ירושלים – הסיפור הקולינרי

שוק מחנה יהודה, שפים ומסעדות, סיור, מתכונים וסיפורים – סיור בירושלים הקולינרית המשלב למעלה מ- 100 מתכונים, ולצידם סיפורים של טובי ועל השפים בירושלים

ירושלים – הסיפור הקולינרי
מאת טלי פרידמן ואלינוער רבין
הוצאת "קוראים" והוצאת "פ.ש. מורותום"
(הספר מתורגם גם לאנגלית)
המחיר 98 ₪

מה שנחשב היום לסיפור החם ביותר בעולם הקולינריה, בעיקר עקב הצלחתה המפתיעה של מסעדת "מחניודה", הוא הסיפור של ירושלים, שלמרבה ההפתעה לא נכתב עד כה.

הספר פותח בסיור בשוק מחנה יהודה – הטרנד החם ביותר בארץ לאחרונה. יחד עם השפית טלי פרידמן, סיור בין דוכנים ומסעדות עממיות, רצוף בעשרות מתכונים ממיטב תוצרת השוק. הספר ממשיך בסיפורי השפים הירושלמים המובילים ובראשם שף שלום קדוש שבמהלך 36 שנות פעילותו בירושלים האכיל שועי עולם, מלכים, מלכות, נשיאים, ראשי ממשלה.

לצד סיפורי השפים, מתועדים בספר קורותיהם של המוסדות הקולינריים הנודעים בירושלים מעזורה עד ארקדיה, מרחמו עד מסעדת לה רג'אנס היוקרתית במלון קינג דיויד.

כל הסיפורים, ולצידם למעלה ממאה מתכונים, משולבים בספר אחד, שיש לו ערך היסטורי ותרבותי, ומאידך הנו ספר שימושי עימו ניתן להכנס למטבח, להפשיל שרוולים ולהתחיל לבשל.

הצעות למסלולים קולינריים וטיפים של טלי פרידמן למבקרים בירושלים
בעקבות הספר:
• ארוחת בוקר ב"מזרחי", טעימות בדוכן הגבינות המדהים של "באשר פרומז'רי", ביקור בדוכן ה"מאזטים", וארוחת צהריים במחניודה.שוק מחניודה, צילום אנטולי מיכאלו
• טיול בשוק הירקות העירקי – היכן שהירקות הבלאדיים מסודרים כמו חיילים במסדר – הפקוסים, הבמיה והחצילים, פשוט תענוג. מעבר דרך החמארות ודוכני השש בש שפעילים משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה, ארוחת צהריים של אוכל המבושל על פתיליות ב"עזורה" או לאכול אמרול יאצל טנגו שביט ב"חצ'אפוריה" ביציאה מהשוק העירקי.
• מי שמטייל במרכז העיר אני ממליצה לראות תערוכה בבית האמנים, לעצור לארוחת צהריים ברחוב ש"ץ במסעדת "אנג'ליקה"- מסעדה באופי ים תיכוני- מהטובות בעיר של השפים מרכוס גרשוביץ וארז מרגי או בבית האמנים במסעדת מונא. מי שמסתובב באזור המדרחוב אני ממליצה על ארוחת צהריים ב"פיניונס" – ולאכול את הקבב המפורסם של פיני, אסור לוותר על החמוצים המדהימים שלו.
• ממילא – לטייל בשדרות אלרוב ולעשות קניות של מיטב המותגים. אני ממליצה בחום להתאמץ ולעלות לרחוב שלומציון המלכה כדי לאכול את עוגת הנפוליאון המדהימה של קרן קדוש בקפה "קדוש". אם החלטתם לישון בירושלים אני ממליצה לישון במלון ממילא לאכול וארוחת ערב במסעדת "רופטופ" מול הנוף המדהים של חומות העיר העתיקה.
• באזור המושבה לאחר טיול ברחוב עמק רפאים ובסמטאות המושבה, אני ממליצה לאכול אצל השף גיא בן שמחון במסעדת "לה גוטה", או אצל מוטי אוחנה במסעדתו "אצל מוטי בחצר"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר