ירידה משמעותית בקצב הגידול במכירות של מים בבקבוקים בארה"ב

השחיקה במכירות של מים בבקבוקים החלה כבר לפני כשנתיים, בעיקר בשל הנזקים הסביבתיים הנגרמים מכך, אך קיבלה תנופה בשל המיתון. יהיו שינויים בקטגוריה זו גם לכשיסתיים המיתון

מכירות של מים בבקבוקים בארה"ב חדלו לצמוח, והמשווקים מנסים עתה לקדם מכירות של מים בטעמים. תעשיית המים בבקבוקים, מינרלים ומסוננים, המגלגלת בשנה 12 מיליארד דולר, נפגעה בראש ובראשונה מהמיתון, אך גם מהמודעות ההולכת וגוברת לנזקים הסביבתיים, שהם תוצאה של ייצור הבקבוקים והשלכתם למטמנות.
עקב כך נוצרה תחרות שהיא עדיין בתחילת דרכה, אך במספר מקומות בארה"ב היא כבר מוגדרת כמגמה של שימוש במיכלים רב פעמיים למים מהברז, המהווים תחליף לבקבוקי הפלסטיק החד פעמיים.
כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

בשנת 2008 עלו המכירות של מים בבקבוקים ב 2.3% בלבד, לעומת עלייה שנתית של 8-12% בעשור האחרון. חברת נסטלה, שהיא היצרן המוביל של מים בבקבוקים בארה"ב, עם המותגים, Perrier, Poland Spring ואחרים, הודיעה לאחרונה כי בתשעה החודשים הראשונים של שנת 2008 ירדו המכירות הגלובליות שלה ב 3%. גם חברת קוקה קולה, הודיעה על על ירידה במכירות של מותג המים Dasani, וגם חברת פפסיקו הודיעה על ירידה של 5% במכירות של המשקאות הקלים הלא מוגזים.

פרשנות שמחה סיגן, עורך TRENDS: השחיקה במכירות של מים בבקבוקים החלה כבר לפני כשנתיים, בעיקר בשל הנזקים הסביבתיים הנגרמים מכך. במקביל החלו להישמע קולותיהם של מומחים למים, שטענו כי מי ברז ברוב מקומות המגורים בארה"ב, לא רק שראויים לשתייה אלא במקומות מסויימים כמו ניו יורק, אף עולים על מים מסוננים ומינרלים.
כך נוצרה תשתית תדמיתית חדשה למים בבקבוקים, שקיבלה את התאוצה השלילית שלה בגלל המיתון. קשה בשלב זה לצפות את עתידו של ענף זה לאחר שיחלוף המיתון, אך אין ספק כי הוא יצטרך להתאים את עצמו, ולהציע פתרונות חדשים ידידותיים יותר לסביבה

מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר