו להציע את הצעתם למנהל המכירה – עו"ד רונן מוזסון עד לתאריך ה- 16 ליוני 2008.
מבקרים ובעלי עניין שירצו לבחון את ערכו של היקב מוזמנים לבקר בתאריכים:
בימי שלישי: 20.5, 27.5 – בין השעות 10:00 – 18:00
בימי שישי: 23.5, 30.5, 13.6 – בין השעות 10:00 – 13:00.

הבעלים, יובל גולן וד"ר מיכאל גולן, אומרים כי "ביקב הושקעו מיליוני שקלים מיום הקמתו בשנת 2003. מירב ההשקעה היא בציוד ומיכון, בהתאמת המבנה לצרכי היקב, וכמובן ביינות שחלקם מתיישנים בחביות וחלקם כבר בוקבקו לקראת מכירתם. אנחנו למעשה מציעים למכירה רק את הדברים שלהם ערך כספי ממשי. היקב יימכר כיחידה אחת ולא יימכרו פריטים בודדים".

יקב הבוטיק זמורה נוסד בשנת 2003 ומאז הוא פעיל בשוק היין הישראלי. היקב שוכן במושב בית זית, בדרך לירושלים, בגבולות אזור היין המתפתח של הרי יהודה שזוכה בשנים האחרונות להכרה ולמוניטין של אזור יין מהאיכותיים בישראל.

היקב ממוקדם באחד הנופים הקסומים של הרי יהודה, בדיוק מעל סכר מאגר בית זית. מחצר היקב ניתן להשקיף על גבעות מוצא עלית במערב ועל עין כרם בדרום. "למבקרים ביקב צפויה חווית טבע ויין פסטורלית במרחק נסיעה מת"א, נופי ההרים שמסביב והסכר שלמורדות היקב הם תפאורה מושלמת לפעילות היקב", נכתב בחוברת.

המשקיעים העומדים מאחורי יקב זמורה הם יובל גולן וד"ר מיכאל גולן בעלי חברת A-OnLine שרצו לממש את אהבתם ליין ואת הערכתם ליקבי ישראל.
מיד עם החלטתם להשקיע בפרויקט הם שכרו את מתחם היקב בבית זית, והשקיעו בתשתיות הדרושות ובהתאמתו של המבנה לצרכי היקב. השקעה גדולה נוספת היא במכונות ובציוד לייצור היין – בהם הושקעו למעלה ממיליון ₪ מיום הקמתו של יקב זמורה.

כושר הייצור של היקב עומד היום על כ- 65,000 בקבוקים בשנה, ויש לו אפשרות לגדול ל- 100,000. היקב מונהג על ידי היינן ברוך יוסף, אשר בוחר בקפידה את הענבים מאזורי גידול מובילים ברחבי הארץ. חלק גדול מיינות היקב מיוצרים מזנים קלאסיים: קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה, ולצדם מופקים גם יינות מזנים כדוגמת ויונייה, סירה וקברנה פראנק. כמו כן מפיק היקב יינות בלנד מובחרים בסדרה היוקרתית "קסטרא". כל יינות היקב כשרים בפיקוח הרבנות האזורית "יואב יהודה" ובפיקוח ועד הכשרות "או.קיי".

יקב זמורה לא מחזיק כרמים בבעלותו. אנשי היקב מאמינים בטיפוח קשרים ארוכי טווח עם כורמים עצמאיים, שהכרמים שלהם באיכות גבוהה ביותר. היקב רוכש את הענבים מכורמים ברמת הגולן, גליל עליון, שומרון והרי ירושלים. הענבים נבצרים ידנית ומועברים ליקב במהירות, במיכלים קטנים. ההחלטה על מועד הבציר מתקבלת יחד עם הכורם כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

בהמשך החוברת מופיע תיאור מפורט של יינות יקב זמורה, עד לרמת סוגים וכמויות חביות ובקבוקים מכל סוג. על פי החוברת, שווי כל מלאי היין בחביות הנו 1,358,000 ₪, וליקב 31,266 בקבוקים ממגוון סוגי היין שהוא מייצר, בשווי כולל של 1,100,000 ₪.
שווי הציוד ביקב, המפורט במלואו בחוברת, הנו 1,01,805 ₪, ושווי התשתיות והשיפורים במושכר (מבנה היקב בבית זית) הנו 376,434 ₪.

אין ספק שחוברת המכר של יקב זמורה היא לא רק מסמך מכירה, אלא גם תיעוד מעניין ביותר של יקב בוטיק בישראל נכון ל- 2008, היכול לספק תמונה על הענף והקורה בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר