יקב רמות נפתלי – להפוך לטוסקנה או פרובנס

הפוטנציאל הטמון באדמות עמק קדש הניע קבוצת חברים שאיציק כהן ארגן, לנטוע כרמים נוספים, ולהקים יקב שמשתלב עם יקבים נוספים במושב ובעסקי התיירות המתפתחים באזור

יקב רמות נפתלי של היינן יצחק (איציק) כהן, שוכן בגליל העליון. על רכסי הרי נפתלי שוכן מושב רמות נפתלי המשקיף על עמק החולה ורמת הגולן. חברי המושב מגדלים מזה שנים רבות מטעים וכרמי יין.
כהן עוסק שנים רבות בעסקי החקלאות ותפקידי ניהול שונים. הפוטנציאל הטמון באדמות עמק קדש הניע קבוצת חברים שיצחק ארגן, לנטוע כרמים נוספים בעמק קדש, ולאחר מכן כפועל יוצא להקים יקב שמשתלב עם יקבים נוספים במושב ובעסקי התיירות המתפתחים באזור. היקב ממוקם בחצר המטופחת של הבית, שבסמוך לו נטוע כרם גפני יין.

האני מאמין של יצחק כהן: "עשיית היין והקמת היקב המשפחתי היא הגשמת חלום של אהבה מיוחדת ליצירה הנקראת 'יין'. העיסוק בו הוא הרווח האמיתי. הפיכת האזור איציק כהן, יקב רמות נפתלילטוסקנה או הפרובנס של ישראל והקמת עשרות ומאות יקבים, היא החלום הבא שלי, שבטוח שיתגשם".

ביום שישי 20 במאי, החל מהשעה 11:00, יתקיים אירוע אביבי ססגוני במיוחד במרכז המבקרים של ביקב רמות נפתלי, ובמרכזו טעימות היינות החדשים מבצירי 2007 – 2008 – 2009. כמיטב המסורת של היקב, תלווה את הטעימה החופשית גם מוזיקה של יובל לבלוב עם הסקסופון.
להלן חלק מהיינות שיוטעמו, אשר שווים לדעתי טעימה של חובבי היין שיגיעו לאירוע. לא לוותר על אף אחד מהם:

פטי ורדו 2009
זן עדין המשמש בעיקר לייצור יין לבלנדים שונים, בעל צבע אדום עז, טעמי עץ עדינים ומרקם קטיפתי ונעים. גם כאן נעשה שימוש בענבים שבדרך כלל לא מפיקים מהם יין זני, והתוצאה מרשימה.

מלבק 2008
זהו זן שמקורו מבורדו, אך מזוהה בעיקר עם דרום אמריקה, וליתר דיוק עם ארגנטינה. זן חדש ויחידי מסוגו בארץ, בעל צבע שחור וטעמים חזקים, ויכולת התיישנות ארוכה. הטועמים הרציניים ימצאו במלבק של רמות נפתלי דברים חדשים ומהנים.

דואט 2009
הדואט הינו בלנד של 65% מרלו ו- 35% קברנה סוביניון.
שילוב הזנים מקנה ליין טעמים עדינים של המרלו יחד עם העוצמות של הקברנה סוביניון.
היין התיישן 12 חודשים בחביות, יש לו צבע אדום עז ובוהק, והוא מאוזן היטב עם סיומת בינונית.

שיראז-קברנה 2008
הרכב זני: 60% שיראז 40% קברנה.
שילוב מיוחד של שיראז שהתיישן 10 חודשים בחבית עם קברנה סוביניון שהתיישן 24 חודשים בחבית. גם כאן יש בלנד ייחודי ומעניין מאוד. בעל מורכבות של טעמים וניחוחות.

קברנה סוביניון רזרב 2007
היין התיישן 25 חודשים בחביות עץ אלון. יין מלא, עגול, בעל גוף טוב, ארומות נפלאות של קברנה, וטעמים לעיסים של פירות בשלים.

יקב רמות נפתלי
טל. 054-7983100, 04-6940371
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר