יתרונות האבוקדו – למה לאכול אבוקדו באופן קבוע?

תיאודורה קרצ'ובסקי מ"אבוקדו גרנות" מסבירה את הסיבות בגללן כדאי לאכול אבוקדו מדי יום, כיצד הוא משפיע על מצב הרוח ותורם לבריאות, ואפילו מסייע לירידה במשקל

לאבוקדו יש לא רק שפע יתרונות תזונתיים ובריאותיים אלא עושים ממנו אפילו שייק. קראו איך. צילום הדס ניצן
לאבוקדו יש לא רק שפע יתרונות תזונתיים ובריאותיים אלא עושים ממנו אפילו שייק. קראו איך. צילום הדס ניצן

 אבוקדו הוא ללא ספק אחד הפירות החשובים הגדלים בישראל. באבוקדו יש לפחות 20 ויטמינים ומינרלים שונים, כולל 20% מכמות ויטמין E המומלצת ליום, 40% מכמות חומצה פולית, 35% מכמות ויטמין C ועוד. אז מה יקרה לכם אם תאכלו אבוקדו כל יום במשך חודש?

יהיה לכם מצב רוח טוב יותר – אם מדברים על כימיה, אז דעו שמה שדיכאון הכי שונא, זה שילוב של חומצה פולית ואשלגן, אשר יחד עם ויטמינים רבים נוספים המצויים באבוקדו תורמים משמעותית לשיפור מצב הרוח ונלחמים נגד דיכאון.

תורידו את הסיכון ללקות במחלת לב – מחלות הלב הן הגורם מספר 1 למוות במדינות המערב. הסיבה: שומן רווי, שומן טראנס, והרבה מהם שנמצאים בכל מקום, לרוב בצורתם המעובדת והמוקשה. השמן שנמצא באבוקדו, לעומת זאת, יעלה את אחוזי השומן הטוב, שהגוף זקוק לו כדי לפרק ויטמינים ולתפקד. כך מוכיח מחקר שנעשה בארה"ב בדבר אכילת אבוקדו ופורסם במגזין "ביקורות בנושא תזונה ומדעי המזון". בנוסף התגלה כי אכילת אבוקדו מאזנת את רמת האינסולין בגוף. האבוקדו כולל גם שילוב של חומרי הזנה (נוטריינטים), בעיקר אשלגן ולוטאין, המסייעים במניעת דלקת ולחץ בכלי הדם, תוך הקלת זרימת הדם. רבים מאתנו צורכים אותם כתוסף חיצוני, אך אין כמו לצרוך זאת במקור הטבעי.

אבוקדו בבית האריזה גרנות. צילום חגי נתיב
אבוקדו בבית האריזה גרנות. צילום חגי נתיב

את בהריון? אבוקדו הוא החבר הטוב ביותר שלך לחודשים הקרובים – הוא גדוש בחומצה פולית איכותית וטבעית, ויטמין B, אשלגן, ויטמין C, כשכל אלה התקבצו כדי לדאוג להתפתחות התקינה של העובר שלך. הבונוס הוא שאלה גם תורמים להקלה בתחושות בחילה וכאבי בטן במהלך תשעה חודשי ההיריון, וגם אחרי.

תורידו במשקל – נכון, אבוקדו הוא שומני, אבל הוא גם מזין ומשביע באופן שלא ניתן לערעור. המחקר שפורסם במגזין "ירחון התזונה", נותן לכך חיזוק וקובע כי אכילה יומית של אבוקדו מסייעת בירידת משקל ובשמירה על BMI  תקין. אחת הסיבות לכך היא רכיב הסיבים הרב בפרי (כן, זה פרי) הכולל כ- 14 גרם סיבים תזונתיים בממוצע (על פי הרשות האמריקנית לחקלאות ומחקר חקלאי).

תקטינו את הסיכון לסרטן – באבוקדו יש תרכובת חלבון הנקראת גלוטתיון, אשר יחד עם לוטאין נקשרת לירידה בשיעור של סרטן הפה. זאת על פי מחקר שפורסם על ידי המכון האמריקני לבריאות. נתונים ראשוניים מראים גם תוצאות מבטיחות לתפקיד הפוטנציאלי של אבוקדו בהפחתת הסיכון לסרטן השד והערמונית. עוד מחקר בתחילת הדרך, קושר בין חומר המצוי באבוקדו להשפעות אנטי סרטניות על תאי לוקמיה.

תגנו על העור ועיניים שלכם – עוד משהו מיוחד שתמצאו באבוקדו, אלה הקרוטנואידים. הן לוטאין והן תרכובת נוספת בשם זאקסאנטין, יכולות למנוע תפקוד לקוי של הראייה. בנוסף, אלה שני חומרים מזינים הנאבקים נגד קרני UV  ונזקי השמש, ובכך משמרים את העור שלנו גמיש וחלק.

תגרמו לחברים שלכם לומר: "מה?! אין מצב שזה מאבוקדו!" – רוצים להפתיע את החברים ולקצור מחמאות על הדרך, אז הכינו את המנות הבאות, כולן על בסיס אבוקדו: שניצל אבוקדו (כן, כן, מטוגן ומצופה פנקו או פירורי לחם), גלידת אבוקדו – בסיס שומני ונימוח שמקבל בשמחה כל טעם מתוק, מוס שוקולד (לא ירוק ולא מוזר, אלא טעים להפליא), וחמאת אבוקדו שהיא לא פחות מיצירת אומנות לחך.

כאן תלמדו לעשות שייק אבוקדו חלומי: לוקחים 1 וחצי אבוקדו בשל כמו של אבוקדו גרנות, 1 בננה בשלה, ½ כוס יוגורט דל שומן או חלב סויה, ½ כוס מיץ תפוזים, קצת קרח. מערבבים את החומרים בתוך בלנדר ולוגמים בהנאה.

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה