כאיילה שלוחה: שמפניות מבית AYALA

איילה ברוט זרו דוסאז’: מוצר ייחודי בשמפניה. זוהי הגירסה נטולת הדוסאז’ של ברוט מאז’ר. יין זה עוצב במיוחד עבור חובב היין אנין הטעם, שיעריך את רעננות הטעמים הפירותיים המקוריים כאשר אינם מוסווים על-ידי סוכר. היין מאוזן מאוד חרף היעדר כל סוכר בו

חברת הכרם מציעה מבחר שמפניות מבית איילה (AYALA).

איילה ברוט מאז’ר – Ayala Brut Majeur
יין אלגנטי מאוד. הרעננות המעודנת של השרדונה והפינו מנייה ממתנת את עוצמתו הפירותית של הפינו נואר.
מחיר מומלץ לצרכן: 375 מ”ל: 132 ₪, 750 מ”ל: 231 ₪.

איילה ברוט זרו דוסאז’ – Ayala Brut Zéro Dosage
מוצר ייחודי בשמפניה. זוהי הגירסה נטולת הדוסאז’ (כלומר: לא מוספת אל היין תמיסה המכילה סוכר לאחר הוצאת השמרים וטרם האיטום הסופי של הבקבוק) של ברוט מאז’ר. יין זה עוצב במיוחד עבור חובב היין אנין הטעם, שיעריך את רעננות הטעמים הפירותיים המקוריים כאשר אלה אינם מוסווים על-ידי סוכר, ואת עובדת היות היין מאוזן מאוד חרף היעדר כל סוכר בו.
מחיר מומלץ לצרכן: 750 מ”ל: 280 ₪.

איילה רוזה מאז’ר – Ayala Rosé Majeur
שמפניה היא האזור היחידי בעולם שבו מיוצר יין סמוק מתמהיל של יינות לבנים ואדומים. היין האדום המשמש בייצור שמפניה זו מיוצר מענבי פינו נואר מכרם בוגר מאוד, שהיה עוד בבעלותו של אדמונדו דה איילה במאריי-סור-איי. יין אלגנטי, מעוגל ומתוחכם.
מחיר מומלץ לצרכן: 750 מ”ל: 313 ₪.

איילה ברוט 1998 Ayala Brut
יין מבושם המשלב בין טעמים וניחוחות של פירות אדומים, דבש אקאשיה וטבק. מבנה ואיזון טובים. תמורה לכסף – שמפניית בציר מעולה, במחיר של ברוט NV.
מחיר מומלץ לצרכן: 750 מ”ל: 346 ₪.

איילה בלאן דה בלאן 2000 Ayala Blanc de Blancs
השם מניל-סור-אוז’ה (Mesnil-sur-Oger) מדבר אל אוהבי יינות שמפניה העשויים על טהרת ענבי שרדונה. הענבים שמהם מיוצר יין איילה בלאן דה בלאן מגיעים בעיקר מכרם גראן קרו זה (בתוספת ענבים משני כרמים גראן קרו אחרים השוכנים ב- Côte des Blancs וכן ענבים מאזורי Cramant ו-Chouilly). היין עצמו אלגנטי מאוד אך מלא חיים.
מחיר מומלץ לצרכן: 750 מ”ל: 379 ₪.


אודות בית איילה (Ayala)
בית איילה (Ayala) נוסד באיי (Ay) שבלב אזור שמפניה בסוף המאה ה-19. מייסדו, אציל קולומביאני בשם אדמונדו דה איילה, נישא לאחייניתו של הוויקונט של מאריי (Mareuil), וזה לימדו את רזי תעשיית השמפניה הסבוכים. בנדוניה שקיבל היו כלולים, בין השאר, טירת איי המרהיבה והכרמים הסמוכים לה.
ב-1882 היה בית איילה אחד מ-18 המייסדים המקוריים של סינדיקט ה-Grandes Marques היוקרתי, שהינו עד היום הגוף החשוב ביותר המאגד את יצרני היין הנחשבים בשמפניה.

בניו של אדמונדו לא השכילו לשמור על האוצר המשפחתי ולהתמודד עם המשבר הכלכלי שפקד את העולם בשנות ה-30. הם נאלצו למכור את היקב, שמאז היה תמיד בבעלות פרטית (במהלך רוב הזמן, של משפחת דוסלייה). לפני כשנתיים נרכש בית איילה, המייצר כחצי מיליון בקבוקי יין בשנה, על-ידי בית בולינג’ר.
תחת בית בולינג’ר – אחד היקבים היוקרתיים בעולם – שב בית איילה להיות סדנת האמן שבו מעוצבות ומיוצרות שמפניות ייחודיות מענבים יקרי ערך. רוב הענבים שמהם מיוצרים יינות אלה נבצרים בכרמי גראן קרו (17) ופרמייה קרו (44).

בשנתיים האחרונות התבלט הבית כמוביל הסגנון היבש ביינות שמפניה, שהפך אופנתי מאוד. בטעימה המסורתית שקיים בדצמבר שעבר כתב-העת הצרפתי החשוב ביותר בתחום היין, “לה רוויו דו ואן דה פראנס”, נבחרו בין השאר חמשת הבתים המייצגים לדעת עורכיו חמישה סגנונות חשובים של יינות שמפניה. עם החמישה נמנו בית בולינג’ר ובית איילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר