ירידה של 25 מיליון דולר בהכנסות מכירות פומביות של יין בעולם

שוויין הכספי של המכירות הפומביות ברחבי העולם של יינות מעולם ונדירים ירד מ- 301 מיליון דולר ב- 2007 ל- 276 מיליון דולר ב- 2008. כך עולה מנתוני בתי המכירות הגדולים שפורסמו לאחרונה ב- Wine Spectator.

בעוד הירידה של 8 אחוזים נראית צנועה ביחס לצלילה של מרבית מדדי המניות במהלך השנה האחרונה, קובע ה- Wine Spectator כי המספרים לא מגלים את הסיפור המלא.
מרבית ההכנסות ממכירות היו בשלושה הרבעונים הראשונים של השנה, כאשר יינות אספנות נראו עדיין כפריט חסין מפני השפל.
בעקבות קריסת השווקים הפיננסיים באוקטובר האחרון, השוק נפל באופן חד, כאשר ביינות אספנות רבים הייתה ירידה דו ספרתית במחירים הממוצעים.

לדוגמא: בבית המכירות Hart Davis נמכרה בתחילת אוקטובר תיבה של שאטו מרגו 2000 ב- 7,170 דולר, ירידה של 55 אחוז מתחת לאינדקס המכירות הפומביות של Wine Spectator מהרבעון השלישי של 2008,
בבית המכירות כריסטיס נמכרה בתחילת דצמבר תיבה של שאטו לאוויל לה קאז 2000 ב- 2,040 דולר – ירידה של 65 אחוז. בסוף הרבעון הרביעי, יותר מ- 89 אחוז מהיינות במעקב ע"י אינדקס המכירות הפומביות ירדו מתחת למחירים הממוצעים שלהם.

בארה"ב, השוק הגדול ביותר ליינות אספנות, הגיעו ההכנסות ממכירות פומביות ל- 164.9 מיליון דולר (לא כולל מכירות אינטרנט), ירידה של 20 אחוז. מכירות בניו יורק ירדו ב- 27 אחוז ל- 108.4 מיליון דולר, באינטרנט, המכירות ב- Winebid.com הסתכמו ב- 26 מיליון דולר בלבד. קרן האור היחידה הייתה הונג קונג, שם התחילו ב- 2008 מכירות יין פומביות, ותרמו 28 מיליון דולר לסכום העולמי.
מי שהוביל את המכירות הפומביות זו שנה שלישית ברציפות, היה בית המכירות Acker Merral עם 59.8 מיליון דולר – ללא שינוי מ- 2007.

ומה באשר ל- 2009? נראה כי התשובה תלויה בדעה על השאלה האם השווקים הגיעו לנקודת התחתית הנמוכה ביותר. "אני מאמין כי השוק מאזן את עצמו במהירות וביעילות, וכי נראה אותו מתייצב אחרי החודשים הראשונים של 2009", אמר ג'ון קפון, נשיא חטיבות המכירות הפומביות של Acker.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה