יקב פלם – נוסטלגיה וגעגועים לקלסיקו 2000

אין להתפלא שהתייצבתי בשערי היקב עם ההזמנה הצבעונית ומאירת העיניים שקיבלתי בדוא"ל מגפן פלם, האחות המקסימה לבית משפחת פלם, ויחד עם עשרות חברי המועדון באנו להשתתף בשמחת ההשקה שלהם

לכבוד החג הקרוב, ולרגל השקת היינות החדשים של יקב פלם במשכן היקב המרהיב והחדש שביער הקדושים צומת אשתאול, עשיתי פעמי בשבת לקחת חלק בשמחת יקב פלם ולטעום מיינותיו.

אודה ואתוודה כי ליקב פלם, ויותר נכון ליין של פלם, שמורה בליבי זכות ראשונים. היה זה הפלם קלסיקו 2000 איתו התחלתי את אהבתי ליין.
היה זה יין שאני מחשיב אותו כהתחלה נכונה וראויה לחשיפה ליין בכלל, וליין אדום בפרט. עד היום אני זוכר את הגוף המלא, האיזון והאלגנטיות, הטאניניות הנכונה, ניחוחות וטעמי הווניל, קפה וגרגרי היער; יין של שפע טעם, עם סיומת ארוכה שעשתה נפלאות אז, והרבה פעמים גם אחר כך, בכל ארוחת בשר דשנה שהפלם קלסיקו רק שדרג אותה והביאה לגבהים של ארוחה מצוינת.

כך קורה שבכל פעם שאני פוגש במי מבני המשפחה, אם זה בגולן יינן היקב, אחיו גלעד או אביהם ישראל, אני טורח להזכיר להם את הטוב שזה עשה לי ומזכיר לי.

דרך ארוכה מאוד עשה היקב ועשו בניו של ישראל פלם, גלעד וגולן, מאז 1998 עת ייסדו את היקב במושב גינתון ממזרח לעיר לוד, ומאז קיץ 1998 עת מולאו חביות העץ הראשונות עם יינות יקב פלם ועד ליקב הגדול המרווח שנבנה כולו על טהרת יקב של שנות ה- 2000 עם חדר חביות, משרדים ואולמות ייצור.

אין להתפלא איפה, שהתייצבתי בשערי היקב עם ההזמנה הצבעונית ומאירת העיניים שקיבלתי בדוא"ל מגפן פלם, האחות המקסימה לבית משפחת פלם, ויחד עם עשרות חברי המועדון באנו להשתתף בשמחת ההשקה שלהם.

אולם קבלת הפנים היה מלא וערוך לקראת האורחים הרבים שהחלו לנהור פנימה. שולחן הטעמת יין ארוך קיבל את פני הנכנסים. בחצר החיצונית, על מרפסת שמש מדהימה מול נוף הרי ירושלים ובקרבת כביש בית שמש, הוכן שולחן כיבוד עליו הוגשו מבחר גבינות, לחמים, חצילים מטוגנים, וחטיפים מצוינים של נשנוש, לצד יין שהוטעם גם בחוץ בעמדת הטעמה מקורה תחת שמשייה מצלה על ידי עלמת חן חביבה.

מה יותר נכון היה מצדי להתחיל את אירוע הטעימה בחביב עלי, הפלם קלסיקו, אך הפעם במהדורת 2005 – זהו יין העשוי 50% קברנה סוביניון, 50% מרלו, מכרמים בכרמי יוסף ובגליל העליון. ליין צבע אדום עמוק של פרי יער אדום שחור, גוף בינוני עד מלא, נימה של מתיקות עם הרבה פרי, אפילו שוקולד, עם טאנינים רכים ומאוזנים.
היין מכה באף עם רמת אלכוהול מורגשת. 6 חודשי חבית ועוד 4 חודשי בקבוק, עשו יין טוב לשתייה עכשיו. בהשוואה מתבקשת מול הפלם קלסיקו 2000 המיתולוגי; אהבתי את הזקן על הצעיר. תקבלו אותו ב- 74 ₪ (מול 65 ₪ שעלה ה- 2000); עסקה הוגנת למדי ליין בהחלט כייפי ומהנה.

פלם שרדונה סוביניון בלאן 2005 – זהו יין לבן העשוי 60% ענבי שרדונה ו- 40% ענבי סוביניון בלנק, המגיעים מכרם בגליל העליון בגובה 800 מ' מעל פני הים. היין הוגש קר ומצונן היטב. ארומה נעימה עם מורכבות, פירותיות והרמוניות, חומציות טובה ופריכות. צבעו קש זהוב, עם נימה ירקרקה באור השמש. היין קליל, עגול ונעים. השילוב בין הזנים האצילים של השרדונה לסוביניון – מוצלח. תקבלו את היין ב-62 ₪, והוא יתאים היטב למאכלי גבינה ודגים.

פלם סופרייר סירה קברנה סוביניון 2004 – זהו יין העשוי 80% ענבי סירה, 20% קברנה סוביניון. הסירה מתאפיין בצבע סגלגל עוצמתי וטעמים מתובלים אתניים של שילוב פלפל שחור, ואילו הקברנה סוביניון מעניק נפח ועמוד שדרה ליין, עם טעמי פרי עזים וארומות זניות. 10-12 חודש שהה היין בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי בנפח 225 ליטר כל אחת ועוד 6 חודשי יישון בבקבוקים. ניחוח עץ קלוי וקקאו, עם גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה. הרבה מהטועמים סביבי אהבו את היין מאד.
תקבלו את היין ב-95 ₪, ואני סבור שהתמחור מביא לידי ביטוי יין מושקע שיעניק לכם תמורה לשוויו.

פלם קברנה סוביניון ריזרב 2004 – זהו יין העשוי 88% ענבי קברנה סוביניון ו- 12% ענבי מרלו, כאשר סדרת הריזרב ביקב נחשבת לסדרה זנית שמציגה יינות באיכויות הגבוהות ביותר, מחלקות מובחרות ואיכותיות בכרם דישון ובכרם בן זימרה. 16-18 חודש שהה היין והתיישן בחביות של 225 ליטר כל אחת, ועוד 8 חודשי יישון בבקבוקים.
ליין צבע אדום כהה ארגמני, טעמי פרי אדום, עם טאץ' מעושן. הקברנה שולט כאן בעוצמות ובניחוח אופייני. המרלו הוסיף נופך של עידון, ופרופיל של איזון והרמוניה. גוף היין מלא וטעמיו ארוכים וקטיפתיים. האף טוב ומורגש. היין מתומחר גבוה יחסית, ותקבלו אותו במחיר של 139 ₪, שזה שווה פלוס מינוס למחירי ריזרב של יינות ישראלים אחרים, המחיר ראוי לטעמי, ליין שתאהבו לשתות.

מרלו ריזרב 2004 – זהו יין זני מובהק העשוי 100% ענבי מרלו. הענבים מגיעים ממורדות הרי יהודה ומעמק קדש בגליל המערבי. היין התיישן 16-18 חודש בחביות בנפח 225 ליטר, ועוד 8 חודשי יישון בבקבוק. ליין צבע אדום כהה עם טעמי דובדבן, עץ קלוי, עם פירות יער שחורים ואדומים. הטאנינים רכים. ליין גוף מלא, עם טעמים ארוכים וקטיפתיים.
חרף האמור לעיל הציקה לי מאוד העובדה, שמול קודמיו וליד חבריו, כאשר עמד המרלו בזכות עצמו ולא כבלנד, היה לו קשה "להתרומם". היין שלגמתי היה "שטוח", חסר אופי וייחודיות, ואיני מזהה בו את פוטנציאל ההתיישנות. צר לי, אבל זה לא בדיוק זה. היין מתומחר כמו הקברנה ריזרב ב-139 ₪, והמחיר הפעם לא מוצדק.

יקב פלם
צומת אשתאול,יער הקדושים
טל. 02-9929923/4/5





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר