יריד היין המסורתי – פסטיבל היין ה-12 של יקבי יהודה

לא כל היינות היו מהרמה הראשונה, ולא מעט יקבים יצטרכו לעשות כברת דרך ארוכה בכדי להגיע לצמרת האיכות. אבל פה ושם בהחלט הבליחו יינות שבלטו וגם הפתעות של יקבים קטנים

הרבה יין נמזג בחמישי האחרון, בערב הסיום החגיגי לפסטיבל היין ה-12 של יקבי יהודה שנמשך לכל אורך חודש אוקטובר.

המגמה המסתמנת היא שערב זה יהפוך לאחד מציוני הדרך החיוביים לכיצד צריך ונכון לארגן אירוע יין כל כך רחב.
זה החל ממגרש החניה בחזית "אוהל בלילות כנען" בקיבוץ צרעה, כשנערות חמודות דאגו לכוון ולהסדיר את החונים, זה נמשך לעמדות התשלום בכניסה ששולבו ברישום מוכן מראש ובסדר אלפביתי מופתי כדי לקלוט גם מאות מוזמנים.
מכאן אל גביעי היין הגבוהים והאיכותיים שנמסרו לבאים, מוסיקת הרקע והשירה של עלמות מקסימות, מיני-מיצגים של אמני רחוב עם תחפושות, מדשאה ענקית בחוץ שקלטה את אלו המבקשים לנוח או לאכול מעמדות ה"בשרים על האש" שהוצעו למכירה בסמוך, תוך שהם חוזים במסך ענק עליו הוקרן לאורך הערב סרטון של מפגשים עם יינני האזור.

והכי חשוב: המון, אבל המון יין, שנמזג כמים לאנשים יפים ועוד אנשים יפים שבאו לחגוג וליהנות מערב יין מהרמה הגבוהה ביותר.
אמנם לא כל היינות היו מהרמה הראשונה, ולא מעט יקבים יצטרכו לעשות כברת דרך ארוכה בכדי להגיע לצמרת האיכות. אבל פה ושם בהחלט הבליחו יינות שבלטו, ופה ושם גם הפתעות של יקבים קטנים.
ראש המועצה האזורית משה דדון, הסתובב קורן מאושר בין הקרואים כחתן בשמחתו, וגם שר החקלאות שאול שמחון כיבד את האירוע בנוכחותו.

ביקבים המציגים: צובה – היין הוטעם ע"י מנכ"ל היקב איתן גרין, בעוד פול היינן לא נכח,קהלת של סוסון ים טפרברג – היין הוטעם בין השאר על ידי היינן אוליביה פרתי, וגם מוטי טפרברג הבעלים והמנכ"ל כיבד בנוכחותו, כץ – עם היינן יוסי כץ, קסטל – עם אלי ואריאל בן זקן, ועם הגרנד וין יין שמשך אליו רבים לכל אורך הערב, מוני – עם היינן סם סורוקה והמנכ"ל-בעלים נור ערטול, כרמי יוסף (ברבדו) – עם הדר אלרואי-ברבדו מנהלת השיווק, קטלב – עם יוסי ייתח היינן ויושב ראש הייננים של מטה יהודה, יהודה – עם אבי יהודה היינן, שורק – עם ניר שחם, ענתות, סוסון ים – עם זאב דוניה ויין לא פחות ממדהים, שנחשף כאן בערב לראשונה, וקיבל תווית ניסיונית באותו בוקר. שימו לב לשמו של היין: UNDERGROUND קהלת 2008, ורבות עוד ידברו בו, נחשון – עם נתן ליפשיץ, נבו, בר גיורא – עם הפתעה מעניינת של קברנה סוביניון 2006 ופינו נואר מוצלחים מאוד, צרעה – עם ערן פיק היינן, אורי רן המנכ"ל, ודקל כהן, עגור – חסר לי כאן היינן שוקי ישוב, קלע דוד, הנס שטרנבך – עם גדי שטרנבך ומנו מדר הייננים, שריגים – עם היינן אוריאל ואשתו החביבה, בן חנה – עם היינן שלומי צדוק, צפרירים.
מי שחסרו בארוע מיקבי יהודה: ברקאי, עמק האלה, לה טרה פרומסה, לטרון, פלם.

יוסי ייתח, יינן יקב קטלב ויושב ראש הייננים של מטה יהודה, אומר: "אנחנו חוגגים אבי יהודהכאן את אירוע היין ה-12 וחוזרים לצרעה, המקום בו למעשה התחלנו לחגוג את אירועי היין של מטה יהודה ב- 1998, חגגנו כאן את שני האירועים הראשונים, ואחריהם כל האירועים התקיימו בעין-חמד. 24 יקבים חוגגים עמנו היום חג גדול ושמח של התחדשות, של סיום הבציר, ושל הכנה לקראת החורף שהלוואי ויביא עלינו גשמים מרובים".

יוסי, סכם את מהות התפקיד שלך כעומד בראש יינני יקבי יהודה
במשפט אחד: לאהוב, לחבק, וליישר את השורות. לדאוג שכולם יקבלו את מלוא תשומת הלב. להיות בקשר עם הקודקודים במועצה שמאוד תומכים ואוהבים, ויש בהחלט מה לעשות איתם כדי לחבר בין הקצוות ולוודא שיהיה שמח.

מי עומד כאן מאחורי הצלחת האירוע?
את האירוע המוצלח הפעם מובילים חברת יחסי הציבור של המועצה, "קומן-סנס", ומוטי העומד בראשה. הם דאגו לארגון מופתי. המפיקה חני בן יהודה עושה כאן נפלאות, ודואגת שהכול ידפוק כמו שעון.

מה למדתם לאורך השנים בהן מתקיים הפסטיבל?
אני סבור שהכי חשוב הוא שלמדנו שמה שאנו צריכים זה חיבור בין יין טוב, מוסיקה ברקע, אנשים שנהנים, מספיק מקום שלא יהיה צפוף, עשן ברקע שעולה מבשר שהולך יופי עם יין, ומיזוג אוויר.

מה קורה אצלך ביקב קטלב?
היקב סיים את היינות שלו מ-2007. ב-2008 לא היו יינות כי זו הייתה שנת שמיטה. מתחילים להיערך לקליטה של 2009, בודקים את היינות לאט לאט, ותוך כשנה וחצי אני מעריך שנתחיל לבקבק חלק מהיינות. בסך הכול דברים נפלאים. השנה עשיתי קברנה, מרלו, סירה, פטי ורדו; זנים מאוד טובים.

נתראה בטח בשנה הבאה.

צילומים: דני רובין
כל התמונות מהאירוע באלבום בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר