כיצד לשדרג את שולחן החג בתקציב נמוך?

אליז ספארק מעצבת האירועים במלון פסטורל, בכפר בלום, אומרת כי קל לעצב שולחן עם תקציב גבוה, אך קשה לעצב שולחן בתקציב מוגבל. לאור המצב, בכל זאת ניתן לעצב את שולחן החג קצת אחרת. בתקציב דל אך עם הרבה יצירתיות, שולחן החג יראה חגיגי ועשיר

 קל לעצב שולחן עם תקציב גבוה, אך קשה לעצב שולחן בתקציב מוגבל. לאור המצב, בכל זאת ניתן לעצב את שולחן החג קצת אחרת. בתקציב דל אך עם הרבה יצירתיות, שולחן החג יראה חגיגי ועשיר.

ניתן להפתיע את האורחים, עם שילוב פרחים, נרות, ואביזרים נלווים נוספים, שולחן החג ישודרג ויראה כ"חגיגה" הרמונית, כולל התאמת צבעים וצורות.
תמיד צריך לזכור כי קודם כל אנו "אוכלים עם העיניים". המראה והתפאורה של הארוחה חשובים בדיוק כמו הטעם, ולבטח יוסיפו לטעמה ולאווירת החג. רצוי להשתמש באביזרים עם סממני החג כמו רימונים ותפוחים. בתקציב שפוי אפשר לרכוש צבע זהב, ולצבוע עם הילדים רימונים ואיצטרובלים, ולעצב את השולחן בהידור.

לפניכם מספר טיפים:
• מומלץ לארגן את השולחן יומיים מראש ולא בערב החג, כך ניתן לתכנן הכל בקפידה, ולהתבונן בשולחן מספר פעמים. בנוסף, רוב ההכנות נותרות לערב החג כשכולם כבר עייפים, ולכן כדאי להקדיש לכך זמן לפני הארוחה. ופשוט לארגן אזור אחר לסעודות בני המשפחה במהלך היומיים של ארגון ועיצוב השולחן.

• לתכנן מראש את השולחן על פי מספר האנשים המוזמנים לארוחה, כך שיהיה מקום לכולם.

• לא חובה שכל הכיסאות סביב לשולחן יהיו זהים, אך לפחות שיהיו זהים בגובהם ומותאמים ליושבים על פי גילם. לילדים כסאות גבוהים יותר.

• על השולחנות, לעומת זאת, להיות בגובה זהה. זה נראה רע מאוד כאשר השולחנות לא מותאמים. הדבר פוגם בעיצוב. רצוי לרכוש או לקבל בהשאלה משכנים שולחנות מתקפלים (זולים) למקרי אירוח אלו. הרי העיצוב על השולחנות יקבע את האווירה.

• לקבוע מראש מהו הסגנון שתרצו לעצב בו את השולחן: סגנון כפרי, קלאסי, רומנטי, עתיק.

• בחירת הצבעים המובילים בעיצוב השולחן – רצוי לבחור שני צבעים מובילים, למשל: לבן וזהב, לבן ואדום, או כחול וירוק, או ללכת על משפחה של צבעים: אם מעוניינים בשולחן יותר "חי", נבחר במשפחת הצבעים החמים – לבן, כתום, צהוב חום, או במשפחת הצבעים הקרים – כחול, ירוק, טורקיז. ישנם צבעים כמו כסף וזהב, שניתן לשלב עם שתי משפחות הצבעים.

• כדאי לבחור את הצלחות, הכוסות והסכו"ם בהתאם לבחירת הצבעים, או להיפך – על פי צבע הצלחות לבחור את הצבעים של המפה והאביזרים לעיצוב השולחן.

• החלטה על אביזרים לעיטור השולחן: מפה, פרחים מיובשים בגוון אחד או פרחים טבעיים, עציצי פרחים מיניאטוריים, מפיות, פמוטים, כדורי זכוכית.

• המפה לא חייבת להיות כזו שקונים במחיר גבוה. ניתן לרכוש בד יפה בחנות בדים, לתפור את השוליים, ולשלב לאורך השולחן אביזרים ובדים שישדרגו את המראה. גם את המפיות ניתן לעשות מאותו בד, או לרכוש מפיות ניר יפות בצבע מתאים למפה.
ניתן לשלב גם סרטי בד רקומים או חוטי קש ורפייה צבעונית לתוספת גוון, לקשירת המפיות האישיות או להניח על השולחן.

• כדאי לשים לב לגימורים ולפרטים הקטנים אך לא להעמיס, להחליט על שניים שלושה אביזרים בולטים, ולא עומס של פריטים. כל המוסיף גורע. עדיף שיהיה עיצוב ברור ואלגנטי, מאשר עיצוב עמוס מדי. במקרה כזה לא שמים לב לכל הפרטים, והכל נבלע אחד בשני.

• יש לזכור כי במידה ומעוניינים להשאיר סידור פרחים על השולחן לאורך הארוחה, יש לעצב אותו בסידור נמוך לאורך ולא גבוה, כך שלא יסתירו לאורחים. או לחילופין ניתן לעצב סידורי פרחים בגביעי זכוכית גבוהים ודקים, כך שבניית העיצוב לגובה לא תפריע לאורחים.

ועוד כמה טיפים קטנים ומועילים: 
– במידה ויש שביל וחצר בכניסה לבית, כדאי להוסיף לייחודיות ולאווירת החג על ידי הדלקת נרות חוץ המסמנים את הדרך לבית. אפשר גם למלא שקיות ניר בחול (עד החצי), ולהכניס פנימה נר (מה שנקרא"גוזניקים") שיוסיפו חגיגיות לסביבה.

– לדאוג שהשירותים יהיו נקיים וערוכים עם נייר טואלט, סבונים ריחניים, ומגבות תואמות.

– בנוסף, זכרו שילדים קטנים מאבדים סבלנות מהר. במידה ואתם מארחים משפחה עם ילדים קטנים, רצוי להכין פינה בסלון או את אחד החדרים עם צעצועים ופעילות לילדים, בכדי שלא יפריעו לשאר בני המשפחה והידידים החוגגים.

אליז ספארק היא מנהלת האירועים במלון פסטורל בכפר בלום 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר