כדורי כרוב ממולאים

5-4 מנותהחומרים:1 ראש כרוב1 כף שמיר קצוץ1 גזר1 בצל גדול30 גרם חזה אווז מעושן50 גרם פטריות2 כפות מרגרינה2 כפות אגוזי פקאן קלויים, מרוסקים גסמלחפלפל לבןמיורן3 כפות מרק עוף או מרק נמסאופן ההכנה:מנקים את הכרוב, ועם סכין חדה מוציאים את הגבעול והליבה, עד מרכז הכרוב.מבשלים את הכרוב בסיר גדול עם מים רותחים ומעט מלח במשך כ-10 דקות, עד שהעלים מתרככים.מוציאים את הכרוב מהמים, מקררים אותו במים קרים, מפרקים את העלים החיצוניים ומניחים על מגבת לחה.מחממים את המרגרינה בסיר שטוח, מטגנים את הבצל כשהוא קצוץ דק, עד לקבלת צבע זהוב. מוסיפים את הגזר המקולף כשהוא מגורר על פומפייה גסה. מוסיפים את הפטריות, כשהן חתוכות לפרוסות, ואת המיורן. מתבלים, מוסיפים את שארית הכרוב שלא ניתן לפרק אותו לעלים, כשהוא חתוך לרצועות דקות, ומערבבים. מאדים הכל ביחד ומתבלים. מוסיפים את השמיר הקצוץ ואת אגוזי הפקאן.לוקחים מגבת מטבח, מניחים את המגבת על כף היד השטוחה, לוקחים עלה כרוב גדול או 2 עלים בינוניים ומניחים על המגבת, במרכז כף היד. מניחים במרכז עלה הכרוב 2-1 כפות ממילוי הכרוב.סוגרים את המגבת בסיבוב, כמו לסחיטה, סוחטים בעדינות את המגבת יחד עם הכרוב. פותחים את המגבת – ומתקבל כדור כרוב ממולא.מניחים את כדורי הכרוב בתבנית אפייה, יוצקים את מרק העוף ומבשלים בתנור במשך כ-15 דקות.ניתן להכין כל רוטב אחר לכרוב, לפי הטעם.

5-4 מנות
החומרים:
1 ראש כרוב
1 כף שמיר קצוץ
1 גזר
1 בצל גדול
30 גרם חזה אווז מעושן
50 גרם פטריות
2 כפות מרגרינה
2 כפות אגוזי פקאן קלויים, מרוסקים גס
מלח
פלפל לבן
מיורן
3 כפות מרק עוף או מרק נמס

אופן ההכנה:
מנקים את הכרוב, ועם סכין חדה מוציאים את הגבעול והליבה, עד מרכז הכרוב.
מבשלים את הכרוב בסיר גדול עם מים רותחים ומעט מלח במשך כ-10 דקות, עד שהעלים מתרככים.
מוציאים את הכרוב מהמים, מקררים אותו במים קרים, מפרקים את העלים החיצוניים ומניחים על מגבת לחה.
מחממים את המרגרינה בסיר שטוח, מטגנים את הבצל כשהוא קצוץ דק, עד לקבלת צבע זהוב. מוסיפים את הגזר המקולף כשהוא מגורר על פומפייה גסה. מוסיפים את הפטריות, כשהן חתוכות לפרוסות, ואת המיורן. מתבלים, מוסיפים את שארית הכרוב שלא ניתן לפרק אותו לעלים, כשהוא חתוך לרצועות דקות, ומערבבים. מאדים הכל ביחד ומתבלים. מוסיפים את השמיר הקצוץ ואת אגוזי הפקאן.
לוקחים מגבת מטבח, מניחים את המגבת על כף היד השטוחה, לוקחים עלה כרוב גדול או 2 עלים בינוניים ומניחים על המגבת, במרכז כף היד. מניחים במרכז עלה הכרוב 2-1 כפות ממילוי הכרוב.
סוגרים את המגבת בסיבוב, כמו לסחיטה, סוחטים בעדינות את המגבת יחד עם הכרוב. פותחים את המגבת – ומתקבל כדור כרוב ממולא.
מניחים את כדורי הכרוב בתבנית אפייה, יוצקים את מרק העוף ומבשלים בתנור במשך כ-15 דקות.
ניתן להכין כל רוטב אחר לכרוב, לפי הטעם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר