יש הרבה יין בטיב טעם

בערב טעימות שנערך בחנות הדגל של רשת טיב טעם הנקראת "עיר האוכל" שבראשון לציון, הוצגו והוטעמו יינות נבחרים כמדגם חתך מייצג של יינות היבוא – עם דגש על יינות איטליה

יוסי יאיר מנהל קטגוריית היין של רשת טיב טעם, אחראי על מגוון עצום של יינות; 65% מהם הם יינות יבוא. יוסי יאיר, טיב טעם
יאיר, המשמש בתפקיד כארבע שנים, למד יין אצל היינן קובי גת המיתולוגי, לקח חלק בקורסים רבים בתחומי היין אליהם נשלח ע"י אברהם בן משה, מנכ"ל כרמל מזרחי דאז. יוסי עבר השתלמות במכון היין בצרפת, ולרעייתו אח שבבעלותו שני יקבים – בבורדו בסנט אמיליון, ובבורגון בנואי סאן ג'ורג'. יוסי, כולו אהבה וידע והבנה בעולם היין.

בערב טעימות שנערך בחנות הדגל של רשת טיב טעם הנקראת "עיר האוכל" שבראשון לציון, יוסי יאיר הציג והטעים יינות נבחרים כמדגם חתך מייצג של יינות היבוא – עם דגש על יינות איטליה במסגרת חודש איטליה של הרשת. זאת לצד כיבוד שכלל נקניקים, גבינות, פירות וירקות ממדפי טיב טעם.

ניכר כי הרשת עושה מאמץ להמשיך ולייבא יינות מותג מאיטליה ואף להגדיל כבר בעתיד הקרוב את הפורטפוליו שלה, עם יינות פרימיום ידועי שם כמו ברולו, ברונלו, ברברסקו וסאסיקייה. אלה יצטרכו לעמוד מאחורי ההבטחה שאותם יינות יהיו ברמת מחיר הכי אטרקטיבית לצרכן הישראלי, וזה אומר שהם רק "יגרדו" את סף ה- 200 שקלים.
הרשת אף מזהה מגמה וביקוש מצד צרכן היין בחנויותיה לחזור למקורות. דהיינו אל יינות העולם הישן של צרפת, איטליה, ספרד, וכמובן הישראליים.

הטעימה החלה ביינות הקלים המבעבעים כמו למברורסקו המגיע מיקב אמיליה רומנה, יין לבן חצי מתקתק מתחנף, נגיש, המכונה "יין של נשים". אם תרצו תכנו אותו גזוז עם אלכוהול.
היינות המבעבעים המוגזים הקלילים נמצאים בתנופה שהחלה פחות או יותר ב-2009, התעצמה עד מאוד ב-2010 כשיינות הקאווה החלו להיות מבוקשים ונגישים ברמת המחיר הנמוך, וכנראה שמגמה זאת תוסיף ותתעצם ב-2011, שכן הקיץ הישראלי ובכלל ההתחממות הגלובלית אינם מבשרים שהעסק הולך להתקרר בקרוב.
המחיר בטיב טעם של היינות בקבוצה זו, עם מבצע ובלי מבצע, נע בסביבות ה-45 שקלים לשני בקבוקים, ותסכימו איתי שזה מחיר הוגן לחלוטין.

מכאן המשכנו ליינות מבעבעים יותר רציניים, והפעם מיקב SANTERO. גם יינות אלו נותנים תמורה טובה מאוד למחירם.
הבאים בתור היו יינות לבנים איטלקיים טיפוסיים כמו SOAVE CLASSICO ו- PINOT GRIGIO של יקב SALVALAI, ו- ORVEITO CLASSICO של יקב MELINI.

עברנו אחר כך ליינות אדומים שמייצגים חבלי ארץ שונים באיטליה, כמו NERO DAVOLA ב- 49.95 ₪ מסיציליה, מיקב הנקרא נאוסיקה; וFLAIO PRIMITIVO ב- 49.95 ₪ מדרום איטליה מאזור סלנטו פוליה. אלה היו יינות מפתיעים בעוצמתם ובנוכחותם, עם גוף ועניין ועם מחיר שבשקט יכול היה להיות הרבה יותר למעלה.

ביינות היותר גבוהים, עלינו ל- VINO NOBILE DI MONTPULCIANO המוכר כיין האצילים; יין שהוגש על שולחנו של האפיפיור. וינו נובילה עשוי מענבי פרונולו ז'נטילה – הכלאה מוקדמת של זן ענבי הסנג'ובזה וקניולו. זהו יין עם אף מצוין, פירותי ואלגנטי, עם מחיר שכנראה ואין שני לו לארץ, ובמבצע בטיב טעם עד סוף 2010 ב- 89.90 ₪. האמינו לי, זו קנייה פנטסטית, עם הרבה תמורה ומעט מאוד כסף יחסית.

המשכנו ל- CHIANTI CLASSICO SELVANELLA RISERVA, שהתיישן 3 שנים בחבית ושנה בבקבוק. כמו שריזרב איטלקי קלאסי צריך להיות. הוינו נובילה והקיאנטי ריזרב מגיעים מטוסקנה, ושניהם מיקב MELINI.

עברנו ל- RIPASSO MONILE של יקב SALVALAI, שהנו למעשה האמרונה לעניים – יין שהתיישן בחביות שהכילו קודם לכן ריצ'וטו. הריפאסו ביא עמו אף של צימוקים ותבלינים וקרמל ותיחכום ופירותיות וצבע נפלא. יין נהדר לחובבי הז'אנר. גם יין זה נמכר במחיר מבצע של 89.90 ₪, ושוב מדובר במציאה של ממש.

מכאן כבר היינו במקצה הסיום. טעמנו את האמרונה AMARONE DELLA VALPOLICEELLA של יקב SALVALAI מבציר 2006 – יין עם 4 שנים על הכביש, ועוד נכונו לו שנים רבות של השתבחות והתבגרות. באף כבר עכשיו הרבה שזיף כהה ובשל, צימוקים כהים והרבה קלייה וקפה שחור. לכו ותאמינו שגם את האמרונה הזה אתם יכולים לקבל במחיר פשוט מפתיע ושווה לתמורה של 134.95 ₪, כשאצל האחרים מחירו של אמרונה נע בסביבות ה- 200 ₪.

חשוב לציין שכל היינות האיטלקיים של טיב טעם הם ברמה של DOC או DOCG, בעוד היינות האזוריים הם לא פחות מרמת IGT.
בנוסף, ומהמגוון הרחב, תוכלו למצוא ברשת יינות קיאנטי כמו SAN LORENZO ב- 44 ₪, את ה- I COLTRI ב- 49.99 ₪, ואת הקיאנטי קלאסיקו GRANAIO ב- 59.95 ₪.

יוסי יאיר ורשת טיב טעם אינם שוקטים על השמרים גם בכיוון היינות הצרפתיים, ורק לאחרונה נכנסו למדפי הרשת יינות רוזה מפרובנס, וכן יינות לבנים מחבל אלזס. כמו כן הגיעו יינות מבעבעים מגרמניה, אחד מהם, שימו לב, הוא ICE WINE אמיתי במחיר הכי טוב שתמצאו בארץ ל- ICE WINE – 70 ₪ לבקבוק של 375 סי.סי.

עוד מדברי יוסי יאיר על יין בטיב טעם:
הרשת מוכרת למעלה מ- 1.1 מיליון בקבוקי יין בשנה. מחלקת היין של טיב טעם מחזיקה כיום את מגוון היינות הכי גדול בארץ. עם למעלה מ-300 סוגי יינות, ולא כולל אלכוהול, מרביתם מיבוא, ובתוכם היקבים הגדולים, הידועים והמפורסמים. במגוון הגדול יש מקום של כבוד ליקבי בוטיק, כמו כן לצד היינות תמצאו מגוון גדול מאוד של אלכוהול על סוגיו וגווניו.

הרשת גורסת כי היא אינה בתחרות עם אף אחד, ומטרתה להביא לצרכן היין יינות במחיר שווה נפש ושאינו גבוה מהמחיר שצרכן היין באירופה משלם על אותו בקבוק יין.

טיב טעם שוקדת כל העת לייבא עצמאית את היינות שלה, עם מרווח נשימה מספק והיכולת "לכופף" את הספק להוריד את המחיר באופן מקסימלי, ולתרגם את המחיר הזה לטובת הצרכן.

לקוח חובב יין שייכנס אל חנויות הרשת ימצא מגוון גדול ועשיר של יינות, כולל יינות יבוא ויינות ישראליים, כולל ייצוג הולם של חברות היבוא המקומיות כמו הכרם, הסקוטית או שקד, וחברות היבוא הרוסיות למיניהן, ולפיכך זהו מגוון היין והאלכוהול הגדול ביותר במדינה.

לקראת החגים הקרובים, מחלקות היין של טיב טעם מציגה שווה בשווה את יינות היבוא לצד היקבים הישראלים, וזאת על מנת שצרכן היין יוכל לבחור לעצמו בדיוק את מה שהוא מחפש או צריך.
חג שמח!

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר