יקב מוני – מברוק למשפחת ערטול

דני רובין ביקר בשבת ביקב מוני של משפחת ערטול, בלב כרמי עמק שורק ליד בית שמש, וחזר מלא חוויות ופירגון ליינות היקב ולמשפחה

השבת היפה שנסתרה ונתגלתה בינות לעננים בדרך לירושלים, הביאה אותנו לביקור ב"יקב מוני".
היקב, הנמצא בלב עמק שורק בואכה קיבוץ צרעה, ממוקם על ראש הגבעה שלמרגלות "מנזר דיר ראפעת".

כבר בכניסה לחצר יקב ישבו משפחות שלמות ואכלו את ארוחת הבוקר, כשהן מנצלות את עמדת התצפית היפהפיה לעבר עמק שורק.
במרכז המבקרים וחנות היקב קיבל אותנו בסבר פנים מזמין-אורחים, נור ערטול ובניו – אותם בני משפחה חביבים אותם אנו פוגשים בכל אירועי ותערוכות היין, שמשפחת ערטול בעלת "יקב מוני", אינה מוותרת על נוכחותה באף אחד מהם.

את היין הראשון של יקב מוני הכין היינן נור ערטול עוד בשנת 2001, וכיום מציע היקב מגוון יינות, והתפוקה השנתית עומדת כבר על למעלה מ-40,000 בקבוק, כאשר מאז בציר שנת 2005 מייצר היקב יין כשר בלבד.
הבן הצעיר של משפחת ערטול הציג בפני את חדר החביות שבמערה, אשר היה נעול, ועליו שילוט אין כניסה. כשביקשתי להיכנס יחד עמו לחדר החביות פנימה, השיב לי כי הכניסה עם משגיח הכשרות בלבד – כל הכבוד.

יקב מוני מציע כיום את סדרות היין הבאות:
אסטייט ריזרב – הסדרה העליונה של היקב. מרלו ריזרב 2003 העשוי 100% ענבי מרלו, יושן 14 חודש בחביות אלון צרפתי, גווניו סגול עם בורדו אדום עמוק.
ליין טעמי חרוב ופטל, שזיף שחור, עץ חבית קלוי. בפה היה היין נעים עם קטיפתיות רכה וחמיצותו מאוזנת. אני סבור שהיין מסוגל לתת עוד בהתפתחותו בבקבוק לפחות לעוד 2-3 שנים.
קברנה סוביניון ריזרב 2003 – עשוי 100% מענבי קברנה סוביניון. 16 חודש יישון בחביות אלון צרפתי, עם מתקתקות וניל ופרי אדום.
ליין ניחוח טוב המזכיר טעמי טבק ועץ המגיעים מקליית החבית. הטניניות רכה בסיום.
שירז ריזרב 2003 – היין האהוב עלינו בטעימה זו. עשוי מ- 100% ענבי שירז, 12 חודש בחביות אלון אמריקאי וצרפתי. היין בגוון עמוק אך צלול. מודגשת מאד ארומת פרי דומדמניות יער ופטל, אלון קלוי ווניל המגיעים מהחביות. צבע היין נוטה לדובדבן כהה, מרקם היין קטיפתי ורך, עם שפע טניניות רכה. היין שטעמנו היה פתוח מהבוקר (נטעם כשעתיים ןחצי מאוחר יותר), אך בהחלט היינו ממליצים לחדרר יין זה קודם לשתייתו, והוא בהחלט יין ראוי, אשר נעם לחיכינו עד מאד.
שרדונה ריזרב 2004 – עשוי מ- 100% ענבי שרדונה, יושן 9 חודשים בשילוב חביות ומיכלי נירוסטה, כאשר 60% בחביות אלון צרפתי 40% בדוודי הנירוסטה. הצבע בהיר צהבהב עם נטייה לקש זהוב, ניחוח מלון, אולי אגס, ותפוח ירוק. בעל מרקם רך ונעים לחיך. היין שטעמנו היה מאוזן ובעל חומציות רעננה וטובה. מומלץ לשתות את היין מעט צונן, בתחום ה- 12-13 מעלות, ובשנים הבאות הוא יתפתח וטעמיו יתעשרו.

ואי אפשר לצאת מהיקב ללא רכישת בקבוק יין, צנצנות שמן זית עם כדורי לבנה מדהימים נימוחים בפה, ועם זיתים דפוקים – מה זה טעימים.
למשפחת ערטול מברוק, שיחקתם אותה, אנשים טובים, ואתם מארחים להפליא.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר