יקב קטלב: שדרוג בתשתיות וביין

בפעם האחרונה שהייתי ביקב קטלב זה היה לפני כשנה וחצי ולכן מה רבה הייתה הפתעתי "לגלות" שיקב קטלב עבר שדרוג ענקי. מי שהכיר את המרתף הקטן מתחת לבית השכן מול ביתו של יוסי שם גם נעשה היין וגם נחגגו אירועים וערבי אוכל ויין

כשהגעתי היום בצהריים למושב נס הרים לבקר את יוסי יתח מיקב קטלב מצאתי את יוסי עסוק במצוות הקמת הסוכה. כשפגשתי אותו השבוע באירוע של יקבי מטה יהודה וטעמתי מיינות היקב הבטחתי לו לבקר אותו ביקב כמה שיותר מהר.

בפעם האחרונה שהייתי ביקב קטלב זה היה לפני כשנה וחצי ולכן מה רבה הייתה הפתעתי "לגלות" שיקב קטלב עבר שדרוג ענקי. מי שהכיר את המרתף הקטן מתחת לבית השכן מול ביתו של יוסי שם גם נעשה היין וגם נחגגו אירועים וערבי אוכל ויין, לא יכול היה שלא לפרגן ולהתפעם מיציר כפיו החדש של יוסי יתח והפעם מדובר על מבנה היקב החדש ולא רק על היין.

כאדריכל בהשכלתו וככזה העוסק ביין כבר 10 שנים יוסי גם ידע וגם ראה בעייני רוחו את מבנה היקב המרווח וכך בידיו הקים מבנה יקב לכל דבר עם חדר מלאכה, חדר קבלת פנים עם שולחנות כסאות ופינות הסבה וחדרי חביות מקורים ומוצלים השומרים על טמפרטורה קבועה בזכות היותם נמוכים, חשוכים במידה, מלאי אווירה, ומבודדים היטב. טיח גס אדמדם על קירות חדר החביות ותאורת אווירה נעמה יוצרים אוירה קסומה.

הענבים של יקב קטלב מגיעים מכרמים בנס הרים וממושב שורש.
היינות של קטלב מתאפיינים בגוף מלא עם צבעים עמוקים וכהים חומציות מאוזנת ותכולת אלכוהול גבוהה. לטעום את היינות של יקב קטלב זה לחפש ולקבל חוויה. יוסי משקיע ביין שהוא מייצר הרבה אהבה, הרבה סבלנות והוא בהחלט יודע לעשות יין טוב פירותי, עם גוף, טעם וצבע עמוק, עושר של ארומות אלגנטיות ומורכבות.

תכולת האלכוהול ביינות של קטלב גבוהה לכוון ה- 15 אחוז והחביות שהוא עושה בהן שימוש הן חביות משומשות, כאלה שאינן משתלטות על היין ונותנות לפרי לומר את דברו.

יוסי הזמין אותי לטעום תירוש בתחילת הדרך מענבים שנבצרו אך בימים האחרונים ויינות עתידיים מחביות כאלו העומדים בזכות עצמם כיינות זניים (קברנה ומרלו ) וגם בלנדים עתידיים. קניתי מרלו 2004 ויוסי ביקש ממני לרגע את הבקבוק הוא לקח עט ורשם דבר מה על התווית כשהבטתי על שרשם מצאתי את הכיתוב 2008 שאלתי את יוסי מה זה? והוא אמר: "עשה לי טובה תן לו לנוח ותפתח אותו בשנה שכתבתי, זה הולך להיות "שוס" אמיתי…לי אין בכלל ספק ואני מחכה.

יקב קטלב מושב נס הרים (סגור בשבתות) פתוח בחול המועד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר