יקב עגור בשולחן שף – איזה כייף

צוות מסעדת הקומה ה- 11 במלון קראון פלזה סיטי סנטר שבמגדלי עזריאלי בתל אביב, בהובלת השף אייל רוזנברג והשף היועץ אלון גונן, קיים מפגש שני של שולחן שף עם יינן, הפעם עם שוקי ישוב, יינן יקב עגור. אין ספק שנוצרת כאן מסורת ייחודית ומעניינת

צוות מסעדת הקומה ה- 11 במלון קראון פלזה סיטי סנטר שבמגדלי עזריאלי בשוקי ישוב, עגורתל אביב, בהובלת השף אייל רוזנברג והשף היועץ אלון גונן, קיים מפגש שני של שולחן שף עם יינן.
לאחר שולחן השף הראשון עם אבי פלדשטיין, יינן יקב סגל, אירחו השניים עתה לשולחן שף את שוקי ישוב, יינן יקב עגור. אין ספק שנוצרת כאן מסורת ייחודית ומעניינת, ומספר המשתתפים הכפול מזה שבמפגש הראשון, מעיד על הצלחת הרעיון ומימושו.

שוקי ישוב הוא אדם ויינן מיוחד, שתמיד מרתק לשמוע אותו. כאן הוא לא היה רק אורח, אלא היה מעורב ישירות בבניית תפריט הארוחה עם השפים, והתאמת המנות ליינות היקב שלו:

תפריט הערב כלל שילוב של יינות יקב עגור עם מנות השפים:
בלנקה 2010
– עם נגירי סלמון ואינטיאס עם טפנד זיתים שחורים- לא בדיוק לפי כללי המטבח היפני.
בלנקה 2009 – עם אספרגוס קלוי עם ביצה עלומה, מוגש על קרפצ'יו סלק.
רוסה 2010 – עם כריך ענק – מגה פוקאצ'ה – מלא עם פרגיות, חזה אווז מעושן, חסה וירקות, בליווי רוטב פלפלים ולימון מקסיקני. מנה שהיא שוס אמיתי וארוחה בפני עצמה.
קסם 2009 – עם אוסובוקו עגל חלב ופירה תפוח אדמה. מנה מוצלחת בפני עצמה, אך בתחרות עם כתף הכבש אחריה, נרשמה מבחינתי מנה מנצחת ברורה.
שמירה מיוחדת 2008 – עם כתף כבש עם ירקות שורש בזיגוג יין ועשבי תיבול. מה ש- 6 שעות בתנור תוך השקיה מתמדת ביין שהוגש, עושות לבשר טוב.
מבחינתי, זה היה להיט הארוחה יחד עם הסנדביץ' הענקי.
קינוח – סורבה סברס עם צ'ייסר אוזו קפוא.

טעימת יינות יקב עגור
בלנקה 2010
יין לבן שנדרשו לו 7 חודשים כדי לצאת מהלם הביקבוק, עשוי מענבי ויוניייה ויוהנסברג ריזלינג, שבסך הכול עברו ארבע תסיסות – שלוש לויונייה (בעקבות שלושה מועדי בציר: מוקדם, בזמן, מאוחר) ואחת ליוהנסברג ריזלינג.
המטרה של שוקי ישוב היינן, הייתה ליצור יין עם אלכוהול נמוך- 12-11.5% אלכוהול; יין שילווה מנות ראשונות מקומיות עם שמן זית וזיתים, לא מנות ראשונות מרכז אירופאיות.
יין מפולפל בטעימה הראשונה, עם מעט מרירות, שמנוניות, ריח מינרלי.
מחיר: אזל

בלנקה 2009
מול ה- 2010 נמזג הבלנקה 2009 – יין הרבה יותר מתון ויציב לעומת 2010 התזזיתי.
מחיר: 72 ₪

רוסה 2010
יין רוזה שקיבל את שמו מגיבורת סרט קולנוע של אלמודובר – רוסה מדריליאנה (בת מדריד).
זהו בלנד של קברנה סוביניון בשיטת הקזת מיץ חופשי, עם קברנה פרנק שנבצר מוקדם יחסית כדי לתת ליין חמיצות ששוקי ישוב כול כך אוהב ביינותיו.
שוקי אומר כי היין התחיל מתוך אילוץ של אמצעי היקב מול רצון לעשות רוזה, והוא אלכוהול גבוה בענבים אדומים באזור עגור, שהנו נתון.
היין מעט שמנוני ובעל מתיקות שהדיון עליה הנו אם היא אמיתית או מדומה – מה זה משנה בעצם. בכל מקרה, הסנדביץ' הענק שהגיע לשולחן יחד עם היין בהחלט עורר התרגשות.
מחיר: 72 ₪

קסם 2009שוקי ישוב עם השף אייל רוזנברג
יין אדום שקיבל את שמו מזני הענבים מהם נעשה מ- 2003: קברנה סוביניון ומרלו. עכשיו מכיל הבלנד גם קברנה פרנק ופטי ורדו.
שוקי ישוב מדמה את היין לביס שנוגסים בשזיף סנטה רוזה של פעם, שתוקף עם המיץ, והוא ממליץ לשתות את היין קר.
בטעימה ראשונה היין מפתיע בשילוב של עפיצות שתופסת את הפה עם מתיקות, ואז באה החמיצות שעושה את היין לבן לוויה מצוין לאוסובוקו השמנוני.
מחיר: 75 ₪

שמירה מיוחדת 2008כתף טלה עם עגור שמירה מיוחדת
זהו הספיישל ריזרב של יקב עגור, שזכה לשם עברי. היין האדום, שהשקה את כתף הטלה במשך שש שעות בתנור, ונשתה יחד עם מנה מעולה זאת, עשוי מאותם זנים כמו הקסם, אך מחלקות אחרות, זמני בציר אחרים, ומיצוי אינטנסיבי המצריך שנה וחצי בחביות ועוד חצי שנה בבקבוק.
שוקי מכנה את היין בתואר "שוורצע חייה", אם תרצו "חיה שחורה", על שם צבעו ועוצמתו.
היין נותן מכת חמיצות ראשונה שנכנסת לפה, ואיתו מביא פרי שחור עם צמחי תבלין אזוריים של הרי יהודה.
מחיר: 100 ₪

טעימת חבית: שמירה מיוחדת 2009כל משתתף חזר הביתה עם בקבוק חתום ע
היין הגיע מהיקב בבקבוק פלסטיק של מים מינרליים, ונמזג קנקני זכוכית ומהם לגביעים.
בסך הכול שהה היין 18 חודש בחבית, ובעת הטעימה היה חודש לפני הביקבוק, שלפניו יעבור הצללה עם חלבון ביצה. בבקבוק הוא יישאר מספר חודשים כדי להתאושש מהלם הביקבוק. כדאי לחכות פרק זמן זה כדי להתרשם מיין צעיר מאוד זה.

 צילומים: שמעון אלקיים – צילום משכר
לאלבום התמונות המלא מהאירוע 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר