יקב ססלוב מחבק ומארח את יקב טוליפ מהצפון

במחיר של 77 ₪ ניתן להשיג את הסוביניון בלאן – ניו זילנד של ססלוב בחנויות היין, ב"אדום כהה" – 03-5290029 וביקב ססלוב: 09-7492697. ליין לבן מייבוא, המחיר הוגן ומעניק תמורה הולמת

חברת השיווק "אדום כהה" המשווקת יקבי בוטיק, קיימה אירוע השקה ביקב ססלוב, כאשר היקב המארח אימץ וחיבק את יקב טוליפ הצפוני לאירוע הטעמה בו חברו שני היקבים להטעמת יינות יקביהם.
אדום כהה הנה בבעלות שני היקבים.

יקב ססלוב ניצל את ההזדמנות להטעים לאורחים את יין "סוביניון בלאן- ניו-זילנד" שלו מבציר 2005. היין הזה הוא פרי עשייה מיוחד של ברי ססלוב, יינן ישראלי הזוכה להערכה ולהכרה רבה בארץ, הבוחר הפעם לייצר יין סוביניון בלאן בניו זילנד הרחוקה.

את היין מייצרים בניו זילנד הרחוקה עבור יקב ססלוב לא לפני שברי סייר בכרמים וביקבים, נפגש עם ייננים, טעם ובחר לו 3 כרמים שאת טעם פירותיהם העדיף על פני כולם, ומהם הוא בחר ליצור את היין.

יש ליין שטעמתי עושר טעמים של פרי. משהו מהפסיפלורה הכתומה ומהפרי האקזוטי, נגיעות של עשב תיבול עם טעמים בשלים של פרי אפרסק, משמש ואננס. אלו מעניקים הן רכות והן גוף ומלאות ליין.

היין מגיע מניו זילנד בה האקלים חם. אילו האזור היה קריר יותר, הייתם חשים ביין חומציות גבוהה יותר וארומה עשבית גבוהה יותר, ואילו האזור החמים של ניו זילנד העניק דווקא את הארומה של הפרי הטרופי ואני סבור שזה מה שברי חיפש כאן לקיץ הישראלי.

היין שטעמתי היה טוב, אפילו מעניין. הוא הוגש מצונן היטב, והתאים ליום הקיצי ולחום ששרר בחוץ. החומציות אינה גבוהה. הייתי מגדיר אותה רעננה עם אפטר טייסט ארוך.
ניסיתי את היין עם גבינות מצוינות של "חלב עם הרוח" – גבינות חלב עזים אורגני המגיעות מהמשק של דליה ואמנון בהר השאבי יודפת, והשילוב היה ראוי ומזמין עוד ועוד לגימה.

במחיר של 77 ₪ ניתן להשיג את הסוביניון בלאן – ניו זילנד של ססלוב בחנויות היין, ב"אדום כהה" – 03-5290029 וביקב ססלוב: 09-7492697. ליין לבן מייבוא, המחיר הוגן ומעניק תמורה הולמת.

כמו כן הוטעמו מססלוב האביב מריאג' 2004, אביב מרלו 2004, אביב קברנה סוביניון 2005, אדום מריאג' 2003, אדום קברנה 2003, קברנה סוביניון ריזרב 2002.

טוליפ מפתיע
יקב טוליפ האורח הפתיע עם יין מצוין בעל פוטנציאל גבוה ביותר. טעמתי את ה"קברנה פרנק מוסטלי 2005" בטעימת חבית. זהו יין עוצמתי עם שלל ריחות וטעמים, העשוי 75% קברנה פרנק, 20% מרלו, 5% קברנה סוביניון. היין עבר 12 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי בתוספת 10% אלון אמריקאי. ליין גוון כהה ארגמני עמוק. גוף מלא. פרי יער שחור ואדום. פירותיות גבוהה עם טאנינים עדינים. ברקע ניתן לחוש בטעמים הירוקים והפיקנטיים של הקברנה פרנק. ליין אפטר טייסט ארוך, ולדעתי מסתמנת כאן הצלחה.
תוכלו לרכוש את היין בהשקתו לקראת ינואר 2007. לא תאמינו שמחירו לא יעלה על ה-70 ₪. לדעתי הוא בהחלט ראוי להיות ריזרב, וגם להיות מתומחר ככזה.

טעמתי וחזרתי לאהוב את הסירה ריזרב 2004, אליו התוודעתי בעבר באירועי טעימה, ושבתי ליהנות מטעמיו ומצבעו. היין עשוי 100% ענבי סירה. צבעו סגול עמוק ואופייני לזן הסירה. 15 חודשי יישון בחביות העניקו ליין נופך נוסף של וניל מחריכת החבית, ניחוח פרי יער שחור קרמל ועץ. הטאנינים מורגשים, אם כי לא משתלטים, והחומציות עדינה.

עוד יין הוא קברנה סוביניון ריזרב 2004 העשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרמי יוסף. 18 חודשי יישון בחבית שימרו ארומות אופייניות של קברנה איכותי: פרי קסיס שחור, פלפל שחור, וניל, עם עץ קלויהיין, בעל גוף עגול ומלא, הטאנינים רכים והאפטר טייסט ארוך ומלטף בחיך.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר