כיצד תבשלו עם מורינגה, טאמרים או תפוח ורד?

משתלות גבעת ברנר עורכות ב- 28 בנובמבר מפגש בנושא ירקות ופירות אקזוטיים מהודו

משתלות גבעת ברנר יערכו ביום שישי, 28 בנובמבר, מפגש שיוקדש להכרות עם פירות וירקות אקזוטיים שמקורם בהודו. במפגש יספר בצלאל אליהו, יליד הודו ומומחה בגידול ירקות למאכל, על סוגי הירקות והפירות המיוחדים, כיצד לגדל אותם, תרומתם התזונתית והבריאותית ושימושים שלהם במטבח.

בין הירקות והפירות שיוצגו במפגש: 
מורינגה – ירק עשיר בויטמינים ומינרלים בכל חלקיו, לכן נהוג לאכול גם את עליו ופירותיו. צורתו מזכירה במקצת ארטישוק דמוי מקל. יש האוכלים את תוכן הירק על ידי מציצה.
תפוח ורד – זן תפוחי עם ריח וטעם מתוק של וורדים. זהו זן התפוחים הכי יוקרתי בהודו שמחירו עולה על 350 רופי לקילו – סכום דמיוני ברמות המחירים במדינה זו.
טאמרים – פרי חמוץ המתאים לבישול דגים ומשמש כתחליף טבעי לחומץ. ישנם גם זנים מתוקים המשמשים להכנת משקאות.
טאפיוקה – הוא שורש דמוי תפוח אדמה המתאים להכנת צ'יפס, פופולארי מאוד בדרום אמריקה, דל קלוריות ומלא בעמילן.
מנגו-ג'ינג'ר – זן של ג'ינג'ר שאינו חריף טעמו מזכיר מנגו ירוק. אפשר להוסיף אותו ישירות לסלט בשל חוסר החריפות.
עלי קארי – תבלין נפוץ מאוד בדרום הודו. נוהגים לאכול אותו מטוגן, קצוץ כחטיף או משולב בתוך סלט חי.
בננה ירוקה לטיגון מזן פלאנטן – זן של בננה ירוקה המתאימה לטיגון, בישול או אידוי ואכילתה בכפית. יש הנוהגים לצפות את הבננה לפני הטיגון בגרגירירקות אקזוטייםי חומוס גרוסים או פירורי לחם כמו בטיגון שניצל.

באתר משתלות גבעת ברנר www.gardens.co.il ניתן לברר פרטים על המפגשים המתוכננים לתקופת החורף ועל תחרות כובשי הזיתים הביתיים, שבה מוכרז הזית הטעים במדינה.

המפגש יערך בשעה 10:00. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום וכל משתתף יקבל שתילי קארי הודי וזרעים של ירק המורינגה לגידול עצמי. פרטים בטל. 08-9443952

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר