יקב טפרברג 1870 השלים הקמת חדר חביות חדש ל- 500 חביות מעץ אלון צרפתי ואמריקאי

שיקי ראוכברגר, היינן הראשי: "כל חבית מכילה כ-225 ליטר יין, כך שבחדר החביות יש כעת 12,500 ליטר יין בתהליכי התבגרות". במהלך 2009 תושלם הקמת אולם ל- 4,000 חביות – כ- 800,000 ליטר יין

יקב "טפרברג 1870" השלים הקמת חדר חביות חדש, שבהקמתו השקיעו כ- 5 מיליון ש"ח והוא מכיל כ-500 חביות יין מעץ אלון צרפתי ועץ אלון אמריקאי.
במהלך שנת 2009 תושלם הקמתו של אולם חביות יין עבור עד 4,000 חביות שיכילו קרוב ל- 80,000 ליטר יין.
רוב החביות נרכשו ממקור של עץ אלון צרפתי 8 80 אחוז, והיתרה מעץ אלון אמריקאי.

שיקי ראוכברגר, היינן הראשי של היקב, מסביר כי בעץ אמריקאי משך הזמן בו היין צריך לשהות בחבית קצר יותר, ובולטים בו טעמי קוקוס ווניל, בעוד שבעץ צרפתי משך הזמן הנדרש הוא ארוך יותר ועשיר בריכוז הטאננים (אנטיאוקסידנטים), לכן לכל סוג יין מותאמות חביות עץ המתאימה לו.

"חשוב לציין גם כי לא כל סוגי היין שוהים בחביות עץ לאותו משך זמן, וסוגי יין שונים שוהים בחביות משכי זמן שונים, החל מ- 6 חודשים לסדרת הסילבר, 12-14 חודשים לסדרת Terra,  ו-  16-18 חודשים לסדרת הרזרב", אומר שיקי. "הטיפול ביין שנמצא בחבית הוא תהליך מתמשך, ואינו מתמצה בהכנסת היין לחבית העץ המתאימה בלבד. אחת לשבוע-שבועיים טועמים את היין מכל חבית וחבית, ומוודאים מילוי של נפח היין החסר שהתאדה מהחבית (Toping).
החביות צריכות להיות מלאות, מכיוון שהחמצן פוגע בתהליך התבגרות היין. כמו כן, אחת לשלושה חודשים מרוקנים כל סוג יין למיכל, שוטפים כל חבית, מייבשים אותן וממלאים מחדש. לשם אלו נדרשת גישה נוחה, יעילה ובטיחותית לחביות, שתקל על הטיפול בהן דבר שיבטיח את איכות היין הסופי".


בתמונה העליונה (מימין לשמאל): מוטי טפרברג – המנכ"ל והבעלים של היקב, אמוץ טפרברג, ושיקי ראוכברגר – יינן ראשי.

צילום- איל פישר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר