יראון סירה 2003 של יקב הרי גליל – סיראז משתי חלקות

מבציר 2003 יוצרו 3,600 בקבוקים ומבציר 2004 15,000 בקבוקים. הכמות הקטנה מכתיבה מכירתו של היין לנקודות הנחשבות נבחרות כחנויות יין מקצועיות, מסעדות איכות וחנות היקב עצמו

יקב הרי גליל חונך יין דגל שני מתוצרתו: יראון סירה 2003, המיוצר מ-100% ענבי סירה הגדלים בכרמי יראון וכרמי מירון בגליל העליון.
היין יושן 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי, ומכאן עבר לבקבוקים ליישון נוסף ולייצוב במשך שנה נוספת.

מבציר 2003 יוצרו 3,600 בקבוקים ומבציר 2004 15,000 בקבוקים. הכמות הקטנה מכתיבה מכירתו של היין לנקודות הנחשבות נבחרות כחנויות יין מקצועיות, מסעדות איכות וחנות היקב עצמו.

מנכ"ל היקב, רונית בדלר, מכנה את שנת 2006 "שנת היראון", כמו בגלגל המזלות הסיני. הכינוי מלמד על ביקושים ומעריצים ליין, שבארבע השנים האחרונות התחבב על חכם של רבים.
חלקכם זוכרים עדיין את היראון 2002, שהיה המנוף האמיתי שכל כך התחבב על קהל טועמי היין. ולהשיגו היום לרכישה צריך להיות מקורב או מכיר לסוחרים מיוחדים.

היין נמצא בסדרה הגבוהה של היקב. בניגוד ליראון 2002 שהיה עשוי בלנד בערך חצי חצי של קברנה ומרלו, והיה יין מורכב ואלגנטי שזכה במדליית זהב בתחרות הבינלאומית היוקרתית "מונדוס-ויני 2005", שנערכה בנוישטאט, גרמניה; יראון סירה 2003 הוא יין זני העשוי מ-100% ענבי סירה מהרי הגליל העליון מחלקו הצפוני של אזור גידול היין "גליל".
אזור זה שופע בזני קברנה סוביניון, סנג'ובזה, שרדונה, סוביניון בלאן, פטיט ורדו ומרלו, כאשר השנה נוספו זנים חדשים כמו פינו נואר, ויונייה, וברברה.

אבל ביקב הולכים שוב עתה על קלף מנצח כמו היראון, והסירה הוא כרגע הוא הסמן. השנה היו חילופי גברי ביקב. בעמדת מנהלת השיווק כרמית אהרנרייך שנכנסה לנעליו של שוקי בוסידן המנהל היוצא, ומיכה ועדיה החליף את היינן ביקב גבי סדן.
הסירה 2003, כך אני סבור, הוא כולו עדיין גבי סדן. אבל מיכה ועדיה שכיהן שבע שנים כיינן ביקבי רמת הגולן, בוגר תואר ראשון בפקולטה לחקלאות ברחובות, ותואר שני בלימודי ייננות של אוניברסיטת דיוויס בקליפורניה, כבר נמצא בתוך העשייה, וביקב מאמינים ביכולותיו.

שתי חלקות של סיראז
ליקב הרי גליל שתי חלקות של הסיראז – כינוי המקפל בתוכו שני זנים של שיראז מחד וסירה מאידך. את הסירה מביאים מהכרמים ביראון, ואת השיראז מביאים מהכרמים במירון.
שני הזנים מביאים עמם כל אחד את שורשיו, טעמיו, מאפייניו והייחודיות שלו. ניתן לייחס זאת לטרואר, אבל אולי יהיה זה נכון לייחס זאת דווקא לשיבוט או לקלון (תת-הזן).
כך קורה שהסירה מהכרמים ביראון מביא עמו עוצמות וניחוח מנטה וסיגליות, ואילו השיראז מהכרמים במירון מביא עמו את העסיסיות ואת הפרי הבשל הבשרני, עם טעמי הפטל והשזיף.

היין שלגמתי לטעימה התאפיין בגוף מלא, מאוזן, יין עם נוכחות, רך. צבעו סגול עמוק, ריכוז ניחוחות של פטל שחור, פרח סיגליות ומנטה. היין בשל ומורכב, האף עשיר וארומטי. משהו המגיע מן האקליפטוס והשזיף, עם נימה קלה של קלייה ברקע. הסיומת ארוכה ומפתה, עם רמז מתקתק.
ככל ששהה היין בכוס חלו בו תמורות של התפתחות לחיוב – לא כזו המתחנפת לחך, אלא המבקשת מהטועם עוד קצת מאמץ כדי להגיע להנאה.

ביקב יראון מאמינים ביכולת ההתיישנות של היין בין 5 ל-7 שנים. קחו את היין עם בשר בקר על הגריל, הוסיפו אותו לקדירת בשר כבש עם ירקות שורש, ואפילו תנסו אותו עם שוקולד מריר במנת הקינוח.

יראון סירה 2003 – יש לו את זה.
מחיר היין: 82 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר